نگاه

سیزده آبان نماد جهاد کبیر

فضای استکبارستیزی سیزده آبان درسی است که با استفاده از این ظرفیت بزرگ مسئولان نظام با دعوت از مردم روح جهاد کبیر را در فضای رسانه‌ای و تبلیغی و شبکه‌های مجازی با درایت و تدبیر و استدلال تزریق نمایند و بلکه در انتخابات پیش روی با شفاف‌سازی خط ستیز و خط سازش با استکبارجهانی به این آموزه قرآنی عمل نمایند.
نصر عزیزی - کلید‌واژه جهاد کبیر از ابتکارات نظریه‌سازی مقام معظم رهبری در فضای دینی و قرآنی است که جامعه اسلامی و مسلمانان جهان با تأسی به قرآن و سیره نبوی ملزم به عمل به آن هستند. شاید بتوان گفت روح سوره کافرون ناظر به همین معنا است که باید خط و مرز بین جهان اسلام و جهان استکباری شفاف و روشن باشد و بصیرت دینی آن است که مصادیق مستکبران در هر زمان بدرستی شناخته شود و مسلمانان بر این اساس نظام ارتباطی و نظام اعتقادی و نظام نگرشی خود را تنظیم نمایند.

اگر اعتقادات ما بر رسالت جهانی انقلاب اسلامی و رهبری پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری برای مبارزه با استکبار جهانی جزم باشد، باید بپذیریم امروز پرچم پرافتخار رهبری اسلام استکبارستیز بدست جانشین امام زمان(عج) یعنی ولی فقیه در ام‌القرای جهان اسلام یعنی ایران اسلامی برافراشته است.

به همین دلیل دو کلید واژه ابتکاری امام راحل یعنی اسلام ناب محمدی(ص) و تقابل آن با اسلام آمریکایی، تصویر و تفسیر این دو جریان است که از آدم تا خاتم ادامه داشته و رسالت امروزی آن هم قبل از دیگران به عهده مردم ایران سپرده شد و اتفاقاً از همین نقطه است که فرایند جهاد اصغر و جهاد اکبر با جهاد کبیر تکامل می‌یابد و این راهی طولانی است که با موانع زیادی و سرسختی‌ها روبرو بوده و نیازمند معرفت افزایی، بصیرت‌افزایی و اخلاق‌مداری در همه آحاد جامعه است تا جهاد کبیر بدرستی تشخیص و درک و در گستره وسیع و فراگیی عملی شود.

سیزده آبان از جمله یوم‌الله‌هایی است که نه تنها یک «نه» بزرگ جهانی به آمریکای جهانخوار و کمونیست شرق و سایر همپیمانان آنان بوده، بلکه یک رویکرد و راهبرد عدم تبعیت را نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی نمود. تبعید حضرت امام که در این روز اتفاق افتاد، یک بهانه بود که مستکبران می‌خواستند دین اسلام به صحنه حکومت و سیاست وارد نشود و هر طریقی که اراده کنند، هستی مادی و معنی مسلمانان را به یغما ببرند ولی مردم ایران بر این تجاوز شوریدند و غریدند و خشم انقلابی خود را در اشغال لانه جاسوسی تکمیل کردند.

بزرگداشت سیزده آبان تنها اعتراض به کشتار جمعی از عزیزان دانش‌آموز نبود زیرا در طول تاریخ از این شهادت‌ها زیاد داشته‌ایم و در جنگ تحمیلی نیز صدها برابر آن شهید دانش‌آموز تقدیم کردیم و این روز به معنای حقیقی بنیان عدم تبعیت و نفی استکبار را نهادینه ساخت و امروز می‌بینیم که خباثت و دشمنی سیاستهای مکارانه و دین‌ستیزانه انگلیس خبیث با نقاب نفاق علیه ملت انقلابی ما از آمریکای جنایتکار کمتر نیست و امثال آمریکا و فرانسه و سایر اروپایی‌ها دست‌پرورده آموزه‌های شیطانی انگلیس هستند و اینها عیاری برای شاخص بصیرت سیاسی برای مسئولان نظام هستند که هیچگاه نباید از توطئه‌ها و فتنه‌های جهانخواران غافل باشند.

خطاب این نوشته به مسئولان و کارگزاران دگراندیش و یا استحاله شده و یا از نیمه راه برگشته‌ای است که مبادا فراموش کنند مصاف حق و باطل، مصاف مستکبران و مستضعفان، مصاف دنیا‌طلبان و عاقبت‌اندیشان، مصاف پابرهنگان و زراندوزان، مصاف آمریکا با جمهوری اسلامی، مصاف صهیونیست جهانی با جایگاه ولایت فقیه، مصاف غارتگران بین‌المللی با راهبردهای استقلال‌طلبانه اقتصاد مقاومتی، مصاف مروجان جهل و ناآگاهی با بیداری اسلامی و در یک کلام مصاف اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی(ص) تا مرز دست‌یابی به قله‌های اقتدار تمام شدنی نیست.

مسئولان نظام باید بدانند جایگاه امانت پست ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، شوراهای شهر و روستا، صدارت و وارت و قرار گرفتن در مقام عالی و بیان کارگزاری، جایگاه اهمیت دادن به روزهای سیزده آبان و فرهنگ استکبارستیزی و ستیز با کدخدای خودخوانده جهان و برنامه‌ریزی برای تحلیل و تفسیر و مصداق بخشی به محتوای جهاد کبیر و پرهیز از خط‌سازش، خط نرمش، خط تردید، خط تشکیک و خط تسلیم است.

فضای استکبارستیزی سیزده آبان درسی است که با استفاده از این ظرفیت بزرگ مسئولان نظام با دعوت از مردم روح جهاد کبیر را در فضای رسانه‌ای و تبلیغی و شبکه‌های مجازی با درایت و تدبیر و استدلال تزریق نمایند و بلکه در انتخابات پیش روی با شفاف‌سازی خط ستیز و خط سازش با استکبارجهانی به این آموزه قرآنی عمل نمایند.

روح جهاد کبیر که مستتر در یوم‌الله سیزده آبان است، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و خمیرمایه‌هایی را در اختیار ما می‌گذارد که با استفاده از آنها فضای فرهنگی و رسانه‌ای را اصلاح نماییم در بحث صلاحیت‌ها از تولی و تبری غافل نباشیم و با الحاق آن به روح پیام عاشورا تمایز دو نظام اموی و علوی را در همین جمهوری اسلامی مشخص سازیم و مرز بین حسینی‌های زمان و یزیدیان زمان را برای رهایی مردم و ملت‌ ما شفاف سازیم و مطمئن باشیم با این راهبرد و اشتیاق و انگیزه نصرت خدا با ما است و با عبور از گردنه‌های به ظاهر سخت پیروزیهای شیرین را شاهد خواهیم بود.

https://shoma-weekly.ir/wS0Gst