نگاه

شرایط تحقق سوگند نمایندگان

متن قسم نامه یک انشاء صرف نیست، بلکه مصوبه قانون اساسی است و هوشمندانه طراحی شده است.
محمدحسین نیکنام- اولین کار نمایندگان ادای سوگند است. براساس اصل 67 قانون اساسی منتخبین ملت باید در برابر قرآن مجید سوگند یاد کنند. نمایندگان اقلیت های دینی به کتاب خود قسم یاد خواهند کرد. بسیار مهم است که این کار با دقت و توجه شایسته متناسب بااین امر بسیار مهم، صورت گیرد.

متن قسم نامه یک انشاء صرف نیست، بلکه مصوبه قانون اساسی است و هوشمندانه طراحی شده است.

سوگندی است برای پاسداری از اسلام و نگاهبانی از دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی .

در راستای تحقق این سوگند بهمنظور پاسداری از اسلام و دستاوردهای انقلاب و حفظ مبانی اسلام، در شرایط خطیر کنونی می بایستی گفتمان انقلابی و مقاومت را در کشور تقویت نماییم. اگر می خواهیم به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشیم باید همانند شهید قاسم سلیمانی نسبت خود را با ولایت و رعایت مبانی امام (ره) حفظ کنیم.

اگر می خواهیم از قانون اساسی به عنوان میثاق ملی دفاع کنیم و از آزادیهای مردم صیانت کنیم، می بایستی برای تشکیل مجلسی متکی بر مردم، پاکدست، پاسخگو و انتقاد پذیر کمر همت ببندیم. مجلسی که به طور جدی پاسخگوی مطالبات مردم بهویژه مطالبات اقتصادی آنها باشد و مبارزه جدی با فساد را در همه عرصه ها با نظارت درست و بههنگام در دستور کار خود داشته باشد.

برای رسیدن به این اهداف مقدس باید نوکری مردم را پذیرفت، با اشرافیت فاصله داشت و ساده زیستی را وجهه همت خود قرار داد. مجلس طراز بیانیه گام دوم و طراز انقلاب و نظام مجلسی است که شجاعانه در برابر زیاده خواهی های آمریکا بایستد و تا پای جان استقلال کشور را تضمین کند.

مجلس می بایستی رشد فرهنگی جامعه را وجهه همت قرار دهد و در تعمیق و گسترش اخلاق و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تلاش کند.

تردیدی نیست چنانچه به سوگند نمایندگی تا آخر دوره وفادار بمانیم، دسترسی به اهداف یاد شده امکان پذیر خواهد بود.

مجلس چهار دهه آینده در مسیر خود سازی و جامعه پردازی و برای نیل به تمدن نوین اسلامی می بایستی مسیر پیش روی نسل انقلابی امروز را هموار کند. این یک هدف گذاری بزرگ و کلیدی برای مجلس است که چنانچه تحقق یابد، می تواند مجلس را در مکانت راس امور بنشاند. انشاءا....

https://shoma-weekly.ir/pHslka