نگاه

سخنان مداخله جویانه تیلرسون اذعان به قدرت نظامی ایران است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بابیان اینکه وزیر امور خارجه آمریکا آشکارا می‌گوید از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ایران حمایت می‌کنیم افزود: چون آن‌ها از توان نظامی ما آگاه هستند و نمی‌توانند با زور نظامی بر ما مسلط شوند، می‌خواهند با فشار از خارج و افزایش تحریم و استفاده از نیروهای نفوذی به مقصد خود برسند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تصویب طرح جامع تحریم‌ها توسط مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: تحریم‌های جدید با روح و جسم برجام در تضاد است و نقض صریح برجام به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به تصویب طرح جامع تحریم‌ها توسط مجلس سنای آمریکا تأکید کرد: بدعهدی آمریکا از روز اول معلوم بود و آن‌ها هیچ‌وقت به تعهدات خود عمل نخواهند کرد که این موضوع نشان می‌هد با دولت آمریکا باید با زبان زور و تهدید حرف بزنیم.

وی بابیان اینکه وزیر امور خارجه آمریکا آشکارا می‌گوید از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ایران حمایت می‌کنیم افزود: چون آن‌ها از توان نظامی ما آگاه هستند و نمی‌توانند با زور نظامی بر ما مسلط شوند، می‌خواهند با فشار از خارج و افزایش تحریم و استفاده از نیروهای نفوذی به مقصد خود برسند.

خرسند در ادامه تصریح کرد: این‌گونه سخنان از یک مقام رسمی آمریکا خود گواهی بر صحت فرمایشات مقام معظم رهبری است که گفته بودند دعوای ما با آمریکا حقوق بشری و انرژی هسته‌ای نیست؛ لذا عناصر نفوذی را باید در دستگاه‌های ذی‌ربط پیدا کنند و به مردم معرفی کنند.

خطیب جمعه کازرون شعار مرگ بر آمریکا را حق مردم ایران دانست و اظهار داشت: چون دولت آمریکا دنبال نابودی ما است و رسماً هم این موضوع را اعلام می‌کند، لذا مردم ایران هم دنبال نابودی و اضمحلال دولت آمریکا است و تا این امر محقق نشود از شعار استراتژیک انقلاب اسلامی که شعار «مرگ بر آمریکا» است، دست نخواهد کشید.

وی گفت: برخی از مسؤولان خوش‌باور که فکر می‌کردند با گفتگو می‌شود با آمریکا کنار بیایند به خود بیایند و ببینند که دشمن با زیر پا نهادن قوانین دیپلماتیک، شفاف حرف می‌زند. ما هم باید شفاف موضع بگیریم و روحیه انقلابی خود را نشان بدهیم.

خرسند همچنین با اشاره به جمعه آخر ماه رمضان و روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز برائت از مشرکین است و امسال با توجه به تحولات منطقه، روز قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه ستاد اربعین شهرستان مدتی است شروع به کار کرده، افزود: این ستاد موکبی در مرز شلمچه آماده کرده و در بحث اعزام و اسکان زائران کربلا فعالیت خواهد داشت و لازم است مؤمنین و متمکنین و خیراندیشان در راه‌اندازی و کمک به این موکب همت کنند.

وی در ادامه با تشکر از شرکت گاز استان که گاز‌رسانی به 54 روستای شهرستان کازرون را شروع کرده است، گفت: با اجرای این طرح تعداد روستاهایی که در مناطق محروم گاز ندارند بسیار اندک خواهد شد.

خرسند در پایان به ‌روز جهاد کشاورزی و بیابان‌زدایی هم اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد کشاورزی که یک‌ نهاد انقلابی است باید در بحث مدیریت کشاورزی دقت بیشتری کرده و با مدیریت قوی‌ در بحث آموزش و ارتقاء دانش کشاورزان و مکانیزه شدن کشاورزی تمرکز بیشتری داشته باشد تا کشاورزان محصولاتی کارشناسی نشده به بازار عرضه نکرده و برای فروش دچار مشکل نشوند؛ چراکه این موضوع خود باعث مهاجرت به شهر، بیکاری، حاشیه‌نشینی و مشکلات دیگر می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/GnLWHg