نگاه

ریزه‌کاری‌های حمایت از سرمایه گذاران

تولید اعتماد اجتماعی یک سرمایه برای نظام است و در ایران اسلامی به خاطر جایگاه مردم، شاهد هستیم که مشارکت مردم در انتخابات در بالا‌ترین سطح است. در اقتصاد نیز راه رشد اقتصادی ورود بخش خصوصی است، بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کمک زیادی به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌کند. لازم است صدا و سیما و رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی در این زمینه توجه خاصی نشان دهند.
علی بنایی- موضوع اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است و باید توجه و وقت بیشتری به این موضوع اختصاص داده شود. اهمیت آینده نگری در کارها مهم است. با همت و نظر بلند در کارها باید از

تنگنظریها دوری کنیم و نیز اگر کار با برنامه درازمدت و با افق و چشم انداز همراه باشد، ضمن ایجاد نشاط در کار، میتوان بر مشکلات غلبه کرد. مشکلات مالی نیز به مرور رفع میشود و کشور در مسیر رشد و تعالی قرار دارد، وظیفه داریم با وجود همه تنگناها، راه را باز کنیم و این امر نیازمند همت و تلاش مضاعف مدیران است تا از شرایط به بهترین نحو بهره ببرند.

مدیران اجرایی و مدیران بانکها باید به این امر توجه داشته باشند و نسبت به ظرفیتهایی که برای ایجاد اشتغال وجود دارد توجه داشته باشند. اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین سرمایه است. تولید اعتماد اجتماعی یک سرمایه برای نظام است و در ایران اسلامی به خاطر جایگاه مردم، شاهد هستیم که مشارکت مردم در انتخابات در بالاترین سطح است. در اقتصاد نیز راه رشد اقتصادی ورود بخش خصوصی است، بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کمک زیادی به تحقق اقتصاد مقاومتی میکند. لازم است صدا و سیما و رسانهها به فرهنگسازی در این زمینه توجه خاصی نشان دهند.

به عنوان نمونه قم از ظرفیت سرمایه گذاری خوبی برخوردار است، قم با توجه به زائرپذیری که دارد از لحاظ خدمات به زائرین و هتل دچار کمبود است و نیاز به سرمایه گذاری در این مسیر دارد. سرمایهگذاری در منطقه سلفچگان صد درصد جواب میدهد و میتواند قم را به عنوان قطب اقتصادی در کشور مطرح کند. اگر کسی در قم به عنوان سرمایهگذار وارد شد باید همه دستگاهها همکاری کنند تا آن سرمایه گذار از تسهیلات ویژهای برخوردار شود. همچنین برنامهریزی مسئولان برای توسعه مشاغل خانگی برای بانوان شیوهای بسیار متناسب با شرایط فرهنگی کشور است.

https://shoma-weekly.ir/UdRzGQ