نگاه

سه باور امام که چراغ راه می شود

آنها با منطق « یا همه یا هیچ» به قدرت نگاه می‌کنند همین بیراهه روی، آنها را همراه دشمنان نظام علیه مردم کرده است. در خوشبینانه‌ترین داوری این کار را از روی غفلت انجام می‌دهند. اما تاریخ این قول و فعل را خیانت به ملت، خیانت به امام و خیانت به انقلاب ثبت می‌کند و با کسی تعارف ندارد.
محمد کاظم انبارلویی- نقشه راه چیست؟ نیم قرن از ظهور نهضت اسلامی امام خمینی (ره) می‌گذرد. نام و یاد او هنوز زنده است و راه او،  صراط مستقیم انسانهای آزاده جهان است.
مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم در مراسم چهارده خرداد در حرم مطهر امام خمینی (ره) از سه باور امام یاد کردند که امروز می‌تواند به عنوان سه باور رهبران رهایی بخش جهان اسلام،  چراغ راه باشد.  باور به خدا و قیامت ،  باور به پاکی  وصداقت و همراهی  ملت و باور  به خود و اعتماد به نفسی که می‌توانیم در برابر جبهه کفر، الحاد و  نفاق بایستیم و مسیر فلاح و رستگاری در آخرت و سعادت دنیا را توأمان داشته باشیم.
بیش از سه دهه از حیات انقلاب اسلامی می‌گذرد. 24 سال است امام (ره) از میان ما رخت بربسته و به سرای جاوید شتافته است. اما انقلاب اسلامی هر روز بالنده‌تر و پیروزمندتر از گذشته در صحنه‌های جهانی رخ می‌نماید.
سرّ این پیروزی طراحی امام (ره) در تدوین نقشه راه است.
نقشه راه به تعبیر مقام معظم رهبری « همان  اصول و مبانی امام خمینی (ره) » است که از متن قرآن و متن فرهنگ اهل بیت علیهم السلام گرفته شده است. کسانی می‌توانند در مسیر پاسداشت اصول و مبانی امام (ره)  گام بردارند که اعتقاد عمیق به خدا و پیامبران الهی بویژه پیامبر رحمت، رسول گرامی اسلام داشته باشند. کسانی می‌توانند نقشه راه امام را عملیاتی کنند که در « خود » متوقف نشده باشند و با عبور از خود برای پیشرفت کشور،  خدمت به مردم  و بسط عدالت علوی تلاش کنند.
کسانی می‌توانند در مسیر نقشه راه با مردم و انقلابیون همنفسی کنند که به اقتدار انقلاب بیش از به قدرت رسیدن خود یا در قدرت ماندن خود بیندیشند.
انصاف باید داد که نام و یاد امام (ره ) زنده است و نقشه راه امام (ره) همچنان به عنوان راهبرد اصلی انقلابیون ایران و مسلمانان جهان کاربردهای عملی خود را داشته است و اینکه  رهبری هوشمندانه، شجاعانه ، مدبرانه و  دلسوزانه
آیت الله العظمی خامنه‌ای است که اجازه نداده است اندکی از مسیر امام (ره) انحراف حاصل شود یا کسانی در مقام تجدیدنظرطلبی برآیند.
امروز اصول امام (ره) در صیانت از جمهوریت و اسلامیت  نظام،‌ در سایه اتخاذ و یکپارچگی ملت ایران در نزد نسل سوم انقلاب قوی‌تر و مستحکم‌تر از دو نسل دیگر جایگاه دارد و همین مایه و پایه اصلی امنیت ملی است.
امروز اصول امام (ره) در استکبار ستیزی ومقاومت در برابر تبهکاری‌های قدرت‌های جهانی و اراده خلل ناپذیر در حمایت از ملت مظلوم فلسطین هنوز طراوت و تازگی دارد و جوانان سلحشور ایران و جوانان جهان اسلام روی قطب نمای امام (ره ) حرکت می‌کنند و معجزه پدیداری بیداری اسلامی را رقم زده‌اند.
اصول امام در قلمرو اقتصاد با محور تکیه بر اقتصاد ملی و مقاومتی و رسیدن به خودکفایی و بی‌نیاز شدن از شبکه جهنمی اقتصاد جهانی و دفاع وحمایت از محرومین و مستضعفین مورد توجه نخبگان ملی است.
متأسفانه کسانی گاهی ادعای پیروی از خط امام و راه  امام دارند  امّا با این اصول بیگانه‌اند و حتی در سالگرد آن عزیز سفر کرده از انتشار یک بیانیه که یاد امام را گرامی بدارند پرهیز می‌کنند.
