نگاه

عبور از سانترالیسم

بر خلاف سال 88 که فتنه انتخاباتی از مرکز کلید خورد در طراحی دشمن برای انتخابات اسفند امسال تلاش زیادی برای عبور از سانترالیسم و مرکز گرایی به حاشیه ها شده است.
صالح اسکندری- انتخابات ۷ اسفند به طور زاید الوصفی مورد طمع دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

این طمع ورزی به واسطه برخی متغیر های داخلی و خارجی در یکی دو سال اخیر با توسل به جدیدترین تاکتیک های جنگ روانی به منظور انفعال نظام در برابر نفوذ موریانه های سیاسی و ایجاد انحراف در افکار عمومی پیگیری می شود. این تاکتیک ها بعضا با دوره های گذشته تفاوت شکلی و ماهوی پیدا کرده اند که ضرورت هوشیاری مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب را بیش از پیش می نماید. در ذیل به شکل تلگرافی به برخی از این شیوه های ملون می پردازیم.

1- دعوت به مشارکت حداکثری

بر خلاف انتخابات گذشته که رسانه های ضد انقلاب همواره مشوق کاهش مشارکت و خواهان عدم حضور مردم پای صندوق های رای بودند این رسانه ها در یک تغییر تاکتیک آشکار در حال دعوت کردن مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات هستند. شبکه ماهواره ای من و تو روزانه 80 دقیقه برنامه انتخاباتی در دعوت مردم برای حضور در انتخابات پخش می کند. شبکه بی بی سی فارسی و کانال های تلگرامی این شبکه وابسته به سرویس جاسوسی انگلستان «ام آی 6 » به طور مستمر از مردم می خواهد که در انتخابات 7 اسفند شرکت کنند حتی در کانال های تلگرامی این شبکه از مردم خواسته شده است اخبار انتخاباتی خود را از اقصی نقاط کشور برای گردانندگان بی بی سی ارسال کنند. سایر شبکه ها و سایت های ضد انقلاب نیز از همین تاکتیک در ترغیب اقشار خاکستری به منظور حضور پای صندوق های رای استفاده می کنند. این در حالی است که از یک سو اشک تمساح برای ردصلاحیت شده ها می ریزند و از سوی دیگر مردم را برای مشارکت گسترده تشویق می کنند. این موضوع حکایت از آن دارد که علی رغم همه تلاش های شورای نگهبان اما هنوز عناصر همسو با غرب در لایه های پنهان تایید صلاحیت شده ها حضور دارند و قریب به یقین در سرتاسر کشور و بر سر تمام کرسی های مجلس فهرست داده و با مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب رقابت می کنند.

2- پیگیری مدل برجام در سیاست داخلی

توصیه برخی اندیشکده های آمریکایی به جریان همسو با غرب در کشور پیگیری مدل برجام در سیاست داخلی است. یعنی به جای اینکه کنشگر خود را در مقابل نظام تعریف کند در کنار نظام قرار می گیرد و با قدرت یابی تدریجی زمینه مصادره نظام و کشاندن آن در زمین بازی خود را فراهم می کند. در این روش بر خلاف فتنه 88 به جای قیل و قال و اقدام به انتحار سیاسی به شکل مرموزانه ای زمینه های تغییر تدریجی فراهم می شود. تحلیل محتوای بیانیه ها و مصاحبه های برخی ردصلاحیت شدگان که در اعتراض به عملکرد شورای نگهبان صادر شده است حاکی از آن است که به صورت یک نواختی کلیه اعتراضات با لحنی آرام و توام با تمکین است. این رازگونگی و حرکت آرام خیلی شبیه حمله موریانه ها از درون به یک درخت و یا شی چوبی است. درخت از درون تهی می شود و به ظاهر هیچ تغییری در آن رخ نداده است لکن در یک بزنگاه بر اثر یک تلنگر کل ساختار درخت فرو می ریزد.

