نگاه

ضرورت تدبیر در ترمیم طرح افزایش قیمت بنزین

مردم حق دارند نسبت به حاتم بخشی 50 تومانی دولت روحانی اعتراض حیثیتی داشته باشند، زیرا همین سه دهک 8برابر 7دهک دیگر از یارانه ها استفاده می کنند. البته حساب اعتراض مردم از فتنه گران و منافقان و اشوبگران و مزدوران بیگانه جدا است.
نصرعزیزی- اجرای افزایش قیمت بنزین توسط دولت بود. اگر چه مصوبه سران قوا را دارد، اما تدابیر اجرایی مربوط به دولت است. درشرایطی که عامه مردم به دلایل ناکارآمدی بعضی مسئولان گرفتار موضوع معیشت بوده و تورم ، گرانی ، بیکاری ، پایین بودن ارزش پول ملی ، مشکل مسکن و ازدواج جوانان از جمله فشارهای مضاعف بر مردم بوده، دولت روحانی اصل ومتن را به حاشیه ها برده است. افزایش قیمت بنزین نیازمند تدبیر وتصمیم مشورتی کلان ، جامع و همه جانبه بود که باید همه ابعاد آن مورد بررسی و وحدت نظر همه مسئولان مربوطه قرار می گرفت.

در شرایطی که فرمان خودرو اقتصاد در دستان گروه اقتصادی دولت روحانی از اول کج و به انحراف می رفت ، بدیهی است که دراین آشفته بازار، ممکن است افزایش قیمت بنزین گرانی افسار گسیخته ای را به دنبال داشته باشد. مردم طرفدار نظام ، حق دارند اعتراض منطقی و مسالمت آمیز داشته باشند.

از ابعاد بی تدبیری دولت روحانی این است که درصد افزایش سیصد درصدی با توجه به سایر شرایط، منطق اقتصادی ندارد و این شیب افزایشی باید ملایم تر باشد هر چند که برای این موضوع قانون وضع شده و سایر جوانب آن پیش بینی گردیده است.

نکته دیگر شرایط زمانی است که در هنگامه انتخابات التهاب آفرینی برای چنین تصمیم نادرستی خطای بزرگتری می باشد.بعضی می گویند اصلاح طلبان و دولتی ها چون پیش بینی می کنند در انتخابات بازی را خواهند باخت، همچون گذشته از سه ماه قبل زیر میز بازی می‌زنند. این آتش تهیه، فتنه ای است که از چندسال پیش توسط اندیشکده های دشمن و نفوذی های داخلی و برخی ساده لوحان مسئول تحت عنوان فتنه 98، پیش بینی و در تدارک اجرای آن بوده اند.

نکته مهمتر اینکه دولت روحانی درخصوص یارانه ها به قانون عمل نکرد. حذف سرمایه داران و متمولان ازیارانه ها را دردستور کار قرار نداد. ازجان ، مال ، هستی ، جیب و توان 7 دهک متوسط و پایین جامعه گرفت و به حلقوم سه دهک ثروتمند صاحبان ثروت‌های باد آورده ریخت.

مردم حق دارند نسبت به حاتم بخشی 50 تومانی دولت روحانی اعتراض حیثیتی داشته باشند زیرا همین سه دهک 8برابر 7دهک دیگر از یارانه ها استفاده می کنند. البته حساب اعتراض مردم از فتنه گران ، منافقان ، اشوبگران و مزدوران بیگانه جدا است.

علاوه براین دشمنان بارها اظهار کردند: فتنه لبنان وعراق مقدمه فتنه ایران است و برخی مقدمات آن را در رسانه های خود افشا کردند. بدیهی است آن جریانی که با دولت بوده وهست و خواهد بود، و به روحانی به عنوان رحم اجاره‌ای نگاه می کند و از آشوب‌های عراق و لبنان بدون هیچ منطقی و شاید در شبکه ارتباطی برنامه ریزی شده ای در داخل حمایت می کند، به طریق اولی دنبال بهانه و آتش بیار معرکه ای درخصوص بنزین است که به تعهد نفوذی گری خود عمل نموده تا به مقصود برسد.

نکته مهمتر اینکه خواسته یا نا خواسته رابطه‌ای بین شرایط اعلام قیمت بنزین و آغاز سفرهای انتخاباتی روحانی به یزد وکرمان و تجلیل از عامل فتنه و مخالفت با اقدام خدا پسندانه و مردمی قوه قضائیه درمبارزه با فساد و حاشیه سازی اپوزسیون نمای ایشان وجود دارد که این هم اوج بی تدبیری است.

حال باید توجه داشت پاسخ هر نوع بی تدبیری برای صاحبان انقلاب این نیست که به خیابان‌ها آمده و امنیت کشور به دلیل نفوذ و حضور ضدانقلاب و سوء استفاده کنندگان وعناصر نفوذی و منافق و سلطنت طلب و ایادی آمریکا و اسرائیل و زخم خورده گان از تیغ تیز فساد شکن، مخدوش شود.

مردم عزیز باید هوشیار باشند اعتراض مسالمت آمیز راه حل منطقی و قانونی دارد و نباید اجازه سوء استفاده به آشوبگران داده شود. بدیهی است همان گونه که تا کنون چنین بوده، نظام با حمایت مردم هر آشوب و فتنه ای را خاموش خواهد کرد و دولت موظف است وضعیت را به صورت شفاف با مردم درمیان گذاشته و تدابیری اتخاذ نماید که فشار ناشی از تبعات قیمت بنزین به نحو مطلوب جبران شود و با بررسی دوباره، ترمیم و اصلاح این تصمیم را در دستور کار قرار دهد.


https://shoma-weekly.ir/sPPyj2