نگاه

شرط پیروزی در برابر توطئه جدید استکبار

نظریه مکتب ایرانی ریشه در دیگر نظریه پردازان آمریکایی نیز دارد؛ ریچارد نلسون فرای ؛ متخصص برجسته ایرانشناسی و استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد از جمله این چهره ها است با این مقدمه نباید دور از نظر داشت که دشمن توطئه بعدی برای انقلاب را از طریق براندازی نرم در انتخابات 92 از همان فردای انتخابات 84 آغاز کرده است و با نفوذ یک تفکر انحرافی و با تلخ کردن شیرینی رأی آوردن شعارهای انقلابی با رفتاری در تضاد با آن شعارها، زمینه سازی برای نامزد مطلوب خویش در انتخابات 92 را دنبال خواهد کرد. اقدامی که امید واثق به شکست آن با لطف الهی و با هوشیاری شورای نگهبان و مردم انقلابی داریم
محمد علی امانی- فتنه 88 به اذعان همه کارشناسان، ریشه در شکست ده سال قبل اغتشاشگری در 18 تیر 1378 داشت. دشمن از همان تاریخ تلاش برای طراحی یک اغتشاش جدید را آغاز کرد و سرانجام فتنه پیچیده 88 را طراحی کرد. فتنه ای که امام خامنه ای درباره آن فرمود باید سالها بگذرد تا ابعاد آن هویدا گردد.
اما ساده انگاری است اگر دشمن شکست خورده را در طراحی یک فتنه جدید ندانیم. بدیهی است که استعمارگران غرب که تجربه تاریخی متعددی در تقابل با اراده ملتها دارند؛ از مسیرهای گوناگون برای تحمیل خواست خود به مردم اقدام می کنند. آنچنان که در پی تلاشهای گوناگون برای شکست انقلاب اسلامی از مسیرهای کودتا، جنگ شهری منافقین، ترور فیزیکی و شخصیت چهره های نظام و جنگ تحمیلی و ... براندازی نرم از طریق انتخابات را در خرداد 76 دنبال نمودند که با هوشیاری و تدبیر داهیانه ولی فقیه عادل زمان و افشای طرح گورباچفیزه کردن انقلاب اسلامی؛ این طرح نیز خنثی شد. طرح عبور از خاتمی و به میدان آوردن چهره های تندرویی همچون معین نیز در سال 84 راه توفیق نیافت؛ تا آنجا که با انفجار چند بمب صوتی و جنگ روانی تلاش شد انتخابات به تعویق افتد تا شاید فضاسازی های روانی آنها موثر واقع گردد؛ اما آن طرح نیز به شکست انجامید.در سال پایانی خاتمی و در میانه کوره داغ شدن انتخابات در خرداد ۱۳۸3 ریچارد رورتی تئوری پرداز عملگرای آمریکایی تحت پوشش علمی به ایران سفر کرد؛ و سخنانی در ضرورت سکولاریزه کردن ایران گفت. اما دو سال پس از شکست نامزد سکولارها در انتخابات؛ در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرای ایتالیا ملی گرایی و مکتب ایرانی را تنها پاد زهر در مقابل اسلام گرایی در ایران دانسته و گفته بود اشراق گرایی اسلامی به زودی در ایران پا خواهد گرفت.
 به گفته این فیلسوف آمریکایی، «نیروهای سکولار ایران چاره ای به جز جستجوی مخرج مشترک های دیگری بر پایه ملی گرایی ندارند.» و او تصریح کرده بود که «در کشورهایی چون جمهوری اسلامی ایران که حکومت در اختیار مذهبی ها قرار دارد، نیروهای سکولار برای مقابله با کسانی که سعی دارند مذهب را به وجه مشترک جامعه تبدیل کنند، چاره ای به جز جستجوی مخرج مشترک های دیگری بر پایه ملی گرایی ندارند، زیرا نسبت گرایی و گذشت از ریشه های ملی هرگز نخواهند توانست در مقابل مذهب گرایی قد علم کنند.»
نظریه مکتب ایرانی ریشه در دیگر نظریه پردازان آمریکایی نیز دارد؛ ریچارد نلسون فرای ؛ متخصص برجسته ایرانشناسی و استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد از جمله این چهره ها است با این مقدمه نباید دور از نظر داشت که دشمن توطئه بعدی برای انقلاب را از طریق براندازی نرم در انتخابات 92 از همان فردای انتخابات 84 آغاز کرده است و با نفوذ یک تفکر انحرافی و با تلخ کردن شیرینی رأی آوردن شعارهای انقلابی با رفتاری در تضاد با آن شعارها، زمینه سازی برای نامزد مطلوب خویش در انتخابات 92 را دنبال خواهد کرد. اقدامی که امید واثق به شکست آن  با لطف الهی و با هوشیاری شورای نگهبان و مردم انقلابی داریم؛ اما کسب این پیروزی توسط مردم مرهون آگاه سازی کافی پیرامون این خط نفوذ و خطرات آن با بازخوانی ریشه های آن است؛ نه آنچنان که این روزها بیشتر در حد خبرهایی سطحی از اقدامات روزانه قبیله انحراف انجام می شود، بی آنکه به ضرورت نقدهای عمیقتر در برابر جریانی با پشتوانه دقت گردد. لازمه عبور هوشیاری دقیقتر و کنترل کلیه اقدامات افراد جریان انحرافی است.

https://shoma-weekly.ir/wtawyX