
طرح اکران فیلمهای سینمایی ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح اکران «اذان تا اذان» از آن دست طرحهایی است که در اواخر دوره گذشته معاونت سینمایی پا گرفت و در دوره جواد شمقدری همانند چندین طرح دیگر که در جهت رونق اکران و بهتر شدن فضای کسب و کار در سینما در نظر گرفته شده بود ادامه پیدا کرد.
طی شب های سپری شده از ماه مبارک رمضان ، سینماهایی که سانسهای ویژه برای مخاطبان خود درنظر گرفته بودند، فقط ویژگیشان به نیمه شب برگزار شدنششان بود نه چیز دیگر!
هزینهدار بودن نگهداری سینماها در ساعات پایانی شب و ابتدایی صبح؛ عدم استقبال مخاطبین از فیلمهای روی پرده و تمایل نداشتن تهیهکنندگان برای اکران در این فصل مرده طرح اکران ویژه ماه رمضان عملا ً یک طرح شکست خورده کرد.
استقبال مخاطبین همانطور که مدیر پردیس «زندگی» به آن اشاره داشته با آغاز ماه رمضان ما با افت زیاد مخاطب روبرو شدهاست و ضمن آنکه به دلیل نیمبها شدن بلیتها، فروش سینماها افت شدیدی کرده ، همکاری نکردن تهیه کنندگان نیز ضربه ایی دیگر بر طرح «اذان تا اذان » بود
در همین رابطه اگرچه شورای صنفی نمایش اعلام کرده بود که فیلمی مانند «تو و من» آماده اکران در ماه رمضان است و با «کلاه قرمزی و بچه ننه» هم مذاکره شده است، اما صاحبان هر دو فیلم ترجیح دادند که اکران فیلمشان را به عید فطر موکول کنند و در این شرایط سینمادارها ماندند و فیلمهایی که یا نمیفروشند و یا دیگر فروش خود را کردهاند.
اکنون «خوابم میآد» پس از 38 روز فروشش را کرده است و به نظر میرسد به زودی سرگروه خود را از دست بدهد. «آزمایشگاه» هم پس از 45 روز نمایش در سینماهای تهران، تنها چند سالن محدود در اختیار دارد و با افت فروش شدید مواجه شده است. «بدون اجازه»، «کیمیا و خاک»، «شور شیرین» و «راه بهشت» هم در مدت اکرانشان همه با هم جمعا 190 میلیون تومان فروش نداشتهاند و همه با شکست شدید در گیشه روبرو شدند.
«همهچی آرومه» هم که قبل از ماه رمضان روزانه 9 تا 10 میلیون تومان میفروخت، با شروع ماه رمضان افت شدیدی در فروش داشته است .به نظر میرسد، اگر شورای صنفی نمایش نتواند فیلم مخاطب پسندی را در ایام ماه رمضان روی پرده ببرد، سینماداران باید تنها به فروش «خوابم میآد» و «همه چی آرومه» دل خوش کنند.