نگاه

عدم تبعیت از دشمن جهاد کبیر

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ضعیف دانستن احتمال جنگ نظامی به جهاد جدیدی که فرا روی ملت ایران است اشاره کرده وبا استناد به این آیه 52 از سوره فرقان که فرموده :فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا.افزودند:عدم اطاعت از کافران در اول سوره احزاب نیز آمده وخداوند مکرر پیامبر را به این موضوع توصیه کرده است . یعنی از مشرکین اطاعت نکن . اطاعت نکردن از کفار همان جهاد کبیر است .این نوع جهاد با جهاد اکبر و جهاد اصغر متفاوت است چون منظور از جهاد اکبر بعد از جهاد در جنک مبارزه با نفس است ولی جهاد کبیر سختتر است و آن عدم اطاعت و تبعیت از دشمن و کافراست .تبعیت نکردن در کجا؟
حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهم خود در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع) نکات لازم به دقت و تبیینی را فرمودند که پرداختن به ابعاد آنها راهبردهای تعیین کننده ای را به نخبگان و نیروهای انقلابی نشان می دهد.

منطق آزادی خرمشهر

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جمله حضرت امام (ره) که فرمودند : خرمشهر را خدا آزاد کرد, یک منطق قوی و مهم را برای خرمشهر های آینده که پیش روی ملت ایران و جامعه و امت اسلامی است استنتاج نمودند.

معنی این جمله امام (ره) اینست که : اگر شما مجاهدت کردید، قدرت خداهم می آید پشت سر شما و در نتیجه پیروز می شوید.

این منطق نشان می دهد که انسانهای مجاهد و مومنی که قیام می کنند . لشکر بی عقبه نیستند عقبه و لشکر ذخیره آنان قدرت الهی است که متاسفانه در محاسبات مادی مورد توجه قرار نمی گیرد و در نتیجه خود را نشان داده و همه را متحیر میکند.

- پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی

- طوفان طبس علیه نیروهای آمریکایی

- آزادی خرمشهر

- جنگ 33روزه حزب الله علیه اسرائیل

-جنگ 22 روزه حماس علیه اسرائیل

نمونه های این منطق است که حضرت امام(ره) برای امت اسلامی و نیروهای انقلابی تبیین کرد.بنابر این به تعبیر مقام معظم رهبری با این منطق ؛ خدا میتواند با همت و قیام اهل ایمان دنیای مسخر استکبار را آزاد کند .

خدا می تواند با این منطق اگر مبارزین فلسطینی جهادشان برای خدا باشد. فلسطین را آزاد کند.

خدا می تواند ملت مستضعف یمن را با این منطق آزاد کند . خدا می تواندبا این منطق ملت عراق را از دست داعش آزاد کند .

البته روشن است که قدرت خدا پشت سر ملتها و نیروهای ؛ تنبل و ترسو و متکی به غیر خدا و کسانی که حاضر به فداکاری نیستند و از ورود به میدان نبرد با دشمن پرهیز می کنند قرار نمی گیرد.

بر اساس این منطق اگر ملت مجاهد ایران همچنان برای خدا به مبارزه خود ادامه دهد خداوندخرمشهر های دیگری را که فراروی انقلاب اسلامی باشدبرای او آزاد خواهد کرد بطوری که دشمن متعجب شود.

امروز جنگ , جنگ اراده هاست

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تعریف جنگ نامتقارن ما و دشمنان در طی سالها گذشته که دوطرف از امکانات متفاوتی در این جنگ برخوردار بوده ایم فرمودند :

توکل ما و اعتماد ما به خدا و اعتماد به قدرت و اراده انسان مومن را ما در طول دوران جنگ با دشمن
داشته ایم که دشمن فاقد آن بوده است . تا وقتی این امتیاز و ارادهء مبارزه با استکبار و ظلم و ستمگران و کفر و نفاق را حفظ کنیم

قطعا ملت ما شکست نمی خورد . مگر اینکه دشمن بتواند این اراده را سست و دچار ضعف و تزلزل کند .در آن صورت می تواند برملت ما غلبه کند بنابر این همه ملت و مسئولان باید از این اراده مبتنی بر ایمان و اعتقاد به خدا در جامعه و نسل جوان پاسداری و مراقبت نمایند .

