نگاه

ضرورت تعویض مشاوران دولت

در کشور آمار و مشاوره‌های غلط زیاد است، بهترین شاهد این امر سخنان اخیر رئیس‌جمهور در کرمانشاه است که گفتند بزرگ‌ترین مشکل کشور رکود است. رئیس‌جمهور اگر متوجه شده که رکود رفع نشده، حتماباید در مشاوران خود تجدیدنظر کند، چون همین مشاوران قبل به ایشان گفته بودند از رکود خارج شده‌ایم.

احمد کریمی اصفهانی- دولت یازدهم تمرکز بر برجام داشته و به اقتصاد و رکود نپرداخته است، اگر دولت نیرویی را که برای حل برجام گذاشت، برای رفع موانع و حل مشکل رکود وقت گذاشته بود، اکنون شاهد این نبودیم که رئیسجمهور بزرگترین مشکل کشور را رکود بنامد.

دولت یازدهم هیچ گامی در رابطه با اجرای اصل 44 و خصوصیسازی در کشور برنداشته و به همین دلیل نتوانستهایم رونقی را در اقتصاد شاهد باشیم.

نمیشود با شعار رکود را حل کرد، با این روند حتماافزایش واردات و کاهش صادرات را خواهیم داشت و بیکاری افزایش پیدا خواهد کرد، چون گامی برای حل رکود برنداشتهایم.

دولت فقط برای حل رکود شعار میدهد، اینکه رئیسجمهور گفته بود از رکود درآمدهایم، حرف بیراهی بود و ایشان باید بدانند خروج از رکود به این راحتی نیست و راهکارهایی دارد.

ما باید به طرف اسلام میرفتیم. اسلام که برای هر کاری که بیشتر کارگر را به کار گیرد، در تولید بتواند کار کند که کشور را خودکفا نماید، ارزش قائل است.

حرکت برای رفع رکود با خود رفع رکود حداقل یک سال فاصله زمانی دارد، دولت در این فرصت باقیمانده قادر به خروج از رکود نیست و دولت دوازدهم نیز اگر به این شکل عمل کند، باز با مشکل رکود مواجه خواهد شد.

در کشور آمار و مشاورههای غلط زیاد است، بهترین شاهد این امر سخنان اخیر رئیسجمهور در کرمانشاه است که گفتند بزرگترین مشکل کشور رکود است. رئیسجمهور اگر متوجه شده که رکود رفع نشده، حتماباید در مشاوران خود تجدیدنظر کند، چون همین مشاوران قبل به ایشان گفته بودند از رکود خارج شدهایم.

از کجا معلوم که در آینده رئیسجمهور به این جمعبندی برسد که برخلاف آنچه قبلاگفته است، تورم نیز تکرقمی نشده و باز مشاورانش آمار غلط دادهاند. پس علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و رئیسجمهور هرچه زودتر در مشاوران خود تجدیدنظر کند.

روحانی اکنون عملکرد مناسبی در حوزه اقتصادی و بعد از برجام نداشته است و ما منتظر هستیم ببینیم ایشان در ماههای آینده چه خواهد کرد و این موضوع (موفقیت یا عدم موفقیت روحانی) در نتیجه انتخابات آینده سرنوشت ساز خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/4QV2Ga