نگاه

سه طرف در انتخابات ایران

نچه مهم است، این است که همه انتخابات را مربوط به نظام و تکلیف شرعی و الهی خود بدانیم و بکوشیم که منتخبان ملت درشوراها و نیز در ریاست جمهوری عناصری رجایی‌گونه، مقلد امام، فرزند ملت، دارای تجربه و سابقه درخشان، امتحان داده و مدیر و مدبّر باشند
دکتر اسداله بادامچیان- رهبر معظم انقلاب در سفر خراسان شمالی در مورد وظیفه‌شناسی مردم تذکراتی دادند.
در دیدار با بسیجیان، بصیرت را گوشزد کردند و در باره انتخابات آینده تذکرات جدی دادند که راهگشای همه امت ولایتمدار است.

انتخابات صحنه رقابت‌های داخلی است.
انتخابات طبیعی این است که وفاداران نظام هر کشوری برای اداره امور توسط نمایندگان منتخب خودشان به میدان می‌آیند.
ماهیت انتخابات هم رقابت بین نامزدها حتی دو برادر است که هر کدام می‌خواهند و می‌کوشند که خود پیروز شوند.
در انتخابات های ایران سه طرف وجود دارند.
1- علاقمندان به انقلاب و استقلال و آزادی و نظام جمهوری اسلامی با سلیقه‌های متفاوت
2- نااهلان، نامحرمان داخلی که گاه تشنگان قدرتند، و گاه التقاطی و انحرافی هستند،گاه اصحاب فتنه و نفوذی‌ها یا خریداری شده‌های دشمن می‌باشند.
3- استکبار جهانی که گرچه در صحنه داخلی حضور ندارد اما با طراحی و توطئه می‌کوشد که عوامل خود یا عناصر غیر انقلابی رو آماده سازش را با تبلیغات و ترفندها روی کار آورد و انقلاب را استحاله کند.
وظیفه شناسی مردم و اتحاد مسئولان در چارچوب رهنمودهای ولی امر مسلمین در برابر این سه گروه چیست؟
الف – در برابر دسته اول وظیفه شناخت آنها و حمایت همه جانبه از آنان و انتخاب آزاد و آگاهانه افراد اصلح یا صالح برتر است.
این بصیرت می‌خواهد که «از خدا بخواهیم و خودمان هم چشمانمان را باز کنیم، کاری کنیم که نتیجه انتخابات، یک گزینش خوب و همراه با صلاح وصرفه انقلاب و کشور باشد.» (مقام معظم رهبری) این نیاز به بد اخلاقی و تنازع ندارد. نیاز به شناخت صحیح و بصیرت و انتخاب اصلح دارد.
بلکه نیاز به آرامش و پرهیز از جنجال و تلاطم فضای سیاسی کشور دارد تا مردم با آگاهی انتخاب صحیح کنند  و انتخابات در مشارکت وسیع مردم موجب افتخار و آبروی کشور گردد.
ب – وظیفه دیگر شناخت نااهلان و نامحرمان است، شناخت حنجره‌های دشمن است که از گلوی افرادی به ظاهر خودی بیرون می‌آید. آنها که حرفهای صهیونیستها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را تکرار می‌کنند شناخت دشمن انقلاب اسلامی است، شناخت نفوذی‌های دشمن است.
شناخت فتنه و فتنه‌گران است. شناخت آدم‌های ساده‌ای است که فریب تبلیغات دشمن را می‌خورند.
این هم نیاز به جنجال ودرگیری و بداخلاقی ندارد. نیاز به روشنگری‌های متین و تأثیرگذار دارد.
باید همه مراقب باشیم که با دشمن معامله دوست را نکنیم، دوستی را که غیر عقیده ما را دارد، دشمن نیانگاریم.
با تمام وجود و توان به مردم شناخت و شناسایی بدهیم زیرا متأسفانه تبلیغات آنها و فریبکاری دشمنان دوست‌نما، بسیار پیچیده است و پیچیده‌تر شناخت قدرت‌طلبان و مقام دوستان را.
ج – وظیفه سوم مردم ما شناخت شیوه‌ها و برنامه‌ها و طراحی‌ها و تبلیغات دشمنان اسلام و ایران است که گاه با پوشش دلسوزی و فریب‌های مردم پسند عرضه می‌شوند.
اینجا شناخت و شناساندن سخت‌تر است، زیرا در این روزگار دشمنان ما گاه در لباس دوست ظاهر می‌شوند و ترفندهای با برنامه طراحی می‌کنند و بخشی از مردم هم باور می‌کنند یا امید به آنها می‌بندند مثل آنچه در فتنه 88 اتفاق افتاد.
آنچه مهم است، این است که همه انتخابات را مربوط به نظام و تکلیف شرعی و الهی خود بدانیم و بکوشیم که منتخبان  ملت درشوراها و نیز در ریاست جمهوری عناصری رجایی‌گونه، مقلد امام، فرزند ملت، دارای تجربه و سابقه درخشان، امتحان داده و مدیر و مدبّر باشند. انشاءالله

https://shoma-weekly.ir/jj7z66