نگاه

شهید غیرت

روزنامه‌های غربی بنا به توصیه دستگاه‌های امنیتی چنین نوشتند؛ «یک جوان لبنانی که برای اعدام سلمان رشدی به لندن رفته بود حین اجرای حکم به شهادت رسید» ولی بر اساس اطلاعات غیررسمی، نیروهای اطلاعاتی انگلستان از وجود جوانی عرب در هتلی در محل تردد سلمان رشدی مرتد مطلع می‌شوند که پس از دستگیری وی برای آنکه خبر بازتاب منفی برایشان نداشته باشد او را روی صندلی اتاق خود نشانده و مقداری از مواد منفجره را به بدنش بستند و او را منفجر کردند.
شهید مصطفی محمود مازح- مصطفی در سال 1347 در گینه به دنیا آمد و درسن 2 سالگی با خانواده به کشور ساحل عاج رفتند. پس از ده سال به کشور پدری خود یعنی لبنان برمیگردد. پس از فتوای تاریخی امام خمینی در مورد قتل سلمان رشدی مرتد به جرم اهانت به پیامبر اعظم (ص)، با شناسنامه فرانسوی خود تصمیم میگیرد به کشور انگلستان برود تا حکم مقتدای خود را اجرا کند.

روزنامههای غربی بنا به توصیه دستگاههای امنیتی چنین نوشتند؛ «یک جوان لبنانی که برای اعدام سلمان رشدی به لندن رفته بود حین اجرای حکم به شهادت رسید» ولی بر اساس اطلاعات غیررسمی، نیروهای اطلاعاتی انگلستان از وجود جوانی عرب در هتلی در محل تردد سلمان رشدی مرتد مطلع میشوند که پس از دستگیری وی برای آنکه خبر بازتاب منفی برایشان نداشته باشد او را روی صندلی اتاق خود نشانده و مقداری از مواد منفجره را به بدنش بستند و او را منفجر کردند.

این جوان 21 ساله نامش مترادف با غیرت، حمیت و دینباوری است. گرچه او ایرانی نبود؛ اما فرزندی از فرزندان خمینی و خامنهای بود که جان خود را در راه مکتب اسلامی ایثار کرد.

https://shoma-weekly.ir/nIyjjk