3- عبور از سانترالیسم و گریز از مرکز فتنه گران

بر خلاف سال 88 که فتنه انتخاباتی از مرکز کلید خورد در طراحی دشمن برای انتخابات اسفند امسال تلاش زیادی برای عبور از سانترالیسم و مرکز گرایی به حاشیه ها شده است. یعنی چشم طمع دشمن در فتنه انگیزی بیش از تهران و مراکز استان ها به شهرهای کوچک و برخی مناطق مرزی در کشور دوخته شده است. برانگیختن احساسات و اختلافات مذهبی، طایفه ای و قبیله ای در جریان رقابت های انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی یکی از طراحی های خطرناک دشمن است. در برخی از حوزه های انتخابیه تک کرسی به واسطه ثبت نام فله ای نامزدها 15 تا 20 نفر با هم دیگر رقابت می کنند. خرد شدن آراء و فاصله کم بین نامزد پیروز با سایر نامزدها احتمال بروز فتنه در نپذیرفتن نتیجه انتخابات را در برخی از این حوزه ها زیاد کرده است. در طراحی دشمنان انقلاب اسلامی حتی در نحوه اتصال آشوب های شهرهای کوچک به مراکز استان و سپس پایتخت اندیشیده شده است. در جریان فوت یکی از خوانندگان مشهور در سال گذشته و برخی حوادث اجتماعی یکی دو سال اخیر نظیر حادثه هتل مهاباد، اسیدپاشی اصفهان، فوتبال تبریز، دختر پورشه سوار، سگ کشی شیراز و ... قدرت شبکه های اجتماعی پویا در انتقال و فراگیر کردن اجتماعات و به تبع آن آشوب های اجتماعی تست شده است. درخواست کانال تلگرام بی بی سی برای ارسال اخبار انتخاباتی توسط شهروندان نیز به منظور رصد لحظه ای تحولات در سرتاسر کشور صورت پذیرفته است.

4-پروژه اسارت مثلث

در این پروژه دشمن به خیال خام خود در صدد است مثلث سپاه، صدا و سیما و شورای نگهبان را به عنوان اهرم های حقوقی، تبلیغی و نظامی کشور در جریان انتخابات به اسارت بگیرد. ثبت نام فله ای در انتخابات که وقت زیادی از شورای نگهبان گرفت و سپس هجمه بی سابقه به این شورا به منظور از کار انداختن این بازوی حقوقی نظام طراحی شده است. دست و پنجه نرم کردن صدا و سیما با برخی مشکلات مالی و به تبع آن جذب برخی از بازیگران و هنرمندان به شبکه های ماهواره ای مثل شبکه «جم» و ... در راستای اعتبار زدایی و به اسارت درآوردن صدا و سیما ارزیابی می شود.

در خصوص بازوی نظامی نیز دشمن با طرح مباحث واهی مبنی بر دخالت سپاه در انتخابات، تحریم سپاه، تلاش برای تحت الشعاع قرار دادن فعالیت های میدانی سپاه در منطقه در مبارزه با داعش و ... سعی دارد مردم را نسبت به این نهاد پاسدار انقلاب اسلامی بدبین نماید و در نهایت ایین بازو را نیز در انتخابات از کار بیاندازد. به زعم دشمنان انقلاب همین مثلث باعث شکست فتنه 88 شده است و برای نفوذ موریانه های سیاسی در ارکان تصمیم گیری نظام حتما بایستی این سه بازو را در انتخابات به اسارت بگیرند.

5- حساسیت زدایی و ناامید کردن توده های مقاوم

یکی دیگر از ترفندهای نوین جبهه استکبار حساسیت زدایی از اقشار حزب اللهی و ناامید کردن آنها از تغییرات مثبت است. دشمن با کوبیدن بر طبل فساد برخی از رانت خواران و اختلاس گران و با بازنمایی ناکارآمدی در بعضی از نهادها و ارگان ها در پی آن است تا توده های مقاوم جامعه را که نقاط استقرار نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند را نامید کرده و در برخی مواضع حساسیت های آنها را از بین ببرد. به نحوی که تفاوتی بین جریانات اصیل انقلابی و جریانات همسو با غرب قائل نباشند و انگیزه های لازم برای دفاع از انقلاب را در مقاطع حساس از دست بدهند.

تغییرات تاکتیکی دیگری نیز وجود دارد که در این مجال نمی گنجد و انشاالله در فرصت دیگری به آن خواهیم پرداخت.

***

مآلا باید گفت: «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ؛ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ» بحمدالله با درایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای(مد ظله العالی) ، شجاعت و استحکام شورای نگهبان در روند احراز صلاحیت ها، صلابت و هوشیاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بخشی از این صلابت در جریان دستگیری متجاوزان آمریکایی و نمایش شهرک های موشکی سپاه عیان شد، حرفه ای گری بصیرت افزایی صدا و سیما و از همه مهمتر بیداری ملت ایران بخش مهمی از این ترفندهای جدید خنثی شده است. لکن مردم متدین و انقلاب ایران باید بیش از پیش بیدار باشند تا عده ای خواسته یا ناخواسته کشور را به ورطه یک فتنه جدید سوق ندهند.

https://shoma-weekly.ir/c1GMzf