نگاه

ضرورت ترغیب مردم به مشارکت

مردم باید کمک و ترغیب بشوند تا راه بیفتند و در راستای سیاست های اقصاد مقاومتی مفید واقع شوند. در این خصوص باید فرهنگ سازی صورت بگیرد.
سیداصغر رخ صفت- تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، همیاری و همکاری مردم و مسئولین را می طلبد. هم مردم باید همت بکنند و هم دولتی ها. متأسفانه از طرف دولت فقط حرف می شنویم و عملی در کار نیست. اعتقاد بنده بر این است که دولتی ها اصلاً علاقه ای به این کار ندارند. حرف می زنند اما عملاً کاری انجام نمی دهند. اقتصاد مقاومتی کار عظیمی است که باید همت بالایی پشت آن باشد، در این راستا هرچند اقداماتی چون صندوق های قرض الحسنه مفید و خوب است اما نمی توانند تأثیر زیادی در این کار عظیم داشته باشند. صندوق های قرض الحسنه قدرت خیلی زیادی ندارند، سرمایه ها و بودجه های دولتی و مملکتی باید به کار بیفتد و باید هم و غم همه مسئولین در این راستا قرار بگیرد که متأسفانه بیشتر به کارهای روزمره دولتی دلبستگی دارند. بیشتر اقتصاد مملکت در دست دولت و نهاد های دولتی است و مردم در کارها حضور ندارند.

همه بخش های اقتصاد کشور باید فعال شوند و همه از صنایع بزرگ و کوچک باید دست به دست هم بدهند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود وگرنه اگر فقط بخش کوچکی بخواهد مشغول کار باشد اثر زیادی نمی گذارد. در شرایط فعلی، بیشتر کارخانه های کوچک و بزرگ ما رو به رکود هستند و به تعطیلی کشیده شده اند. این مسئولیت دولت است که به اینها کمک کند تا مشکلاتشان حل بشود و راه بیفتند، اما همانطور که گفتیم متأسفانه دولت علاقه ای به این کار ندارد.
مردم هم باید کمک و ترغیب بشوند تا راه بیفتند و در راستای سیاست های اقصاد مقاومتی مفید واقع شوند. در این خصوص باید فرهنگ سازی صورت بگیرد. مجلس و سایر نهادها از جمله قوه قضاییه هم در این خصوص وظایفی دارند. اینکه می گوییم دولت، به این معنی نیست که همه بارها را شخص رئیس جمهور باید به دوش بکشد. سایر نهادها هم باید کمک کنند، منتها عمده وظایف بر عهده هیئت دولت است. مسئولین باید حرف رهبری را گوش کنند و با عمل به اقتصاد مقاومتی، ملت ایران را از این فقر اقتصادی نجات دهند
https://shoma-weekly.ir/IRpG97