نگاه

عجله اطلاعاتی


حسن باقری
عجله کار شیطان است؛ نیست؟ پس عجیب هم نیست که اگر ببینیم که شیطان بزرگ درگیر یک «عجله اطلاعاتی» شده است؛ عجله‌ای که کار دستش داده و مهره‌هایش یکی یکی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) سوخت می‌شوند.
واقعیت آن است که آمریکا از ماهها قبل بررسی‌های گسترده‌ای را برای ظرفیت‌سازی در داخل کشور جهت بر هم زدن فضای انتخابات آغاز کرد و چون ناامید شد حالا دست به دامان گروهکهای ریز و درشت فراری شده بی آنکه توجه داشته باشد اگر اینها را توانی برای مقابله با جمهوری اسلامی آن هم از هزاران کیلومتر آن طرفتر بود، حتماً تا حال این اتفاق افتاده بود. به موازات اینها شاهد همان «عجله اطلاعاتی» هستیم که در ابتدا اشاره شد؛ عجله‌ای که سبب شد حداقل در یکسال گذشته شاهد اخبار پیاپی از دستگیری جاسوسان متنوع اعم از کشوری و بنابر برخی اخبار لشکری باشیم.
اهمیت اقدامات ضد جاسوسی سربازان گمنام امام زمان (عج) زمانی مشخص می‌شود که بدانیم از دو – سه سال قبل آمریکا شبکه‌های جاسوسی دیگر کشورهای معاند را هم با خود همراه کرده و آنچه که از فعالیتهای جاسوسی می‌شنویم در واقع ماحصل ائتلاف این سازمانها بوده و به تبع آن کشف این اقدامات و دستگیری جاسوسان به معنای توفق شبکه اطلاعاتی کشور بر همه این سازمانهای پرطمطراق جاسوسی است.
نمونه آخرش همین امیر میرزایی حکمتی متولد 1983 میلادی در آریزونا است که حرفهایش را کم و بیش از رسانه‌ها شنیده و خوانده‌اید؛ او در دادگاه هم چیزی بیش از این نداشت در این میان البته اظهارات وکیل مدافع حکمتی هم جالب بود؛ او اول از نقش شیطان گفت و گفت که اینجا نمی‌شود حقیقت را کتمان کرد اما قصد حکمتی این بوده که پولی بگیرد و زندگی‌اش را بچرخاند ضمن اینکه او اگرچه قصد جرم داشته ولی موفق به آن نشده یعنی عنصر مادی جرمش روی نداده است.
پس از آن نماینده دادستان در پاسخ وکیل گفت: آقای وکیل می‌گوید که متهم فقط قصد جرم داشته در صورتی که وی در واشنگتن سه مرحله آموزش دیده و سوء نیت او برای تخریب نظام محرز است، وی قصد داشته که پس از بازگشت به آمریکا از رفت و آمدهای خود بگوید و چنین وانمود کند که ایران در اقدامات تروریستی نقش دارد و...
پس از آن بود که قاضی رأی را صادر کرد و امیر میرزایی حکمتی را به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرد؛ حکمی که البته قابل اعتراض است و صد البته هنوز روی میز قاضی بود که بی بی سی وارد معرکه شد و با پخش مصاحبه‌هایی از والدین حکمتی به دفاع از او پرداخت و گفت که قصد وی از سفر به ایران صرفاً دیدن اقوام بوده است، حرفهایی از جنس همان تحلیلهایی که پس از به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی طرح شد، آنها هواپیمای به این بزرگی را فقط یک «ماکت» می‌دیدند.


https://shoma-weekly.ir/GdMkKA