نگاه

شاخص عفاف و حجاب با ارائه گزارش بهبود نمی‌یابد

در رابطه با اجرای قانون در رابطه با موضوع عفاف و حجاب ۲۸ دستگاه متولی هستند که در رأس همه این‌ها وزارت کشور قرار دارد که متولی اصلی پیگیری، گزارش گیری و گزارش‌دهی وزارت کشور است اما متولیان اجرا تمام دستگاه‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی هستند که در قانون صراحتا و به طور کامل سیاست‌های کلی‌شان مشخص شده است.

فاطمه رهبر- در رابطه با اجرای قانون در رابطه با موضوع عفاف و حجاب ۲۸ دستگاه متولی هستند که در رأس همه اینها وزارت کشور قرار دارد که متولی اصلی پیگیری، گزارش گیری و

گزارشدهی وزارت کشور است اما متولیان اجرا تمام دستگاهها، نهادهای دولتی و غیردولتی هستند که در قانون صراحتا و به طور کامل سیاستهای کلیشان مشخص شده است.

جالب است که هر ساله گزارشهایی ارائه میشود اما متأسفانه آن طور که باید حق مطلب ادا نمیشود و میتوان گفت تنها دستگاهی که در این رابطه به وظیفه خود عمل کرده است نیروی انتظامی است که هر بار نیز مورد تهدید و تهمت و تحقیر قرار گرفته است و انتقاداتی که مسلما در اجرای تمام کارهای اجرایی ممکن است به وجود بیاید در رابطه با نیروی انتظامی و حجاب مورد بزرگنمایی قرار گرفت.

ما در سال ۸۵ قانون ساماندهی مد و لباس را داشتیم و این قانون با این هدف به تصویب رسید که برای جایگزین کردن ناهنجاریها باید هنجارها را ترویج دهیم و یکی از هنجارها در رابطه با عفاف و حجاب نیز موضوع مد و لباس و بهره گیری از پتانسیل فرهنگ غنی و استعدادهای داخل کشوراست و در این راستا نیز کمیتهای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

علی رغم تمام تلاشهای همکاران ما در مجلس برای موضوع عفاف و حجاب اما متأسفانه هیچ عزمی برای اجرایی شدن این موضوع و اعتقادی در اجرای قوانین این موضوع نیست در صورتی که ما مسلمان هستیم و حجاب نیز مانند روزه و نماز و حج بر ما واجب است. متأسفانه مباحث فرهنگی و بحث بودجه در این رابطه مظلوم واقع شده، بحث عفاف و حجاب نیز مظلومتر از بقیه موارد فرهنگی است به طوری که ما در سنوات گذشته در رابطه با عفاف و حجاب حتی بحث مدو لباس هیچ رقم و ردیفی در لایحه بودجه نداشتهایم و یا بسیار اندک بوده است و این به دلیل‌‌ همان عدم عزم مدیران و مسئولان است.

https://shoma-weekly.ir/6GVkfY