نگاه

سه راهکار اقتدار

من تاکید ویژه ای روی ماهواره می کنم که اسم ان را باید دجال واره گذاشت نه ماهواره که به جز تخریب خانواده، ریختن قبح مسائل شرعی و اخلاقی، متزلزل کردن روابط اجتماعی و ترویج فساد و فحشا هیچ دستاورد مثبتی ندارد و امروز خیانت است اگر پدر و مادری اجازه دهد آنتن ماهواره ای به خانه اش راه پیدا کند
حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند- فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ملاقات اعضای مجلس خبرگان رهبری بسیار جامع بود. واقعا انسان در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)حکمت و بصیرت و شناخت دنیا را به خوبی می بیند.

امیدوارم خداوند سایه این فرزند زهرا (س) را بر سر مسلمین عالم بر سر این ملت مستدام بفرمایدانشاالله

تاکید این سکاندار شایسته کشتی ولایت بر سه عنصر علم، اقتصاد و فرهنگ به عنوان عوامل اقتدار، یعنی اگر یک کشور می خواهد در دنیا زور به او نگویند و زیر بار زور نرود باید به این سه عنصر دست یابد.یکی از راه های استقلال، استقلال در علم است

دراقتصاد تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی بود. اینکه اگر کسی فکر کند اقتصاد ما با رفع تحریم ها درست می شود. خیر؛ شما خباثت آنها را می بینید در حالی که مذاکره می کنند تحریم را تشدید می کنند. ما باید با اقتصاد روی پای خودمان بایستیم، تولید کنیم، ایجاد شغل کنیم، سرمایه گذاری کنیم تا یک کشور قوی بشویم. این کشورهای زورگو یکی از دلایل زورگویی آنها پشتوانه اقتصادی آنها است و کشور های ضعیف یکی از دلایل ضعفشان ضعف در سیستم اقتصادی آنهاست .

ما اگر خودمان قدرتمند بشویم باید در اقتصاد آن هم اقتصاد ملی-بومی نه اقتصاد بر اساس تئوری های بانک جهانی که خودشان هم امروز با معذل اقتصادی گرفتارند. یک اقتصاد اسلامی ایرانی که نقطه شروع آن نیز همین اقتصاد مقاومتی است.

هم دولت محترم هم مجلس هم قوه قضائیه باید در این مینه با وحدت با همدلی و فرهنگ عامل سوم اقتدارانقلاب اسلامی چرا در دنیا حرفش خریدار دارد و چرا دشمن اینقدر از ما می ترسد برای اینکه ما در فرهنگمان تقلید از غرب را قبول نداریم ما فرهنگ غربی را فرهنگی مبتذل و خانمان برانداز می دانیم این فرهنگ در هر جامعه ای نهادینه شد شیرازه ی آن جامعه از هم پاشیده می شود. کما اینکه امروز در اخلاقیات غرب شیرازه اش از هم پاشیده شده است. لذا همان دشمنی که ما را در اقتصاد و علم تحریم می کند کالاهای فرهنگی و شبکه های ماهواره ای و مجازی اش را با ارزانترین قیمت و حتی رایگان به سوی ما می فرستد.

آیا این جای سؤال ندارد . در همین تحریم های اخیر دو شرکت هواپیمایی ما را که مسافر جابه جا می کند تحریم کردند یعنی به ما قطعه هواپیمای مسافربری را نمی فروشد اما همین غرب فرهنگ و آداب و رسوم خود را به هر نحوی شده می خواهد در جامعه ما نهادینه کند. از راه ماهواره، اینترنت، از راه دامن زدن به شایعات که اینها را ما باید مراقب باشیم.

من تاکید ویژه ای روی ماهواره می کنم که اسم ان را باید دجال واره گذاشت نه ماهواره که به جز تخریب خانواده، ریختن قبح مسائل شرعی و اخلاقی، متزلزل کردن روابط اجتماعی و ترویج فساد و فحشا هیچ دستاورد مثبتی ندارد و امروز خیانت است اگر پدر و مادری اجازه دهد آنتن ماهواره ای به خانه اش راه پیدا کند

هر کجا ماهواره آمده است از آن طرف اخلاق، ایمان ، روابط صمیمانه خانواده ای ، شرف و پوشش رفته است و بی بند و باری آمده است

غربی ها دلشان برای اوقات فراغت ما سوخته است آنها که دلشان برای جان ما نمی سوزد و کالای پزشکی را بر ما تحریم می کنند اما شبکه های گوناگون ماهواره ای و مجازی را برای ما باز می کنند چگونه است آیا جای سوال نیست؟

لذا مقام معظم رهبری (مدظله العالی)سه عنصر علم ، اقتصاد و فرهنگ را سه عنصر اقتدار می نامد. و ملت ایران اگر می خواهد عزیز باشد و زور به او نگویند باید در علم واقتصاد در دنیا حرف داشته باشد. در فرهنگ نباید مغلوب فرهنگ غرب شود. امروز متأسفانه می بینیم بعضی صحنه هایی بعضی فیلم ها تئاتر ها و برنامه های هنری. عرفیات و شئونات اسلامی کشور ما رعایت نمی شود همه وظیفه دارند دستگاه های فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خاص دارند. نباید بگویند ما در قبال فرهنگ مسئولیت نداریم و فقط دستگاه های فرهنگی ما نیستیم دیگران هم هستند . شما به اندازه خودتان باید کار کنید. نباید بگویند ما در قبال دین مردم مسئولیت نداریم . این یعنی فضا را باز کردن برای تهاجم فرهنگی دشمن. ما فرهنگمان فرهنگ غالب ، انسان ساز و مقاومت است. غزه اگه 50 روز مقاومت می کند این را از انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی ما گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/i8BpHQ