نگاه

زنان؛ قربانی فتاوای یاوه مفتی‌های وهابی

وضع اسف‌بار زنان در عربستان ماه گذشته هنگامی که ملک عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان زنانی را برای نخستین بارهر چند به‌صورت صوری به عنوان نمایندگان ارشد کشور در مجلس شورا منصوب کرد، تغییر چندانی نکرده است و حقوق زنان مسلمان این کشور با وجود مفتی های یاوه گوی وهابی همچنان در حال نقض شدن است.
عربستان سعودی از جمله کشورهایی است که در نقض حقوق زنان گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده است به طوری که مطابق آمارهای منتشر شده در رسانه ها عربستان بعد از هند دومین کشوری است که در بین تمام کشورهای در حال توسعه در نقض آشکار حقوق زنان گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده است.

 این امر ناشی از ممنوعیت های بیهوده ای است که مفتی های وهابی برای جلوگیری از بیداری زنان که متعاقباً تأثیر شگرفی بر تمام جامعه خواهند گذاشت وضع می گردد این قوانین خشک و خشن که در قالب تحریف دین بیان می شود این روزها حتی به گروه دختران تازه متولد شده کشیده شده است و بر این اساس یکی از مفتی ها بیانیه ای تازه برای این قشر زبان بسته ایراد کرده است. به نوشته روزنامه انگلیسی تلگراف، شیخ «عبدالله داوود» در مصاحبهای با یک شبکه تلویزیونی به ظاهر اسلامی گفت: باید تمامی نوزادان دختر برقع یا روبند بپوشند.

 وی به شبکه تلویزیونی «المجد» گفت: بستن برقع میتواند از وقوع تجاوزات جنسی به دختران جلوگیری کند. وی تلاش کرد تا از ادعایش با استناد به اطلاعات چند منبع امنیتی و پزشکی ناشناس دفاع کند.

نکته جالب توجه این است که این مصاحبه سال گذشته صورت گرفت اما در چند روز گذشته توسط شبکه العربیه و وب سایت های رسانه های اجتماعی منتشر شد و خشم و نظراتی را مبنی بر اینکه این ادعاها به وجهه و اعتبار عربستان سعودی و اسلام خدشه وارد میکند، به همراه داشت.

قاضی عربستانی خطاب به مسلمانان با تأکید بر اینکه فتواهای غیرمتعارف و نامناسب را نپذیرند، گفت: این حکم باعث بدنام کردن و کوچک شمردن اسلام و شریعت شده است.

وی افزود: هرگاه که خانوادهای را میبینم که با یک کودک برقع بسته راه میروند ناراحت شده و این اقدام را به عنوان بیعدالتی در حق کودکان میدانم. لازم به ذکر است که شیخ داوود نه وابسته به دولت است و نه به عنوان شیخ های عالیرتبه محسوب میشود.

البته این اولین بار نیست که شاهد صدور فتاوا و احکام وضعی و تحریفی این چنین در قبال جنس مونث جامعه عربستان هستیم و با مشاهده فتاوای مضحکی چون : مردها می توانند زنان خود را تنها با یک پیامک طلاق دهند و یا اینکه تکیه دادن زن به دیوار حرام است عمق بی احترامی به زن و نقض حقوق وی به نمایش گذاشته میشود و این در حالی است که ما در اسلام شاهد کرامت زن هستیم به گونه ای که سوره ای از قرآن بهصورت مجزا به زن اختصاص دارد و مطابق یکی از احادیث درج شده در کتاب گرانقدر بحارالانوار به نقل از رسول گرامی اسلام : زن شایسته یکى از دو عامل پیشرفت خانواده است.

 به هر روی وضع اسفبار زنان در عربستان ماه گذشته هنگامی که ملک عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان زنانی را برای نخستین بارهر چند بهصورت صوری به عنوان نمایندگان ارشد کشور در مجلس شورا منصوب کرد، تغییر چندانی نکرده است و حقوق زنان مسلمان این کشور با وجود مفتی های یاوه گوی وهابی همچنان در حال نقض شدن است.

https://shoma-weekly.ir/EaEP2q