نگاه

عاقبت خواص بی بصیرت

دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن با همکاری نفوذی‌های داخلی سعی می‌کند حتی خودی‌های جاهل را در جمع یاران خود در بیاورد. متأسفانه این توطئه خواص بی‌بصیرت را هم در بر گرفته است.

حسین انواری- یومالله 9 دی روز بصیرت و تجدید میثاق امت اسلامی با ولایت است. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره در میدان مبارزه گسترده و عظیم در سطح جهانی قرار گرفته است. جبهه فتنه داخلی با همراهی دشمن خارجی با انواع ترفندها و حیلهها سعی میکند جمهوری اسلامی ایران را از میدان خارج کند. جبهه وسیع نفاق، کفر و استکبار با کارشکنیهای همه جانبه با نبرد سخت، در حوزههای فکری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با جنگ نرم و بعضاً برخوردهای سخت تلاش میکند از الگو شدن انقلاب اسلامی برای ملتهای دیگر جلوگیری کند.

زمینه برای سلطه گری دشمن

احساس حقارت و ناامیدی در مردم توسط دشمن زمینه را برای سلطهگری دشمن افزونتر میکند. مردم ولایتمدار کشورمان با احساس قدرت و عزتی که به برکت انقلاب اسلامی در آنها نهادینه شده است و با بیداری و انگیزش اسلامی خود توانستهاند تهدیدها و توطئههای گوناگون دشمن را با ایستادگی و حضور در میدان مقاومت خنثی و از شکلگیری هر گونه توطئهای جلوگیری کنند. مردم سلحشور کشورمان بهخوبی دریافتهاند رمز غلبه بر دشمنان و مزدوران داخلی آنها استحکام در ایمان، بصیرت و وحدت است. مردم عزیزمان بهخوبی دریافتهاند برای شناخت هدف و منحرف نشدن از صراط مستقیم به بصیرت، هوشیاری، مقاومت و احساس مسئولیت نیازمندند.

خواص بی بصیرت

جمهوری اسلامی ایران به اتکای مردم و به توفیق الهی از استحکام برخوردار است. دشمن همۀ تلاشش را میکند و از خباثت و جنایتش کم نمیگذارد و میکوشد نظام اسلامی را وادار به تسلیم کند و مسئولین ما را در مقابل امریکا تسلیم و خاضع کند و مردم را در مقابل نظام قرار بدهد. دستگاه تبلیغاتی و رسانهای دشمن با همکاری نفوذیهای داخلی سعی میکند حتی خودیهای جاهل را در جمع یاران خود در بیاورد. متأسفانه این توطئه خواص بیبصیرت را هم در بر گرفته است. خوارج بدون بصیرت که اهل نماز، دعا، شبزندهداری و تضرع به درگاه الهی بودند به روی امامشان قرآن ناطق شمشیر کشیدند. آنها کسانی بودند که در کنار امام بودند و بعضاً فداکاریهایی کردند، ولی به دلایلی نتوانستند همراه امام و مقتدایشان بمانند. انسان گرفتار فتنه و آزمایش الهی در صورت عدم بصیرت آنچنان سقوط میکند که به تعبیر قرآن «کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ»(اعراف/ 179) میشود.

عاقبت روحانی بی بصیرت

در همین ایام شاهدیم یک روحانی سادهلوح در پی پنهان کردن حق سرش را زیر برف کرده و بر آنچه که در گذشته در باورش بوده خط بطلان کشیده است. شیخی به نام محمود امجد در سن 80 سالگی که در کنار امام(ره) بود و متخلق به اخلاق معروف شده و مدرس اخلاق و برخاسته از حوزه است، آنچنان از بصیرت تهی میشود که به پناهنده شدن به دشمن در کشوری بیگانه تن میدهد و همراه با فتنه به ضربه زدن به ستون خیمه و ارزشهای انقلاب اسلامی ـ که تا دیروز خودش مؤید و مروج آن بود ـ مبادرت میورزد. فاصله حق و باطل بسیار نزدیک است. بصیرت سواد نیست. عالم شدن چه آسان، آدم شدن چه مشکل. بصیرت بینش است. به این معنا که نگاهت به شخصیتها نباشد، بلکه سمتگیریات به طرف شاخصها باشد. عدم مراقبتها میتواند خواص را هم مبتلا به فتنه کند. چنانکه در طول انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

مردم ما در یومالله 9 دی با اتحاد و مقاومت خود نشان دادند وفادار به ارزشهای اسلامی و انقلابی هستند و با بصیرت و هوشیاری به موقع به میدان آمدند و بهطور سازماندهی شده توطئه خواص بیبصیرت را خنثی کردند. خداوند انقلاب اسلامی را که خونبهای شهدا و زجر و شکنجه خانوادههای بسیاری است و توانسته است الگویی برای بیداری اسلامی در جهان شود از گزند نیرنگ و توطئهها مصون بدارد. انشاءالله.

https://shoma-weekly.ir/8Tyi90