نگاه

عزای حسینی امنیت آفرین است

امام حسین (ع) امنیت‌آفرین است و هر کجا که مجلسی برای ایشان برپا شده و عده‌ای به عشق ایشان دور هم جمع شوند، نفس حضورشان در همه ابعاد امنیت ایجاد می‌کند. برقراری محافل عزاداری امام حسین (ع) به هرگونه‌ای اعم از سخنرانی، روضه‌خوانی و یا سینه‌زنی موجب امنیت و حفاظت مردم است.
حجت الاسلام علی بنایی- یکی از محوریترین برنامههای اجتماعی اسلام امر به معروف و نهی از منکر است، امر به معروف و نهی از منکر موضوع شخصی نیست و نباید کسی از آن ناراحت شود، بلکه یک موضوع اجتماعی است که باید در احیای آن تلاش شود. وقتی امر به معروف و نهی از منکر در نظام پویا باشد و همه مسلمانان نسبت به آن اهتمام داشته باشند قطعا جامعه اسلامی جامعهای سالم و شاداب خواهد بود.

در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید به اجتماعی بودن آن توجه ویژهای داشت، چرا که انجام این دو فریضه یک مسئولیت فردی و شخصی نیست. اگر منکر اجتماعی در جامعه رخ دهد باید برخورد با آن نیز اجتماعی باشد؛ به میزانی که یک موضوع نیاز به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد باید همه افراد وظیفه خود را انجام دهند؛ چرا که اگر همکاری نباشد منکر از جامعه رخت بر نمیکند.

برخورد با جرایم با اجتماعی کردن آنها اثر بخش خواهد بود و برخورد اجتماعی اثرات بسیار مطلوبی خواهد داشت و سبب رفع مشکلات میشود. اگر منکری جنبه اجتماعی پیدا کند و هر فردی مسئولیت خود را انجام دهد فاعل منکر خیال نمیکند در جامعه میتواند هر کاری دلش میخواهد انجام دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر گسترش امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاهها گفت: باید دستگاههای اجرایی در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند و باید در این زمینه الگو باشیم.

در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید جنبه اجتماعی آن اجرا و بیان شود و باید بدانیم که همه در این امر مهم سهیم هستیم و باید جلوی منکر گرفته شود.

باید با الگوگیری از مکتب اهل بیت (ع) در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم و ادامه دهنده مکتب امام
حسین (ع) باشیم.

امام حسین (ع) امنیتآفرین است و هر کجا که مجلسی برای ایشان برپا شده و عدهای به عشق ایشان دور هم جمع شوند، نفس حضورشان در همه ابعاد امنیت ایجاد میکند. برقراری محافل عزاداری امام حسین (ع) به هرگونهای اعم از سخنرانی، روضهخوانی و یا سینهزنی موجب امنیت و حفاظت مردم است.


https://shoma-weekly.ir/4KIpQs