نگاه

شعار کهنه انگلیسی

اگر شعار دهندگان مقصودشان تطهیر خودشان از مواضع غلط گذشته است که بجای هماهنگی با خط اصیل انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن، راهی را رفته‌اند که مورد حمایت غربی‌ها و شبکه‌های استکبار قرار گرفته و حالا پشیمان شده‌اند نیازی به اعلام آشتی ملی نیست، مواضعشان را تغییر دهند ملت آنها را خواهند پذیرفت.
دکتر اسدالله بادامچیان- در سال 57 شریف امامی مهره کهنهکار انگلیسی، استاد لژ فراماسونری شعار آشتی ملی داد. با سوابق شریف امامی، همه فهمیدند که او اهل آشتی نیست. تشکر او وابستگی به رژیم طاغوت وضعیت و احوال او و دار و دستهاش، ایجاب نمیکند که او بخواهد اهل آشتی باشد و احساس کردند که کاسهای زیر این سفره است. ضمن آنکه تحلیل کردند که علت طرح شعار آشتی ملی، ضعف و عجز و به بنبست رسیدن او و جریان اوست.

***

حالا دوباره با نهایت ناشیگری سیاسی، عدهای از اصلاحطلبان، شعار آشتی ملی دادهاند!

آنها نباید شعار شریف امامی را کپی میکردند حداقل می توانندشعار دیگری را بیان کنند. حالا تلقی از این شعار در تودههای مردمی که به این نوع مطالب توجه دارند، این است که در آستانه انتخابات آینده، اصلاحطلبان که این چند ساله، با مواضع غلط دچار ضعف شدهاند و احتمال شکست قطعی جریان اصلاحات دوم خردادی را میدهند. سراغ آشتی ملی آمدهاند که شاید ملت آنها را ببخشد و آشتی این قهر کردههای از ملت را بپذیرد.

***

پیام اصلی شعار آشتی ملی این است که عدهای یا جناحی، با مردم و ملت روش آشتی را نداشتهاند و قهر بودهاند یا روشخصمانه و آشتی ناپذیر داشتهاند و حالا میخواهند بجای روش گذشته، آشتی کنند.

اگر شعار دهندگان مذکور واقعاً قهر بودهاند و حالا قصد آشتی دارند نیاز به شعار و همایش و مقاله نیست. دست از روشهای گذشته بردارند و راه آشتی پیش گیرند و ملت هم پس از اینکه دریافت که این یک ترفند سیاسی نیست و واقعاً آنها پشیمان از گذشته خود هستند، و به راستی به آشتی فکر میکنند آنها را خواهند پذیرفت. در غیر اینصورت، این انگبین، صفرا خواهد افزود.

***

اگر شعار دهندگان مقصودشان آشتی با سایر گروههای سیاسی کشور است که اصلاحطلبان همواره در این سالها خود را جبهه مقابل آنها دانستهاند و علیه آنها حرف زده و کار کردهاند این نیاز به آشتی ملی ندارد.

سران آنها میتوانند با سران تشکلها و گروههایی که با آنها آشتی نداشتهاند ابتدا خصوصی دیدار کنند، از گذشته و روشهای غلط خود عذرخواهی کنند وزمینه را برای آشتی هموار سازند.

این آشتی با گروههایی است که اصلاحطلبان با آنها قهر کردهاند یا به آنها جفا نمودهاند.

***

اگر شعار دهندگان مقصودشان تطهیر خودشان از مواضع غلط گذشته است که بجای هماهنگی با خط اصیل انقلاب اسلامی و آرمانهای آن، راهی را رفتهاند که مورد حمایت غربیها و شبکههای استکبار قرار گرفته و حالا پشیمان شدهاند نیازی به اعلام آشتی ملی نیست، مواضعشان را تغییر دهند ملت آنها را خواهند پذیرفت.

***

اگر اهداف دیگری از این شعار آشتی ملی دارند، امید است که این هم مثل مواضع و اهداف گذشته، باعث آن نشود که آنها از همین شعار ناشیانه نیز پشیمان شوند و پس از مدتی دوباره در پی شعاری جدید شاید با شعار آشتی همه جانبه!! شوند. بهرحال اختیار با خودشان است.

https://shoma-weekly.ir/rdappP