نگاه

شهید بهشتی از سال 41 پیگیر‌تحول فرهنگی بود

در آن برهه به حدی بی‌حجابی ترویج داشت که هر کس می‌خواست مقامی در نظام شاهنشاهی به دست آورد، اولین کاری که می‌کرد این بود که همسرش را برهنه می‌کرد و در راستای بی‌حجابی گام برمی‌داشت.
عضو هیئت نظارت حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وقتی از گذشته یاد میکنیم، میبینیم که مردم در بسیاری از مسائل خود مشکل داشتند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، میر محمدصادقی یار دیرین امام خمینی (ره) صبح امروز در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالروز ورود امام خمینی (ره) به مدرسه رفاه و یادبود یار دیرین امام آیتالله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: وقتی از گذشته یاد میکنیم، میبینیم که مردم پیش از انقلاب مشکلات بسیار زیادی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در آن دوران ورود خانمها به بسیاری از اماکن با چادر و حجاب ممنوع بود، ادامه داد: در آن برهه به حدی بیحجابی ترویج داشت که هر کس میخواست مقامی در نظام شاهنشاهی به دست آورد، اولین کاری که میکرد این بود که همسرش را برهنه میکرد و در راستای بیحجابی گام برمیداشت.

یار دیرین امام بابیان اینکه در جلسهای در سال 41 با حضور شهید بهشتی بحثی مطرح شد که چه باید کرد تا این ورق برگردد، گفت: در آن جلسه جمعبندی شد که برای گذر از این شرایط باید کار فرهنگی کنیم و در جامعه تحول ایجاد کنیم.

میر محمدصادقی با اشاره به اینکه مقدمات این کار در مدرسه رفاه فراهم شد، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر و مرحوم آیتالله هاشمی رفسنجانی اغلب مسائل کلی جامعه را در این مدرسه مطرح میکردند.

یار دیرین امام (ره) خاطرنشان کرد: افراد زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمت کشیدند که باید همه قدردان آنان باشیم و این انقلاب را حفظ کنیم.

https://shoma-weekly.ir/judlRK