نگاه

زنگ خطر پیری جمعیت

در ارتباط با کاهش رشد جمعیت و خطر پیری کشور باید مورد توجه باشد. در اوایل انقلاب با توجه به شرایط آن زمان، نیازمند کنترل جمعیت بودیم؛ ولی امروز با توجه به ظرفیت بالای کشور نیازمند جوانانی هستیم که بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. در صورتی که روند کنونی در فرزندآوری ادامه یابد در آینده‌ای نزدیک با رشد منفی در جمعیت روبه‌رو شده و کشوری پیری خواهیم داشت.

دکتر علی عباسپور- برخی بر این عقیدهاند که ازدواج در زمان تحصیل و دانشجویی تاثیر منفی بر روند ادامه تحصیل خواهد گذاشت و چه بسا ممکن است مانع آن شود، ولی باید بگویم که حداقل خود من با ازدواج در مقطع دانشجویی مراحل ترقی و پیشرفت علمی را سریعتر از گذشته طی کردم.

ازدواج تکمیلکننده هر فرد و نقطه عطفی در زندگی است که موجب آمادگی ذهنی برای یادگیری، تلاش و رسیدن به موفقیتهای بیشتر در زندگی میشود.

سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با کاهش رشد جمعیت و خطر پیری کشور باید مورد توجه باشد. در اوایل انقلاب با توجه به شرایط آن زمان، نیازمند کنترل جمعیت بودیم؛ ولی امروز با توجه به ظرفیت بالای کشور نیازمند جوانانی هستیم که بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. در صورتی که روند کنونی در فرزندآوری ادامه یابد در آیندهای نزدیک با رشد منفی در جمعیت روبهرو شده و کشوری پیری خواهیم داشت.

فرزندان موجب افزایش برکت، شادی و نشاط در زندگی هستند، زوجین تحصیلکرده میتوانند در تربیت و پرورش فرزندان عملکرد مطلوبتری داشته و فرزندان خود را به بهترین شکل تربیت کنند.

به خصوص نقش اصلی و کلیدی بانوان در زندگی مشترک وظیفه مادری آنان است؛ حفظ کیان زندگی و پرورش فرزندان صالح بر عهده مادران است، مادران سکانداران خانواده هستند.

https://shoma-weekly.ir/wprRgp