نگاه

ظلم فرافکنی به جای دفاع از حقوق زنان

تاکید بر ورود زنان به ورزشگاه ها فرافکنی و ظلم در حق زنان کشور است. من از حق زنان کشورم دفاع می کنم.
لاله افتخاری - نقدهایی که به عملکرد فراکسیون زنان مجلس نهم وارد می شود، درست نیست. بعضی از مصوبات خیلی سخت گیرانه برای دفاع از حقوق زنان بود. در قانون حمایت از خانواده ما گفتیم که بچه ای که از هر نوع ازدواجی که به دنیا می آید باید شناسنامه داشته باشد. کجای این بد است؟ بیشتر کسانی سروصدا کردند که اشراف به قوانین قبلی نداشتند. در مورد موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها ما ۹ جلسه کارشناسی گذاشتیم با حضور معاون وزیر ورزش در دولت یازدهم و نایب رییس فدراسیون ها حرف زدیم. به نظر من ورود زنان به ورزشگاه ها نه قطعی جایز است و نه قطعی جایز نیست.

ما جلساتی را هم در وزارت کشور در دولت آقای روحانی داشتیم، همه هم می دانند که ورود زنان به ورزشگاه ها یک سری تبعات و یک سری منافعی دارد اما بیشترین کسی که در این میان حقش پایمال شد زنان بودند. یعنی یک عده ای آمدند حضور زنان در ورزشگاه ها را تقلیل دادند به حضور زنان برای دیدن ورزش مردان. زنان ما بیشتر از این ها مطالبات دارند. چرا مربی زن باید تفاوت حقوق داشته باشد با مربی مرد؟ چرا ورزش مردان در تلویزیون نشان داده شود اما ورزش زنان حتی زیرنویس هم نشود؟ اینقدر ورزش زنان را تبلیغ کنیم تا همه بروند و این بازی ها را ببینند. اینکه زنان بروند و بازی مردان را ببینند چه بهره ای می برند؟! بعضی از ورزش ها را می شود زنان بروند از نزدیک ببینند و بعضی را نمی شود.

برای تماشای بازی فوتبال مردان نمی شود که زنان برای تماشا بروند و می توانم این موضوع را ثابت کنم اما الان نمی خواهم وارد این موضوع بشوم. برای ورود زنان به ورزشگاه ها بعضی الان هم اشکال ندارد، بعضی اشکال دارد و بعضی مشروط است. اما من معتقدم که باید بیشتر از همه این ها به ورزش زنان توجه کنیم. وقتی زنان ورزشکاران زن را می بینند که موفق هستند خودشان هم ترغیب می شوند که به آن ورزش روی بیاورند اما وقتی زنان ورزشکاران مرد را می بینند با خودشان می گویند که کاش من هم مرد بودم و مثل این ورزشکار می شدم. تاکید بر ورود زنان به ورزشگاه ها فرافکنی و ظلم در حق زنان کشور است. من از حق زنان کشورم دفاع می کنم.

https://shoma-weekly.ir/k4gP3u