جنگ نظامی به جهاد کبیر تبدیل شده

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ضعیف دانستن احتمال جنگ نظامی به جهاد جدیدی که فرا روی ملت ایران است اشاره کرده وبا استناد به این آیه 52 از سوره فرقان که فرموده :فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا.افزودند:عدم اطاعت از کافران در اول سوره احزاب نیز آمده وخداوند مکرر پیامبر را به این موضوع توصیه کرده است .

یعنی از مشرکین اطاعت نکن . اطاعت نکردن از کفار همان جهاد کبیر است .این نوع جهاد با جهاد اکبر و جهاد اصغر متفاوت است چون منظور از جهاد اکبر بعد از جهاد در جنک مبارزه با نفس است ولی جهاد کبیر سختتر است و آن عدم اطاعت و تبعیت از دشمن و کافراست .تبعیت نکردن در کجا؟

مقام معظم رهبری این عدم تبعیت را در میدان های مختلف اعم از سیاست و اقتصاد و فرهنگ و هنر و...می دانند.

مگر دشمن در این میدانها از ما چه خواسته که نباید تبعیت کرد؟

درمیدان سیاست

دشمن می خواهد که ما جمهوری اسلامی را از محتوا و سیرت خالی کنیم. دشمن می خواهد راه نفوذ اورا به درون نظام باز کنیم. دشمن می خواهد مردم در راهپیمائی 22 بهمن شرکت نکنند

دشمن می خواهد جامعه وحدت و همبستگی حول محور ولایت نداشته باشد. دشمن می خواهد نظام اسلامی در حل مشکلات کشور نا کارآمد باشد.

درمیدان اقتصاد

دشمن می خواهد اقتصاد کشور مقاوم نباشد.

دشمن می خواهد اقتصاد کشور وابسته به بیگانه و فاقد استقلال باشد

دشمن می خواهد فساد اقتصادی و تبعیض و بی عدالتی و فقر جامعه را فراگیرد

دشمن می خواهد نظام بانکی ما ربوی ونظام مالیاتی ناعادلانه باشد.

دشمن می خواهد بر شریانهای اقتصادی کشور؛ نظام پولی , نفت , تجارت مسلط باشد.

دشمن می خواهد تولید داخل تضعیف و متوقف و واردات از غرب چند برابر شود.

درمیدان فرهنگ

دشمن می گوید باید سبک زندگی غربی را جایگرین سبک زندگی ایرانی اسلامی کنید .

دشمن می گوید باید لیبرالیسم فرهنگی برجامعه حاکم باشد . دشمن می گوید باید ارزشهای اسلامی و انقلابی کمرنگ شود. دشمن می گوید ممیزی کتاب و نظارت برمطبوعات وفیلترینگ فضای مجازی باید برداشته شود

دشمن می گوید باید نظام آموزشی از متون غربی و تربیت کننده انسانهای غرب باوراستفاده کند نه از علوم انسانی اسلامی. دشمن می گوید آموزشهای دینی و اسلامی در
محیط های آموزشی باید اختیاری باشد.

درمیدان هنر

دشمن می خواهد هنر اصیل ایرانی رنگ ببازد

دشمن می خواهد ستاره های سینما ایران آلوده به فساد و ولنگاری وبی دینی شوند.

دشمن می خواهد هنر اسلامی و ارزشی در جامعه شکل نگیرد.

ودر میدانهای دیگر نمونه های فراوانی از خواسته های دشمن را میتوان برشمرد که از حوصله این مقال خارج و برای خوانندگان اشاره آن کفایت میکند.

جهاد کبیر یعنی به همه این خواستها ( نه گفتن )و در برابر این خواستها ایستادگی و مقاومت کردن .

چرا باید از دشمن تبعیت نکرد؟

چرایی این مسئله را مقام معظم رهبری با الهام از قرآن کریم اول سوره احزاب دراین می دانندکه :ای پیامبر از کافران تبعیت نکن چون تو برنامه داری ؛ تو برنامه کاری و برنامه زندگی داری ؛ وحی الهی تورا تنها نخواهد گذاشت ؛ قرآن در اختیار تو است . اسلام در اختیار شماست برنامه اسلام در اختیار تو است این راه را برو ..

بنابر این علت عدم تبعیت از کفار بخاطر عدم نیاز به تبعیت است .و آثار بد بعد از تبعیت است که جز ضلالت و گمراهی نتیجه ای ندارد.

امید است ملت و مسئولان نظام با عدم تبعیت از خواسته های دشمن و تبعیت از برنامه ها و دستورات اسلام و رهبری مسیر تحقق جامعه نمونه اسلامی را هموار سازند.

https://shoma-weekly.ir/UTlVSV