نگاه

سند بارز شیعه‌کشی مستکبران

جریان‌های تکفیری مثل القاعده که از سالیان گذشته در کشورهای همسایه ما در جریان بود، بعد از اینکه تا حدودی تاریخ مصرف آن‌ها تمام شد جریانی مثل داعش راه‌اندازی شد و همه این‌ها در ‌نهایت‌‌‌ همان اهداف استکبار جهانی و امپریالیسم است.
فاطمه رهبر- شیخ نمر یکی از مجتهدین شیعه است که به بهانه اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده و این یکی دیگر از اقدامات عجیب و غریبی است که مجامع بینالمللی در مقابل این حرکت دوگانه وهابیت سکوت کردند. شیخ نمر از کسانی است که سالیان سال اهدافی را برای پیادهسازی عدالت دنبال میکرد و معتقد بود که باید به شهروندان شیعه عربستان توجه خاصی شود و به دلیل اعتراض وی در ارتباط با وضعیت قبرستان بقیع و اعتقاد به اینکه باید شیعیان به رسمیت شناخته شوند و انتقادهایی که در ارتباط با شیوههای آموزشی و درسی که در عربستان حاکم است، چندین بار او را بار به زندان بردند و الآن هم به جرم حمایت از انقلابیون بحرین و موارد دیگری که هر عدالتخواهی که بویی از عدالت برده باشد، میتواند پیگیر این موضوعات باشد و بهدلیل حمایت از مردم مظلوم و بیدفاع این بار به حکم اعدام محکوم شدند.

شیخ نمر یکی از شخصیتهای معروف و شایسته و از مدرسان علوم مهدوی و دینی حوزههای علمیه محسوب میشود. طبیعتاً چنین اقدامی در ارتباط با این شخصیت برجسته باید از طرف مدارس علوم دینی و صاحبنظران حوزههای علمیه و سیاستمداران و کلیه کسانی که چه از لحاظ کلامی و چه از لحاظ اعلام مواضع، بیانیهها و سخنرانیها در محکومیت این اقدام غیرانسانی و غیرعقلی وهابیت در عربستان سعودی میتوانند نفوذ داشته و تاثیرگذار باشند، باید تلاش کنند و هیچ کس نباید از فعالیتهایی که در راستای محکومیت این اقدام غیرمنطقی میتواند انجام دهد، فروگذار باشد.

فکر میکنم اگر همه این سناریوها را کنار هم بگذاریم، به یک هدف کلی که شیعهکشی است، میرسیم و اینکه در گذشته جنایات و ستمهای دیگری انجام دادند و امروز حکم اعدام شیخ نمر را صادر میکنند.

جریانهای تکفیری مثل القاعده که از سالیان گذشته در کشورهای همسایه ما در جریان بود، بعد از اینکه تا حدودی تاریخ مصرف آنها تمام شد جریانی مثل داعش راهاندازی شد و همه اینها در نهایت‌‌‌ همان اهداف استکبار جهانی و امپریالیسم است.

شیخ نمر هم به دلیل حمایتهایی که از انقلابیون بحرین و حمایتهایی که از شیعیان داشت، به حکم اعدام محکوم شد.

https://shoma-weekly.ir/6IVAPE