نگاه

ضرورت یک نهضت زنانه

به نظر می آید که یک نهضت زنانه می تواند در مقابل تعداد اندک و انگشت شمار هنجار شکن ایفاء وظیفه نماید. دشمن به صورت نامحسوس و نامرئی با برنامه ریزی دراز مدت و به طور عمیق و چند بعدی زنان و جوانان ما را نشانه گرفته است. بنابراین نیازمند ابتکار عمل بانوان هوشمند هستیم. با بهره مندی از پتانسیل و توانمندی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و به ویژه دانشجویی در عرصه ها و اماکن گوناگون می تواند در اصلاح شرایط موثر واقع شده و استفاده از عزم ملی و غیرت عمومی و با مدیریت دقیق و قوه ای جهادی و توجه ویژه به نقش مساجد و کانون های فرهنگی در این زمینه می توان اقدام عاجل کرد.
فاطمه رهبر- در شرایط فعلی جامعه ناهنجاری هایی دیده می شود که بخشی از آن از سرناآگاهی وبخشی از آن از بی قیدی و اباحی گری سرچشمه می گیرد. دخترانی که امروزه خود را به مانند عروسکی در خیابان ها به نمایش

می گذارند در همین مدارس و در همین دانشگاه های ما تربیت شده اند. تا زمانی که در مدارس ابتدایی هستند جشن تکلیف گرفته و سعی در انجام آموزه های دینی دارند- البته اگر والدین آن ها لجاجت و عنادورزی نداشته باشند- اما همین که به دبیرستان و دانشگاه ها می روند، زمینه را برای خود نمایی باز می بینند.

از طرفی حدود ۶۰۰۰ شبکه و کانال ماهواره ای در ایران قابل دریافت است. اکثر خانواده ها بدون توجه به این که مجتوای اکثر این شبکه ها با ارزش ها و سنت های
اسلامی
– ایرانی مغایرت و تضاد دارد از این شبکه ها استفاده می کنند. نهایتا باعث تغییر ذائقه مخاطب ، تخریب بنیان خانواده، برهم خوردن روابط خانوادگی، رواج ابتذال، عادی سازی روابط غیر اخلاقی و غیر شرعی و… شده است که همه این ها با هدف سست کردن اصول و اعنقادات دینی مخصوصا در زنان و نسل جوان برنامه ریزی گردیده است.

از طرف دیگر با از بین رفتن حساسیت خانواده ها به اینترنت و همگانی شدن برنامه های ارتباطی مانند واتساپ، وایبر، ویچت، تلگرام و … در تلفن های همراه اکثر کاربران، دغدغه و حساسیت های شرعی و فرهنگی را به تنزل کشیده است. ازسوی دیگر نافرمانی مدنی تعداد اندکی از معترضین به سیاست های حاکمیتی و عدم برخورد قاطع و مستمر و قانونی به کسانی که منع حجاب می نمایند ، عملا به عادی سازی و چشم و هم چشمی نیز تبدیل گردیده است. به نظر می آید که یک نهضت زنانه می تواند در مقابل تعداد اندک و انگشت شمار هنجار شکن ایفاء وظیفه نماید. دشمن به صورت نامحسوس و نامرئی با برنامه ریزی دراز مدت و به طور عمیق و چند بعدی زنان و جوانان ما را نشانه گرفته است. بنابراین نیازمند ابتکار عمل بانوان هوشمند هستیم تا با استفاده از عزم ملی و غیرت عمومی و با مدیریت دقیق و قوه ای جهادی و توجه ویژه به نقش مساجد و کانون های فرهنگی در این زمینه می توان اقدام عاجل گردد.

https://shoma-weekly.ir/Vba2u3