نگاه

ضرورت صدور پیام 9 دی

حماسه 9دی فراگیرتر از حضور مردم در حادثه کوی دانشگاه بود؛ چون در سال 78 هنوز این فتنه که در راس آن استکبار جهانی نقش هدایت گری را برعهده داشت خیلی ابعاد مشخصی نداشت. درست است که به عنوان فتنه در تاریخ ما به ثبت رسیده اما عواملی نشان گر این بود که دست امریکا و اسرائیل در پشت پرده هدایت گر کلیه جریانات اینچنینی هستند که ممکن است به فتنه تبدیل شود.
فاطمه رهبر- 9دی دیدگاه امام راحل مبنی براینکه مردم حرف اول و آخر را میزنند، ثابت کرد. ریشه اصلی پیدایش حماسی بودن این روز فهم و بصیرت بالای مردم بود. در آن زمان حق و باطل در هم ادغام شده بود چرا که برخی خواص بی بصیرت که باید اقدامات هدایت گونهای را انجام

میدادند از مردم عقب افتادند و نتوانستند آن طور که باید مدیریت کنند اما مردم خود وارد صحنه شدند و آن حادثه تاریخی در 9دی به وقوع پیوست که نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی شد. این نوع حرکت مردمی پیامهای مختلفی داشت که تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری از مهمترین آنها قلمداد می شود.

این حرکت خود جوش مردم ضمانتی برای ادامه حیات انقلاب اسلامی ایران و نشان دهنده بارز شعار مردم سالاری دینی در کشور ماست.

حماسه 9دی فراگیرتر از حضور مردم در حادثه کوی دانشگاه بود؛ چون در سال 78 هنوز این فتنه که در راس آن استکبار جهانی نقش هدایت گری را برعهده داشت خیلی ابعاد مشخصی نداشت. درست است که به عنوان فتنه در تاریخ ما به ثبت رسیده اما عواملی نشان گر این بود که دست امریکا و اسرائیل در پشت پرده هدایتگر کلیه جریانات اینچنینی هستند که ممکن است به فتنه تبدیل شود.

در سال 78 در کل کشور هنوز این ماجرا فراگیر نشده بود و به صورت مقطعی خودنمایی کرد اما 9دی واقعه دیگری بود که برگ زرینی از تاریخ انقلاب در آن روزرقم خورد. شاید بتوان گفت انقلاب مجددی را مردم انجام دادند. یعنی همان همتی که مردم بصیر ما در وقوع انقلاب در سال 57 و به صورت خود جوش وارد عرصه شدند دوباره متجلی شد و تصویر مجددی از همان حرکت های مردمی دوران انقلاب در 9دی تکرار شد.

در عصری که مردم کشورهای منطقه به دنبال رقم زدن فصل جدیدی از تاریخ خود هستند، رساندن پیام 9 دی از سوی رسانههای ایرانی به این کشورها، گامی بلند و تاثیرگذار در تکوین تاریخ آنها خواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/wYWGcy