نگاه

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد

بی توجهی به امور فنی از جمله معاینه فنی در خودروها مصیبتهای مرگباری را تا کنون آفریده است و تا روند معاینه فنی اصلاح نشود باز هم قربانیهای فراوانی را در آینده خواهد گرفت. امروز نه تنها اخذ گواهی معاینه فنی را بسیاری از مالکان خودرو جدی نمی گیرند، صدور آن نیز در بسیاری از موارد با توصیه و رفیق بازی و حتی رشوه به مضحکه کشیده می شود و نتیجه آن مصیبتهای متعددی است که به بارآمده است.
سید مصطفی میرسلیم- بی توجهی به امور فنی از جمله معاینه فنی در خودروها مصیبتهای مرگباری را تا کنون آفریده است و تا روند معاینه فنی اصلاح نشود باز هم قربانیهای فراوانی را در آینده  خواهد گرفت. امروز نه تنها اخذ گواهی معاینه فنی را بسیاری از مالکان خودرو جدی نمی گیرند، صدور آن نیز در بسیاری از موارد با توصیه و رفیق بازی و حتی رشوه به مضحکه کشیده می شود و نتیجه آن مصیبتهای متعددی است که به بارآمده است.
سوانح بسیار غمبارتری نیز ممکن است در آینده رخ بنماید از جمله زلزله با آثار وحشتناکی که بویژه بر روی ساحتمانهای بلندمرتبه احداث شده در حریم خط گسل بوجود می آورد. از نظر فنی ساختمان سازی در آن حریم نباید مجاز باشد خصوصا برای ساختمانهای مرتفع. متأسفانه حریم خط گسل زلزله در تهران، که با حریم ارتفاع 1800 متر در کوهپایه تطبیق دارد، و قرار بوده است ازجمله به صورت فضای سبز ساماندهی شود، از 1391 به مسکونی تغییر کاربری داده شده و برای چندین هکتار اجازه ساخت 11 طبقه و بلندتر صادر و کارگاههای ساخت متعددی با سرعت تمام دائر شده است. آیا خدای ناکرده باید منتظر زلزله و فاجعه ای باشیم و سپس دستور رسیدگی فنی و قضائی صادر شود؟ چرا به گزارشهای تخلفاتی که در مورد این تجاوزها تقدیم شده وقعی گذاشته نمی شود؟ آیا نمی توان علاج واقعه را قبل از وقوع کرد؟


https://shoma-weekly.ir/tt7thc