نگاه

سه دهه رهبری مقتدرانه بر محور تفکرات امام خمینی

جمهوری اسلامی پس از متجاوز از سه دهه با رهبری مقام معظم رهبری مقتدرانه به بالندگی خود ادامه می‌دهد و به افق‌های تازه در همه ابعاد حکمرانی اسلامی پدیدار گشته است.
حسین انواری- دچهاردهم و پانزدهم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامیمان از اهمیت ویژهای برخوردار است و یادآور خاطرات گرانقدرو عبرت های بزرگ است که لازم است، نسل جدید و رویش های انقلاب که آن زمان را درک نکردهاند با آن آشنا بشوند و برای ادامه راه انقلاب از آن بهره بگیرند. وقایع گرانقدر 15 خرداد و نهضت امام خمینی (ره)،ارتحال حضرت امام (ره) و همچنین انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی هر کدام از این موضوعات نیازمند شرح مفصلی است که در این مقال نمیگنجد و فقط اشارتی می توانم داشته باشم و در یک فرصت مناسب به تبیین ابعاد گسترده این وقایع میپردازیم.

افزایش تهاجمات دشمن

نهضت روحانیت شیعه به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به شکل گیری انقلاب اسلامی بر سه عنصر اصلی اسلام، مردم و رهبری دینی استوار گردید. فداکاری ها، مجاهدت ها و شهادتهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی توسط انسان های معتقد به اسلام، فداکار و ایثارگر توانست نهال انقلاب را آبیاری و بارور بکند و به ثمر بنشاند. با پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی در کشورمان، نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا و با پشتیبانی همه جانبه متحدین در سطح بین المللی تهاجم استراتژی خودشان را علیه جمهوری اسلامی سازمان دادند و با راه اندازی تهاجمات گسترده فیزیکی و روانی پرحجم خودشان و فشار بر افکار عمومی داخلی و خارجی و با کمک عناصر مزدور داخلی خودشان تلاش در ریشه کنی و براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی نمودند و تا زمان حاضر هم با شدت هر چه تمام تر ادامه دارد.

بر محور تفکرات حضرت امام خمینی

انقلاب با ریزشها و رویش های جدید خود توانست با قدرت به راه خود ادامه بدهد و سرافراز در صحنه جهانی بدرخشد. پس از ارتحال حضرت امام، سکان انقلاب طی مراحل قانونی به فرزند صالح، شجاع، مدیر و مدبر حضرت امام، به زعیم عالیقدر حضرت آیت الله خامنه ای سپرده شد. اکنون جمهوری اسلامی پس از متجاوز از سه دهه با رهبری مقام معظم رهبری مقتدرانه به بالندگی خود ادامه میدهد و به افقهای تازه در همه ابعاد حکمرانی اسلامی پدیدار گشته است. حضرت آیت الله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی همچنان بر محور تفکرات حضرت امام خمینی با قدرت و ابتکار در عمل و در میدان جهاد و مقاومت و با حکمت و مهارت و درک صحیح از اوضاع و احوال داخلی و خارجی در میدان سیاست و توکل بر خداوند متعال، هوشیارانه رهبری نظام را با شایستگی تمام هدایت فرموده اند.

مقام معظم رهبری در یک منظومه فکری و اعتقادی متصل به پیام وحی و بعثت نبی اسلام (ص) نظام تصمیمگیری در همه شئونات حکمرانی اسلامی در قول و فعل و با تاکید بر مولفه های اصلی انقلاب در اندیشه های امام مثل اسلام و تطبیق سیاست و دیانت، مردم و وحدت اسلامی، محرومین و مستضعفین، عدالت، اقتدار جهان اسلام صادقانه و خالصانه عمل نمودند.

امانت انقلاب

مقام معظم رهبری در مواضع اصولی بیش از سه دهه خودشان در ابعاد مختلف رهبری نظام اسلامی با ثبات و تقوا، بدون هیچگونه اعوجاجی در هدایت کشور پیشتاز بوده است.وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ، و بر اساس حکمت و موعظه حسنه عمل کرده و وعده الهی را در تحقق اهداف عالیه انقلاب در وجودشان به یک باور جدی تبدیل نموده. فَاصبِر اِنَّ وَعدَاللّهِ حَقُّ، دوران زعامت ایشان کشور مواجه با فتنهها در داخل و با توجه به نیرنگ های بیشمار در خارج مواجه بوده که با تدبیر و توکل الهی و هوشمندانه خنثی کرده که مورد تحسین همه مجامع بین المللی و دشمنان انقلاب اسلامی واقع گردیده است.

از خداوند عاجزانه درخواست می کنیم که طول عمر با عزت به ایشان ارزانی بدارند و این توفیق حاصل بشود که این انقلاب به دست حضرت ایشان به دست مبارک ولی عصر، صاحب الامر امام زمان (عج) برسانند و ما را قدردان نعمات الهی قرار بدهد و قدردان این هدیه الهی، رهبری معظم انقلاب قرار بدهد و بتوانیم مسیری را که با عزت و کرامت و اقتدار طی شده ادامه بدهیم و این یافته ها و این امانت بتواند که به دست رویش های جدید و فرزندان این انقلاب بتواند به درستی برسد و ادامه راه هموار باشد تا صحنه ظهور انشاءالله.

نایب رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

https://shoma-weekly.ir/JNgnaB