نگاه

علامه مبارز

در زمان دولت خاتمی که هر روز در رسانه‌ها، روزنامه‌ها و کتاب‌ها به دین، انقلاب اسلامی و شهدا اهانت می‌شد و علیه دین و مذهب مطالبی نوشته می‌شد، آیت‌الله مصباح یزدی را ماهی دو دفعه به نماز جمعه دعوت می‌کردیم و ایشان هر چه را که اینها در هفته بافته بودند پنبه می‌کردند. مثل عصای حضرت موسی(ع) که هر چه ساحران سحر و جادو کرده بودند بلعید

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند رحلت آیتالله مصباح یزدی ضایعه بزرگ و تقریباً جبرانناپذیری است. ما از نزدیک با ایشان ارتباط داشتیم. ایشان مردی بسیار عالم، فیلسوف، بزرگوار، شجاع، مردمی و متواضع بودند. در زمان دولت خاتمی که هر روز در رسانهها، روزنامهها و کتابها به دین، انقلاب اسلامی و شهدا اهانت میشد و علیه دین و مذهب مطالبی نوشته میشد، آیتالله مصباح یزدی را ماهی دو دفعه به نماز جمعه دعوت میکردیم و ایشان هر چه را که اینها در هفته بافته بودند پنبه میکردند. مثل عصای حضرت موسی(ع) که هر چه ساحران سحر و جادو کرده بودند بلعید، آیتالله مصباح یزدی هم با شجاعت تمام به اظهارات آنها جواب میدادند و آنها را رد میکردند و کارهایشان را مورد انتقاد شدید قرار میدادند. البته آن مرحوم در بعضی رسانهها مورد تهاجم قرار میگرفتند و به ایشان اهانت هم میشد، ولی ایشان محکم میایستادند.

آیتالله مصباح به‌‌قدری متواضع بودند که ما هر سال تابستان یک هفته در محلی که ایشان برای استراحت میرفتند در خدمتشان بودیم و آن مرحوم خیلی مهربانانه و متواضعانه با ما برخورد میکردند. با بعضی از رفقای مؤتلفه سالی سه چهار بار به دیدنشان به قم میرفتیم. ایشان با کمال تواضع ما را میپذیرفتند و مسائل مهم مملکتی و سیاسی و غیر سیاسی مطرح میشد و ما از حضورشان استفاده میکردیم.

در یک ماه اخیر دو شخصیت بزرگ و ارزنده آیات عظام یزدی و مصباح یزدی را از دست دادیم. واقعاً جای این بزرگان پر نمیشود. آیتالله مصباح یزدی شخصیت واقعاً کمنظیری بود. بارها در مواقع مختلف در نزدیک انتخابات به اتفاق مرحوم حبیبی خدمتشان رسیدیم و مسائل را مطرح و با ایشان بحث و گفتگو و از خدمتشان استفادهکردیم. ما ارتباط نزدیکی با ایشان داشتیم و از تواضعشان بود که به ما میدان میدادند. در طول سال هر وقت با بعضی از برادران مؤتلفه مثل حاج آقای مقصودی از ایشان وقت میخواستیم به ما وقت میدادند. حتی ناهار در خدمتشان بودیم و از فیوضاتشان استفاده میکردیم و سؤالات و مشکلاتمان را با ایشان مطرح میکردیم و از ایشان جواب میگرفتیم.

آیتالله مصباح یزدی در عین حال که در رده بالای علمی قرار داشتند با تواضعشان با ما برخورد میکردند و ما را میپذیرفتند و با محبت با ما رفتار میکردند.

امیدواریم خداوند متعال مقام آن مرحوم را که عالی هست متعالی کند. انشاءالله خداوند نعمتهایی را که از ما میگیرد جبران کند و افراد دیگری بتوانند جای ایشان را بگیرند. به جامعه مدرسین، علما و بزرگان، رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض میکنیم.

https://shoma-weekly.ir/uGbOMm