نگاه

ضرورت کمک به دیپلماسی با تذکر هوشیارانه به دولت

اینکه اوباما از فتوای مقام معظم رهبری یاد می‌کند، نشانه عقب نشینی آنها است، زیرا این موضوع جدید نیست؛ اما در هر حال ما به آنها اطمینان خاطر نداریم پس باید آمادگی‌مان را برای همه گزینه‌ها حفظ کنیم و اگر فرصتی باز کردند، با عقل و تدبیر و درایت و بر اساس راهنمایی رهبری از فرصت‌ها حسن استفاده را کنیم اما اگر تهدیدی ایجاد کردند با درایت آن را تبدیل به فرصت کنیم.

دکتر اسدالله بادامچیان- شکر نعمت ولایت را داریم که با تدبیر خدا پسندانه و بر مبنای زیباترین شیوه های مدیریت سیاسی، کشور را به خوبی اداره
می
فرمایند. رهنمودهای اخیر ایشان موجب می شود که در کشور وحدت نظر در مورد مسائل اخیر که در اطراف آن ابهامات گوناگونی هم وجود داشت که موجب شد کسانی اعتراض کنند و کسانی طرفداری کنند؛ اینک بحمدالله تکلیف روشن شد.تکلیف این است که ما باید از سیاست دیپلماسی دولت حمایت کنیم و دولت هم باید توجه کند در آینده از تکرار مسائلی که مورد نقد رهبری بود، جلوگیری کند و در این قبیل مسائل مراقبت نمایند. زیرا این نوع مسائل در عالم سیاست عواقب و نتیجه اش عادی نیست و مخصوصا در رابطه با نرمش قهرمانانه، که اگر در این نرمش کشتی گیری که باید کشتی بگیرد، غفلت کند به تمام پیروزی هایش آسیب می زند.لذا وظیفه دولت مشخص است که باید مراقبت ویژه نماید و در مواردی که مورد نظر ولی امر نیست آنها را با تدبیر و با مشورت صاحب نظران دارای اعتدال  ارزشی و انقلابی جبران نماید. از طرف دیگر هم از طرف کسانی که مخالفند ؛ این نوع مواضع در نهایت ادب و احترام نسبت به دیپلماسی دولت ارائه گردد و در حالی که دولت ما در حرکت دیپلماسی در صحنه بین المللی است، سبب تضعیف نشود. در این مقطع باید حرکت بر ارزشهای مورد حمایت ولی امر مسلمین از  دولت مورد حمایت ملت باشد تا در صحنه بین المللی قوی و مقتدر ظاهر شود. ما باید دولت را در تحرکات دیپلماسی جدید که در خط ولایت و ارزشها است مورد حمایت جدی و همه جانبه قرار دهیم و از آن طرف تذکرات لازم را به دولت محترم آقای روحانی ارائه نماییم. چه از بابت تذکر و چه از باب نصیحت، تا کمک به دولت باشد در تحرک دیپلماسی اش تا دور از اشتباه باشد. این یک وظیفه همگانی است تا امروز که آمریکا دچار مشکلات زیادی شده است، نتیجه مطلوب بگیریم. اینکه اوباما از فتوای مقام معظم رهبری یاد میکند، نشانه عقب نشینی آنها است، زیرا این موضوع جدید نیست؛ اما در هر حال ما به آنها اطمینان خاطر نداریم پس باید آمادگیمان را برای همه گزینهها حفظ کنیم و اگر فرصتی باز کردند، با عقل و تدبیر و درایت و بر اساس راهنمایی رهبری از فرصتها حسن استفاده را کنیم اما اگر تهدیدی ایجاد کردند با درایت آن را تبدیل به فرصت کنیم.

https://shoma-weekly.ir/9yzyya