نگاه

رژیم صهیونیستی چرا به غزه حمله کرد؟

آزادی غزه اولین گام پیروزمندانه است و انشاءالله کرانه باختری گام دوم، و انشاءالله پیروزی با گام‌های بلند تا تحقق وعده الهی ادامه خواهد یافت.
دکتر اسدالله بادامچیان- در انتخابات آمریکا، اسرائیلی‌ها از رامنی حمایت جدی کردند زیرا سیاستهای او را بیشتر به نفع خود می‌دانستند با شکست رامنی، صهیونیستها نیاز داشتند:
- به اوباما ضرب شصت نشان دهند و قدرت خود را به رخ او بکشند.
- روحیه شکست خورده، اسرائیلی‌ها را بازسازی کنند
- افکار عمومی صهیونیستها را از شکستهای پی در پی به خود به ویژه شکست در جلوگیری از پرواز پهپاد ایوب بر فراز سرزمین اشغالی به موضوع جدیدی معطوف نمایند.
- در انتخابات آینده از این جمله استفاده نمایند.
- روحیه فلسطینی‌ها را در هم شکنند.
***
رژیم غاصب صهیونیستی، غزه را برای سرکوب مناسب دانست و تهاجم شدیدی را شروع کرد که بتواند ظرف دو تا سه روز غزه را به خاک و خون بکشاند.
اما ظرف 8 روز در هم شکست، برای رهایی از مخمصه‌ای که گیر افتاده بود برای سران کشورهای حامی خود پیام فرستاد که بیش از یک میلیون نفر اسرائیلی در پناهگاه‌ها بسر می‌برند.
مدارس، دانشگاهها، کارخانجات و... تعطیل شده‌اند و خواست که او را بیش از این حمایت کنند و التماس کرد که آتش‌بس برقرار شود.
اکنون رژیم صهیونیستی در عجز شدید باید عواقب لرزه شدید جنگ و پیروزی فلسطینی‌ها و شکست رسوایی خود را تحمل کند.
نتایج جنگ 8 روزه در باره اسرائیلی‌ها عبارتند از:
- شکستی دیگر در برابر ارباب بزرگش آمریکا و اوباما که در سیاستهای اوباما در آینده اثر خواهد گذاشت.
- پریشان خاطری صهیونیستهای شکست خورده
- ناامیدی صهیونیستهای بین‌المللی، از احیای دوباره اسرائیل گذشته
- روحیه یابی فلسطینی‌ها و گروههای مقاومت اسلامی
- اقتدار ایران اسلامی در منطقه و شکست حاکمان عربی که همدست اسرائیلی‌ها هستند
- افزایش روحیه مبارزان نهضت بیداری اسلامی در منطقه
- افزایش فرار روزافزون از سرزمین‌های اشغالی
- اثرات این جنگ در جبهه سوریه
 ***    
این روزها در غزه، سوره والفجر خوانده می‌شود. نام فرزندان را الفجر می‌گذارند، زیرا والفجرهای5 فجری نو در منطقه آفریدند.
زدن سه ناوچه اسرائیلی، سه جنگنده، یک بالگرد، موشکباران تل آویو و فراتر از تل آویو، یعنی هرتزلیا، دستگیری دو خلبان اسرائیلی، هرج و مرج در سطح اسرائیل، ترس و وحشت عمومی، فرار اسرائیلی‌های مهاجر، فرار سرمایه از اسرائیل، افزایش کسر بودجه عمومی، کسادی کسب و کار، و سایر موارد همه و همه هنر موشکهای والفجر 5 هستند. آنها که فرعون اسرائیل را ذی‌الاوتاد کرده بودند(همه جا با ریسمان‌های محکم او را مستحکم کرده بودند) و صهیونیسمی که طغوا فی البلاد هستند و اکثر فساد و فحشا جهان به وسیله آنهاست و اکثروا فیها الفساد، با باران تازیانه‌های عذاب، درهم کوبیدند و خداپرستان را به پیروزی رساندند. فصب علیهم ربک سوط عذاب.
اکنون باید فراموش کرد که مکه را خداوند برای پیامبر(ص) اسلام گشود، «انا فتحنا لک فتحاً مبینا» و به فرموده امام خمینی(ره) خرمشهر و فاو را خدا آزاد کرد. و این خدای موسی(ع) و محمد(ص) است که پیروزی و الفجر5 را نصیب مسلمین فلسطین کرده است، وله الشکر.
***
اکنون که آتش بس برقرار شده است به معنای پایان کار نیست. نبرد باید در همه جبهه‌ها از نظامی، دفاعی تا فرهنگی و سیاسی ادامه یابد.
احتمال دارد صهیونیستها برای جبران این شکست، در آینده دست به اقدامات حادّی بزنند، باید آماده بود تا اقداماتشان بر سرشان آوار گردد.
اکنون زمان آن رسیده است که حماس و جهاد اسلامی پرچم کشور آزاد و مستقل اسلامی فلسطین را در غزه برافرازند.
غزه می‌تواند به عنوان بخش اول رها شده سرزمین مقدس فلسطین باشد. رژیم صهیونیستی عاجزتر از آن است که بتواند غلطی بکند زیرا سرزمین غزه از دید بین‌المللی نیز از سرزمین‌های اشغالی است.
آزادی غزه اولین گام پیروزمندانه است و انشاءالله کرانه باختری گام دوم، و انشاءالله پیروزی با گام‌های بلند تا تحقق وعده الهی ادامه خواهد یافت.

https://shoma-weekly.ir/YXMFs7