نگاه

عاقبت خیانت به اسلام و مرجعیت

خیانت حسنعلی منصور – نخست وزیر وقت – که به شدت به دنبال ثبت لایحه کاپیتولاسیون بود و به وطن فروشی خود افتخار می کرد سرانجام خیانت او به اسلام و ملت و اهانت به حضرت امام خمینی (ره) محرز گردید و جمعیت موتلفه اسلامی اعلام آمادگی نمود که با اذن مرجعیت نسبت به اعدام انقلابی این آدم کثیف اقدام نماید.
حسین انواری- کاپیتولاسیون به پیمانی گفته می شود که حقوق قضاوت کنسولی و یا حقوق قضاوت برون مرزی را به کشور دیگری در قلمرو حاکمیت ملی یک کشور اعطا می کند .

در نتیجه چنین پیمانی ، اتباع کشور بیگانه از شمول قوانین و ضوابط جاریه جزایی و مدنی در قلمرو کشور میزبانی مستثنی بوده و در رسیدگی به دعاوی حقوقی آنان یا محاکمه آنها در مواردی اتهام به ارتکاب جرم در دادگاه های مخصوص یا در همان کشور بیگانه صورت می گیرد.

§ آمریکای جنایت پیشه به دنبال خوار کردن ملت مسلمان ایران و تجاوز گستاخانه و آشکار برجان و مال و ناموس مردم ، مدتها به دنبال کسب امتیاز کاپیتولاسیون از دولت ایران بود.

§ لایحه کاپیتولاسیون در هیات دولت در کابینه مزدور آمریکا ، اسدالله علم در تاریخ 12 مهرماه 42 به تصویب رسید و در سوم مردادماه 1343 در مجلس سنا نهایی شد .

در ماده واحده تصویب شده آمده است :

ü رو به دولت اجازه داده می شود که رئیس و اعضای هیات مسشتاری نظامی ایالات متحده را در ایران که به موجب موافقتنامه های مربوطه در استخدام دولت شاهنشاهی باشد از مصونیت ها و معافیت هایی که شامل کارمندان اداری و فنی موصوف در بند و ماده اول قرارداد وین که در تاریخ 18 آوریل 1961 مطابق 29 فروردین ماه 1340 به امضاء رسیده است برخوردار نماید.

§ پس از انتشار متن کامل مذاکرات در مجله داخلی مجلس شورای ملی و آگاهی حضرت امام خمینی (ره) از این فتنه و خیانت رژیم شاه به ملت آزاده کشور ، امام (ره) تصمیم بر افشاگری برای نشان دادن عمق آن خیانت می گیرند . که این تصمیم رژیم پهلوی را به وحشت می اندازد و تلاش می کند امام (ره) را از اقدام باز بدارد.

§ روز 4 آبان 1343 که مصادف بود با میلاد مبارک صدیقه کبری حضرت فاطمه الزهرا (س) (20جمادی الثانی1384) نطق آتشین و انقلابی و تکان دهنده امام در قم ، خیانت رژیم پهلوی را در تصویب لایحه کاپیتولاسیون بر ملا ساخت و غیرقانونی بودن این مصوبه مذکور و هم چنین مجلس و دولت را خائن و غیرمشروع و قانونی اعلام فرمود.

امام (ره) علاوه بر این نطق حماسه ساز خود ، اعلامیه ای علیه خیانت ننگین شاه بیش از پیش پرده برداشت و مسئولیت همه طبقات و اقشار را در برابر این ره آور جدید و نوظهور انقلاب سفید مشخص کرد و از همه ملت ایران دعوت کرد ،بروز از مناقشات جزیی خود که در راه هدف مقدس استقلال و بیرون رفتن از تهدیدات کوشش کنند. این اطلاعیه به سرعت با شیوه ای بدیع که با ابتکار جمعیت موتلفه اسلامی ترتیب داده شده بود در سراسر کشور توزیع شد به گونه ای که دستگاه جاسوسی شاه را سخت به وحشت انداخت.

§ به دنبال آن در تاریخ 13 آبان 1343 رژیم شاه با صدها کماندو و چترباز مسلح خانه امام (ره) را در قم محاصره و شبانه از بام و دیوار وارد منزل امام شدند و با ضرب و شتم ملازم منزل به دنبال یافتن امام و دستگیری ایشان بر آمدند . در آن ساعت که امام (ره) در اندرون مشغول نماز و مناجات شبانه خود بودند متوجه موضوع می شوند و بلافاصله لباس بر تن کرده و در کمال آرامش خود را به نیروهای پلیس که سراسر کوچه را اشغال کرده بودند تسلیم می نمایند. امام (ره) را همان شبانه دژخیمان شاه به فرودگاه مهرآباد می آورند و به کشور ترکیه تبعید می نمایند.

§ پس از این اقدام رژیم سفاک شاه ، مردم خشمگین قم به میدان آمده و به طرف بیوت آیات عظام و علماء جهت گفتگو و چاره اندیشی رهسپار می شوند و این حرکت به قیام عمومی مردم تبدیل می شود. بازارها تعطیل می شود و تظاهرات مردم گسترش می یابد.

مراجع و علماء ایران و عراق با انتشار بیانیه هایی ، پشتیبانی خود را از امام (ره) اعلام می دارند و فتویات در حد امکانات خود این حرکت مردمی را منعکس می نمایند.

نشریه ای بنام (( انتقام )) از طرف مجاهدین حوزه علمیه قم با همکاری جمعیت موتلفه اسلامی آغاز به کار می نماید و در روشن کردن افکار عمومی نسبت به فجایع شاه ، ملت را به قیام و انجام تکلیف شرعی که امام مشخص نمودند تشویق می نماید.

در این زمان رژیم شاه دستگیری ها و کشتار مردم بیگناه را تشدید می نماید و اموال مردم را به غارت می برد و رفتار وحشی گرانه خود را نهایت می بخشید و تلاش می کند با تهدید و تطمیع بر حرکت مردم تسلط پیدا کند.

§ در این شرایط خوفی که رژیم شاه ایجاد کرده بود ، خیانت حسنعلی منصور نخست وزیر وقت که به شدت به دنبال ثبت لایحه کاپیتولاسیون بود و به وطن فروشی خود افتخار می کرد سرانجام خیانت او به اسلام و ملت و اهانت به حضرت امام خمینی (ره) محرز گردید و جمعیت موتلفه اسلامی اعلام آمادگی نمود که با اذن مرجعیت نسبت به اعدام انقلابی این آدم کثیف اقدام نماید.

و خداوند اراده فرمود که تیر انتقام ملت از آستین قهرمان پرافتخار اسلام محمد بخارایی عضو شاخه نظامی جمعیت موتلفه اسلامی بیرون آید و او را در برابر مجلس شورای ملی از پای درآورد. روانش شاد باد

https://shoma-weekly.ir/pygp5i