ادب و هنر

شکنجه‌گران ساواک در تلویزیون

ساواک و شکنجه‌گران آن همیشه به عنوان نماد خوف و وحشت بوده‌اند و برای نسلی که آنها را درک کرده‌اند و برای نسلی که آنها را ندیده و نشنیده‌اند به نوعی دیگر. مستند «کمیته مشترک» مستندی متفاوت است که در آن بعد از گذشت سی‌و چهار سال از انقلاب، شکنجه‌گر و شکنجه شده روبه روی هم قرار گرفته و بسیاری از ناگفته‌های سیستم امنیتی فاش می‌شود.
ساواک و شکنجهگران آن همیشه به عنوان نماد خوف و وحشت بودهاند و برای نسلی که آنها را درک کردهاند و برای نسلی که آنها را ندیده و نشنیدهاند به نوعی دیگر. مستند «کمیته مشترک» مستندی متفاوت است که در آن بعد از گذشت سیو چهار سال از انقلاب، شکنجهگر و شکنجه شده روبه روی هم قرار گرفته و بسیاری از ناگفتههای سیستم امنیتی فاش میشود. مستند «کمیته مشترک» در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقهای با نگاهی متفاوت به سیستم امنیتی شاه میپردازد به شکلی که با دهها نفر از اعضای ساواک و بازجوها و حتی رهبر تیم عملیات ساواک در آن مصاحبه شده است.

ایمان گودرزی، کارگردان این اثر درباره انگیزه ساخت این مستند گفت‌‌: یکی از دلایل ساخت کمیته مشترک، چاپ کتاب «در دامگه حادثه» نوشته مدیرکل اداره سوم ساواک بود که در آن به تطهیر این سازمان پرداخته است.

 

https://shoma-weekly.ir/H5Eb1J