نگاه

سیزدهم مهرماه روز سرنوشت ساز حزب موتلفه اسلامی

کماه تا برگزاری دهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی باقی مانده است.
محمد علی امانی- یکماه تا برگزاری دهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی باقی مانده است. اگر تاریخ این تشکل الهی را از اردیبهشت 1342 تا به امروز از برابر دیدگان بگذرانیم؛ رشدی گام به گام در راستای رسیدن به آرمان "جامعه نمونه اسلامی" که از نخستین روزها در برابر دیدگان موسسین بود را شاهد خواهیم بود. چه در دوران مبارزه با نظام ستمشاهی و چه در دوره استقرار نظام اسلامی و مبارزه با نظام سلطه. این بالندگی در مقطع فعالیت های حزب در دوره تشکیل مجدد پس از تعطیلی حزب جمهوری اسلامی تا کنون با بررسی دستاوردهای مجمع عمومی های حزب به راحتی در دسترس است. کادرسازی و همکاری نسلهای جدید در کنار السابقون یکی از نمادهای این بالندگی است. اینک حزب موتلفه اسلامی به نقطه ای رسیده است که بخش عمده ای از کادر اجرایی آن را جوانان تشکیل می دهند. به ویژه آنکه شعار جوانگرایی و پوسته شکنی در چند مجمع عمومی اخیر حزب مورد توجه ویژه بوده است که از نتایج آن می توان به این موضوع اشاره کرد که میانگین سن "مدیران حزب" در سراسر کشور طی یک دهه گذشته از 42 سال به 34 سال رسیده است و نیز آنکه دایره ارتباطات و برادریابی موتلفه اسلامی رشد قابل توجهی داشته است. تاکید مجدد بزرگان حزب بر ضرورت تداوم پوست اندازی برای مجمع عمومی آینده حزب نیز به عنوان یک تذکر برای تداوم این رویه و بهبود مسیر می تواند افق درخشانتری را فراروی ما قرار دهد.
برگزاری ده مجمع عمومی در دوره اخیر، خود نشانگر بالندگی حزب و ارمغان آور مسابقه در مسیر الهی است. بر خلاف برخی احزاب که عضو پایین ترین سطح را در آن داراست؛ در حزب موتلفه اسلامی عضو بالاترین سطح را دارد که با اعلام رای خویش در مجمع عمومی حق انتخاب مدیران اداره کننده حزب را اعمال کرده و خط مشی سه ساله حزب را تعیین می کند. اهتمام به برگزاری مرتب مجامع عمومی در موتلفه اسلامی (برخلاف آنچه حافظه تاریخ از اغلب احزاب شکل یافته در ایران زمین به خاطر دارد) از آن جهت جایگاه ویژه ای دارد که بر اساس باور و نیز مرامنامه و اساسنامه این حزب، جایگاه عضو جایگاه اعتبار بخشی به شورای مرکزی است. همواره و در هر دوره نیز شاهد رغبت گسترده اعضای حزب برای شرکت در انتخاب شورای مرکزی و خط مشی بوده ایم که با توجه به گستردگی کمی و جغرافیایی اعضا و برای امکان رخداد پیدا کردن این تمایل، از هر حوزه حزبی نماینده ای به مجمع عمومی دعوت می گردد. از این رو این تجمع یکی از بزرگترین حوادث حزب در هر مقطع محسوب می گردد و یک تولد جدید برای حرکت تشکیلاتی را به دنبال خویش مهیا می سازد.
سیزدهم مهر 1391 که به لطف الهی دهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی برگزار خواهد گردید، روزی سرنوشت ساز برای این تشکل یاریگر گفتمان امام و رهبری خواهد بود و ان شاء الله پس از آن شورای مرکزی منتخب از این انتخاب پاسداری خواهد کرد و در مسیر خط مشی مصوب پیش خواهد رفت و همچنین هیات نظارت بر صحت حرکت این شورای مرکزی منتخب نظارت خواهد داشت.
اما مجمع دهم یک امتیاز نسبت به مجامع پیشین خود دارد. این مجمع پس از تصویب سند چشم انداز پانزده ساله حزب تشکیل می شود و با این پشتوانه توان برداشتن گامهای بلندتری برای رسیدن به "دولت اسلامی" و "جامعه نمونه اسلامی" خواهد داشت و امید می رود با هوشیاری اعضا در انتخاب، حرکتی جدید با شور و توان مضاعفی در مسیر رو به کمال حزب برداشته شود.

https://shoma-weekly.ir/ulNd4k