نگاه

شهید صلح

امثال شهید شاطری با تحمل این سختیها و نثار جانشان بزرگترین آبرو را به انقلاب اسلامی خود داده‏اند و با تعهد به آرمانهای بلند امام و مقام معظم رهبری بهترین نمونه و الگو برای همۀ جوانان مسلمان و متعهد اسلامی گردیدند.
مهدی ده مرده - سالهای ابتدائی پیروزی انقلاب اسلامی و با فرمان حضرت امام (ره)  مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی موجی عظیم از جهادگران و عاشقان به مناطق محروم جامعه روان شد.
جهاد سازندگی گام های آغازین خود  را برای  کمک به روستاییان و محرومان جامعه که تا قبل از انقلاب اسلامی به آنها توجهی نمی شد و در محرومیت مطلق در در اقصی نقاط کشور زندگی می کردند استوار نمود و فعالیتش را برای سازندگی و بهسازی کشور شروع کرد. این نهاد مردمی در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این راه خدمات شایان توجهی  ارائه کرد، بطور که  در آن سالها جهاد نامی آشنا برای مردم محروم کشور بود که باعث آرامش دلهای مردم و هم نشینی دلسوز برایشان شد لکن این همنوائی جهادگران و محرومین کشور برای دشمنان ناخوشایند آمد و از همان آغاز جهادگران آماج حملات نا جوانمردانه قرار گرفتند . دشمنان نظام و ضد انقلاب وابسته برای جلوگیری از فعالیت آنها نه تنها از هیچ کوششی دریغ نکردند بلکه برای رسیدن به اهداف شوم خود تعدادی از این عزیزان را نیز به شهادت رساندند. اما با وجود این جهادگران سازندگی به راه خود ادامه دادند. کم نبودند جهادگرانی که در راه پیشرفت زندگی محرومین  و مستضعفین جامعه ما شهید و جانباز گردیدند و به بدترین شکل به دست گروهکهای از خدا بیخبر و منافقان دنیاپرست زخم خوردند.لکن این عزیزان در این  شرایط، دست به اقدامات فرهنگی و عمرانی زدند که نتیجه آن همچنان برای مردم ملموس است. در این بین علی رغم تمامی مشکلاتی که از این دست وجود داشت مهم ترین دلیل و انگیزه پایداری دربرابر مشقات توسط جهادگران، داشتن انگیزه الهی بود و این انگیزه باعث شد تا آنها بدون توجه به سختی کار، موضوع اصلی را حفظ و اعتلای دین مبین اسلام بدانند زیرا عشق به دین انگیزه ادامه فعالیت در آنها را دو چندان می کرد و این درسی بود که در مکتب حضرت امام خمینی (ره) آموخته بودند.
پس از پایان جنگ فعالیت این عزیزان دو چندان شد و طی سالهای اخیر این فعالیتها علاوه بر داخل کشور به خارج از مرزهای ایران اسلامی گسترش یافت و مردم محروم سایر نقاط جهان بویژه در آفریقا و جنوب لبنان
نیز طعم شیرین این خدمت رسانی بی ادعا  و بی منت را چشیدند.
نمونه آخر حضور گسترده در بازساری مناطق آسیب دیده لبنان در جنگ 33روزه با رژیم صهیونیستی بود که این امر سرمنشا بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود. اینگونه اقدامات باعث شد که ایران اسلامی بیش از گذشته دلهای مردم محروم دنیا را تسخیر کند و زمینه برای  صدور هر چه بیشتر آرمانهای انقلاب فراهم شود لکن  این امر خوشایند دنیای استکبار نیامد و طبق معمول تمام تلاش خود را برای ایجاد وقفه دراین روند آغاز کرد. یکی از آخرین اقدامات آنها به شهادت رساندن سردار حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان بود. سردار شاطری یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سالهای جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه های مهندسی جنگ فعالیت داشت. پس از جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان که خرابی های زیادی را به بار آورد، مهندس شهید شاطری فعالیت زیادی برای بازسازی مناطق جنوب این کشور داشت و با کمک یاران و همرزمانش راهها، جاده ها، پل ها و مراکز مختلف لبنان را بازسازی کردند. این شهید بزرگوار روز سه شنبه به دست دژخیمان رژیم صهیونیستی در مسیر دمشق به بیروت به شهادت رسید.
نکته مهم اما در این بین ترور فردی است که در امور نظامی دخالتی نداشته و تنها فعالیتهای عمرانی داشته است. باید پرسید چرا رژیم صهونیستی  که ادعاهای پوشالی اش در زمینه قدرت نظامی گوش جهان را کر کرده است از فعالیتهای عمرانی این شهید ترسیده  و دست به این اقدام ددمنشانه زده است . آیا غیر از این است  که ایران اسلامی بر دلهای مردم بریده از استکبار و استعمار دنیا حکومت می کند و غرب و همپیمانشان از همین می ترسند . آنها وقتی می بینند امثال شهید شاطری با اقدامات خالصانه اش در دل مردم لبنان اعم از شیعه و سنی و مسیحی جای دارد به خشم می آیند و دست به این عمل وحشیانه می زنند .
باید اعتراف کرد که امثال شهید شاطری با تحمل این سختیها و نثار جانشان بزرگترین آبرو را به انقلاب اسلامی خود داده‏اند و با تعهد به آرمانهای بلند امام و مقام معظم رهبری بهترین نمونه و الگو برای همۀ جوانان مسلمان و متعهد اسلامی گردیدند.




https://shoma-weekly.ir/uTwv2p