ادب و هنر

شب‌های سریالی نوروز92

تلویزیون در ایام نوروز سریال‌های متنوع، با موضوعاتی متفاوت برای مخاطبان خود دارد. این سریال‌ها مضامینی متنوع دارند، از طنز گرفته تا نمایشی برای کودکان. تنها چند روز بیشتر به پایان سال نمانده است و ساخت سریال‌های نوروزی برای پخش در رقابتی تنگاتنگ ادامه دارد.
سیدحسین  قائمی- تلویزیون در ایام نوروز سریالهای متنوع، با موضوعاتی متفاوت برای مخاطبان خود دارد. این سریالها مضامینی متنوع دارند، از طنز گرفته تا نمایشی برای کودکان. تنها چند روز بیشتر به پایان سال نمانده است و ساخت سریالهای نوروزی برای پخش در رقابتی تنگاتنگ ادامه دارد.

 

  1- پایتختیها (شبکه اول)

 پس از پخش مجموعه «پایتخت» در نوروز ۹۰ و استقبال زیاد مخاطبان، شبکه یک سیما و مقدم برای ساخت سری دوم این سریال به توافق رسیدند. شنیدهها حاکی از حضور امیر جعفری به عنوان بازیگر افتخاری در «پایتخت 2» در کنار رامینفر است. در مورد خلاصه داستان هم میتوان گفت: ماجرا از جایی شروع میشود که «نقی» یک کامیون جدید میخرد. طبق رسم مردم «علیآباد» باید برای این کامیون جدید یک «مرغ سیاه» کشته شود.

ارسطو به دنبال خرید مرغ سیاه میرود اما مرغی پیدا نمیکند. در نهایت ارسطو اقدام به خرید یک مرغ سفیدکرده و آن را با اسپری به رنگ سیاه درمیآورد، وقتی قرار است مرغ مقابل کامیون نقی سر بریده شود، همه متوجه واقعیت می شوند و این سرآغاز ماجراهای این فیلم است. علیرضا خمسه، محسن تنابنده، ریما رامینفر و احمد مهرانفر بازیگران اصلی این سریال هستند. 

  2- آب پریا (شبکه دو)

شبکه دوسیما که عنوان شبکه «کودک، نوجوان و خانواده» را یدک میکشد، دو سریال «آب پریا» و «مثل من، مثل تو» را برای پخش نوروزی انتخاب کرده است. سریال «آب پریا» به تهیهکنندگی و کارگردانی مرضیه برومند از روز 30 اسفند تا 16 فروردین سال 92 هر شب از شبکه دو پخش میشود. این سریال با محوریت محیط زیست و عوامل تهدیدکننده آن، در 17 قسمت 45 دقیقهای آماده پخش است. بهناز جعفری، سحر ولدبیگی، لیلی رشیدی و سیامک صفری در این مجموعه ایفای نقش میکنند. «مثل من، مثل تو» نیز عنوان مجموعه نمایشی ویژه گروه کودک و نوجوان است که به تهیهکنندگی داود قچاق و کارگردانی محمود معظمی نیمه اسفند ماه، مصادف با روز درختکاری در شبکه دو آغاز شد و تا 15 فروردین 92 ادامه خواهد داشت. این سریال برای بچهها ساخته شده و در آن به مسائلی مانند تقلب، امانتداری، دروغ، نحوه استفاده از اینترنت و تکنولوژیهای روز و احیای آداب و سنن کهن ایران پرداخته میشود. از بازیگران این سریال می توان از رضا فیاضی، لاله صبوری و مهران صادقی نام برد.

 

  3- پژمان یا همه خانواده من (شبکه سه)

شنیدهها حاکی از مشخص نشدن پخش نوروزی این شبکه است اما گمانهزنیها بین پخش سریالهای «پژمان» سروش صحت و «همه خانواده من» داریوش فرهنگ قوت بیشتری دارد.

پژمان

«پژمان» روایت زندگی پژمان جمشیدی، از فوتبالیستهای سابق تیم ملی کشورمان است که نقش اصلی این سریال را بر عهده دارد. او در این سریال نقش خود، یعنی ستاره سابق پرسپولیس را بازی خواهد کرد. او نقش فوتبالیستی را دارد که برای چهارمین فصل متوالی با وجود تلاش فراوان موفق نشده است تیمی را برای خود دست و پا کند. پژمان به تدریج وارد دورانی میشود که کمتر کسی او را در کوچه و خیابان میشناسد و دیگر نمیتواند از امتیازات شهرت رو به زوالش استفاده کند. سام درخشانی، بهاره رهنما و شقایق دهقان از بازیگران اصلی این سریال هستند.

همه خانواده من

«همه خانواده من» با درونمایه طنز درباره دو خانواده کاشانی است که یکی از این دو خانواده در کار «گلاب» و دیگری در کار «فرش» است، اما پیدا شدن تعهدنامهای که 40 سال پیش توسط بزرگ این دوخانواده تنظیم شده است، ماجراهایی را برای اعضای این خانوادهها به وجود میآورد. فرهاد آییش، پرویز فلاحیپور، محمد عمرانی و فریده سپاهمنصور بازیگران این مجموعه هستند. «همه خانواده من» در 14 قسمت 48 دقیقهای در گروه اجتماعی سیمافیلم برای پخش در نوروز تولید میشود. لازم به ذکر است، سری جدید مجموعه «خنده بازار» نیز در نوروز 92 از شبکه سه پخش خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/N6L4j6