برخی ادعای پیروی از امام (ره) را دارند امّا در سال 88 با همکاری با ژنرالهای جنگ نرم دشمن در شخم زدن اصول و مبانی اعتقادی امام (ره) در برخی خیابانهای تهران مشارکت کردند.
برخی ادعای پیروی از امام (ره) را  دارند امّا  در برابر  جسارت به عکس او وشعار علیه آرمان او که « اصل ولایت فقیه» است در فتنه 88  سکوت کردند و  هنوز هم حاضر  نیستند سکوت خود را بشکنند.
آنان حاضر نیستند مرزبندی با مؤمنین و پیروان راستین خط امام را بردارند و در چارچوب منشور برادری امام (ره) در امر جمهوریت نظام مشارکت کنند ودر تقویت مبانی اسلامیت نظام در دهه چهارم انقلاب کارنامه قابل قبولی از خود در تاریخ ثبت کنند. آنها مرزهای غیرت و حمیت و استکبارستیزی ، ظلم ستیزی و انقلابیگری با جهانخواران را برداشته‌اند و به راحتی در  بلندگوهایشان  برخلاف نقشه راه امام حرف می‌زنند. قول  و فعل سیاسی آنها برای رسانه‌های اهریمنی دشمن خوراک تولید می‌کند و حاضر نیستند گامی برای پیشرفت کشور و   خدمت به مردم بردارند.
آنها با  منطق « یا همه یا هیچ» به قدرت نگاه می‌کنند همین بیراهه روی، آنها را همراه دشمنان نظام علیه مردم کرده است. در خوشبینانه‌ترین داوری این کار را از روی غفلت انجام می‌دهند. اما تاریخ این قول و فعل را خیانت به ملت، خیانت به امام و خیانت به انقلاب ثبت می‌کند و با کسی تعارف ندارد.
آنان بخت خود را در فتنه 88 با اردوکشی خیابانی در همراهی با سیاست‌های مداخله‌گرانه و شوم آمریکا و انگلیس آزمودند و  دیدند که آن راه بن بست است. سئوال این است که چرا در خود متوقف شدند و حاضر نیستند از « خود» عبور کنند؟ مگر دعوت به خدا بدون عبور از « خود » ممکن است ؟ ما روزهای عبرت آموزی را داریم پشت سر می‌گذاریم.باید دعا کنیم عاقبت به خیر شویم و آنان راه را از همان نقطه که به بیراهه رفته‌اند برگردند. راه امام (ره) و نقشه راه امام (ره) روشن است. اگر این راه را نرویم در پیشگاه خداوند بزرگ و در پیشگاه ملت ایران و ملتهای جهان که شیفته حقیقت راه امام (ره) هستند عذری نخواهیم داشت.
در پایان بد نیست گله‌ای از دو نامزد اصلاح طلب در جریان مناظره فرهنگی بکنم. نقشه راه فرهنگی امام روشن است و نفی فرهنگ اباحه‌گری غربی از اصول مسلم آن است. متأسفانه در جریان مناظره نامزدها دو تن از  آنها که از اردوگاه اصلاح‌طلبان نام نویسی کرده‌اند از  افرادی به عنوان هنرمندان و سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی یاد کرده‌اند که اولی به اعتراف خود تحت تأثیر نویسندگان ضد دین همانند صادق هدایت و صادق چوبک است و در مجامع جهانی عرف اخلاق ایرانیان و حدود شرعی‌ که یک مسلمان باید به آن پایبند باشد را رعایت نمی‌کند و دومی در جریان فتنه 88 یکی از همکاران  رادیو بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا در هتاکی به جمهوریت نظام و ارزشهای مردم مسلمان ایران بود.
تصاویر این دو به اصطلاح هنرمند در سایت‌های خبری در حالی که حریم‌های اخلاقی را رعایت نمی‌کنند موجود است. معلوم نیست میان هزاران هنرمند متعهد که آثار جهانی دارند و به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی مطرح هستند چه اشکالی دارند که آقایان به این دو چهره منفور افتخار می‌کنند!
دیروز سومین قسمت از مناظره 8نامزد انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.مردم خوبمان در این سه مناظره عیار مواضع 8 نامزد را می توانند در ترازوی نقشه راه امام(ره) مورد سنجش قرار دهند. این سنجش ملت را در انتخاب اصلح قطعاً یاری خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/8zYRqQ