نگاه

سه ویژگی در اتاق فرمان جمهوری اسلامی

دشمن در مناسبات پولی و مالی ما و تجارت ما با جهان اخلال می‌کند. دشمن در تولید ملی ما با تحریم‌ها و جلوگیری از ورود کالاهای واسطه‌ای اخلال می‌کند .دشمن در حمایت از اپوزیسیون در وحدت ملی وانسجام اسلامی ما اخلال می‌کند اما مجموعه این اخلالگری‌ها با تدبیر وهوش الهی ملت ایران ره به‌جایی نمی‌برد. لذا ملت دست دشمن را خوانده و دچار اشتباه در محاسبه نمی‌شود.
محمد کاظم انبارلویی- مقاومت، تدبیر و پیشرفت سه کلید واژه اصلی در گفتمان مردم و رهبری در شرایط کنونی است. این سه کلید واژه درست در برابر سه کلید واژه دشمن در اتاق جنگ نرم علیه ملت ایران قرار دارد؛ " سازش" ، "به‌هم ریختگی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی" و " تداوم عقب ماندگی تاریخی"!
دشمن از اینکه ملت ایران با رهبری هوشمندانه آیت الله العظمی خامنه‌ای در بزرگراه پیشرفت و ترقی سیر می‌کند به شدت هراسناک است. آنها ازمقاومت جانانه ملت و رهبری شگفت زده‌اند. تولید ناخالص ملی رقمی بالاتر از 1000میلیارد دلار است. ملت ایران در بیشتر رشته‌های صنعتی وکشاورزی در مرز خودکفایی و یا صادرات کالا به خارج است. زیر ساخت‌های اقتصادی به‌گونه‌ای آماده است که جهش‌های بزرگ را هر روز شاهد هستیم. در زمینه علم وتکنولوژی‌های جدید جزء 10 کشور‌ برتر جهان هستیم. یک ملت آزاد می‌باشیم با حکومت کاملا مردمی که مورد رشک و حسد قدرت‌های جهانی می‌‌باشد. آنها از اینکه ملت ایران الگوی ملت‌های جهان و منطقه است به‌شدت ناراحت می‌باشند.
تحریم‌ها از وضعیت" تهدید" با هوشمندی ملت ومسئولان در وضعیت
" فرصت" قرار دارند. ملت ومسئولان نقشه راه را درچشم انداز بیست ساله در پیش روی دارند و تعریف مشترک از " مشکل "و "خطر" و همت ملی برای عبور از خطرات در حال شکل‌گیری است.
از همه مهمتر نقد صریح و در عین حال مشفقانه از سیاست‌های گذشته وجود دارد به‌گونه‌‌ای که سه ویژگی در اتاق فرمان جمهوری اسلامی بر این نقدها حاکم است. اول: امید بخشی دوم: نگاه مثبت سوم: ناظر به حل کردن و عبور از مشکل. در آن سوی آبها دشمن به فکر تشدید فشارها، تحریم مالی وفنی، تقویت نیروهای مخالف و تاثیرگذاری روی رقابت‌های مثبت داخلی است. آنها فکر می‌کنند این سیاست‌ها منجر به تسلیم شدن ملت ایران و تن دادن به سازش با دشمن می‌شود.
دیروز نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گشایش یافت. شعار امسال نمایشگاه رسانه؛ کلام صادقانه و نگاه منصفانه است. انصاف باید داد مجموعه رسانه‌های کشور با درک گفتمان مردم و رهبری در برابر فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده‌‌اند. کمتر رسانه‌ای را در داخل می‌توان سراغ گرفت که در راستای گفتمان دشمن حرکت کند. علت این امر آن است که عناصر نفوذی دشمن در رسانه‌های کشور در دهه گذشته کوچ کردند و به وطن اصلی خود در انگلیس و برخی کشورهای اروپایی رفتند. آنها در دولت اصلاحات از بلندگوهای دشمن با ملت سخن گفتند اما بلندگوهای آنها در داخل به حکم قانون وهوشمندی مردم قطع شد.
آمریکایی‌ها هر وقت در اعمال فشارها کم می‌آورند مدعی می‌شوند ایران تمایل به مذاکره ورابطه دارد. اتفاقا این ایام هم مصادف با همین برنامه آنها است در حالی‌که می‌دانند حجم نفرت ملت ایران و مسئولان کشور از آمریکا به حدی است که به این مسئله فکر نمی‌کنند و حاضر نیستند گوشه چشمی به آنها داشته باشند. امروز رسانه‌های کشور در برابر دشمن نوعی مصون سازی در برابر هجمه سیاسی و فرهنگی علیه کشور پدید آورده‌اند و با آرام سازی افکارعمومی در صدد متقاعد سازی و پاسخ به شبهات در یک محیط کاملا علمی وعقلانی هستند مردم ومسئولان نیک می‌دانند که منشاء فشارها پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نیست. دشمن به پیشرفت‌های همه جانبه ایران حسادت می‌کند. با کوتاه آمدن در برابر آنها نه تنها فشارها کاهش نمی‌یابد بلکه به شدت تشدید هم می‌گردد. بنابراین هر کس که اندک هوشمندی سیاسی داشته باشد به مذاکره و سازش فکر نمی‌کند تا چه برسد به آن تفوه کند.
لذا مجموعه فعالیت‌های مردم و مسئولان کشور معطوف به مقاومت است. دشمن در روابط بین قوا ، مسئولان ، نخبگان ، مذاهب و اقوام اخلال می‌کند دشمن در روابط ما با همسایگان و دولت‌های جهان اخلال می‌کند.
دشمن در مناسبات پولی و مالی ما و تجارت ما با جهان اخلال می‌کند. دشمن در تولید ملی ما با تحریم‌ها و جلوگیری از ورود کالاهای واسطه‌ای اخلال می‌کند .دشمن در حمایت از اپوزیسیون در وحدت ملی وانسجام اسلامی ما اخلال می‌کند اما مجموعه این اخلالگری‌ها با تدبیر وهوش الهی ملت ایران ره به‌جایی نمی‌برد. لذا ملت دست دشمن را خوانده و دچار اشتباه در محاسبه نمی‌شود. اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است، افعال دشمن رصد می‌شود وگاهی مقابله به مثل هم می‌شود. پیشرفت کشور متوقف شدنی نیست. عقب ماندگی‌ها جبران شده است. ما اکنون در دامنه کوه، نگاه به قله داریم. این نگاه با بازی‌های کودکانه دشمن و مجموعه اخلالگری‌های آن به‌جای دیگر معطوف نمی‌شود. این واقعیت را می‌شود در کلام صادقانه و نگاه منصفانه رسانه‌های کشور دید. نمایشگاه مطبوعات یک فرصت برای برقراری ارتباط دو سویه صاحبان رسانه با مخاطبین خود است. این فرصت تهدیدهای پیش‌روی فاصله گرفتن رسانه‌ها با مردم را برطرف می‌کند و زمان را به سوی همدلی، همفکری و همزبانی رسانه‌ها با مردم به پیش می‌برد.

https://shoma-weekly.ir/fAekzr