نگاه

شرایط ویژه انتخابات مجلس یازدهم

جریان غربگرا که با حضور مردم در انتخابات مواجه شد و در این انتخابات شکست خورد شروع به جوسازی کرد که مشارکت مردم در این انتخابات کم بود و کم بودن میزان مشارکت مردم در انتخابات کشور را با خطرات زیادی مواجه می‌کند.
حسین انواری - اگر به شرایطی که یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آن برگزار شده است توجه نکنیم در تحلیلهایمان به مسیر غلط میرویم. وزارت کشور کل آرای اخذ شده در این انتخابات را حدود 25 میلیون رأی اعلام کرده که تقریباً 43 درصد آرای خالص، بدون شبهه و کیفی مردم عزیزمان بوده است.
انتخابات اخیر با وجود توطئههای متعدد، سالم و در امنیت کامل برگزار شد. یکی از جوسازیهایی که قبل از انتخابات و حین آن در کشور داشتیم مخدوش ساختن نقش شورای نگهبان در افکار عمومی بود. هدفشان این بود که افکار عمومی را به این سمت ببرند که این انتصابات است، نه انتخابات.
دشمنان خارجی از طریق رسانههایشان شروع به تبلیغات گسترده و مسموم علیه جمهوری اسلامی ایران کردند که مردم در انتخابات شرکت نکنند و تأکید میکردند سیاست خارجی نظام اسلامی ما با دشمنتراشی رفاه مردم را مخدوش میکند.
با توجه به اینکه اقتصاد مردم افت شدیدی کرده است این امر میتوانست در خصوص حضور مردم و سلامت انتخابات بازدارنده باشد و ایجاد بیاعتمادی کند. دشمنان با تشکیل اتاق فکر عملیات روانی وزن دادن به جمهوری بدون اسلامی را راه انداختند.
در جریان انتخابات پیرامون FATF جوسازیهایی در کشور صورت گرفت و سر و صدای زیادی کردند که کشور از همه چیز محروم و درهای جهانی به روی ما بسته شده است. از ترس و وحشت ناشی از ابتلا به کرونا هم سوء استفاده سیاسی و این قضیه را بزرگ کردند و حتی کار به جایی رسید که اعلام کردند اگر مردم به استمپهای پای صندوقهای رأی دست بزنند آلوده به ویروس کرونا میشوند.
از یک طرف شایعهپراکنیها در افکار عمومی تزلزل ایجاد کرد و از طرف دیگر زندگی مردم به علت ناکارآمدی عملکرد اقتصادی دولت مختل شده است و مردم بهشدت عصبانی هستند. شوک بنزین مردم را زخمخورده و عصبانی کرده و گرانیها هم مزید بر علت است.
تحریمهای گسترده ضد انقلاب هم همچنان پابرجاست. در ایام انتخابات کل رسانههای خارجی فارسیزبان با روشهای مختلف بسیج شده بودند مردم را از رفتن پای صندوقهای رأی بازدارند. در داخل کشور هم عدهای با تحریم انتخابات در آتش جوسازیها دمیدند و تلاش کردند مردم پای صندوقهای اخذ رأی نروند.
طبیعی است عدهای سادهاندیش اغفال شدند، ولی حدود 43 درصد مردم عزیز ما در انتخابات شرکت کردند. ما یکی از سالمترین، با امنیتترین و آرامترین انتخابات را پشت سر گذاشتیم. الحمدلله این انتخابات منجر به انتخاب افراد صالحی شد که نظام را بهشدت قبول دارند و از رهبری تبعیت میکنند. جریان غربگرا که با حضور مردم در انتخابات مواجه شد و در این انتخابات شکست خورد شروع به جوسازی کرد که مشارکت مردم در این انتخابات کم بود و کم بودن میزان مشارکت مردم در انتخابات کشور را با خطرات زیادی مواجه میکند. این عملکرد جریان غربگرا و موضعگیری آنها جدید نیست و قبلاً هم شاهدش بودهایم که هر موقع شکست میخورند جوسازی میکنند که رقابت نبوده و تقلب و تخلف شده است و به آتش یأس و ناامیدی مردم میدمند، اما وقتی پیروز میشوند همت خودشان را به رخ میکشند.    

https://shoma-weekly.ir/dMKrC1