نگاه

روحی تازه در جامعه بدمیم

به فرموده مراجع تقلید و آیت الله مهدوی شرکت در انتخابات واجب و تکلیف شرعی است. بنابر این روز جمعه همه ما با وضو، به قصد تقرب الی الله و ادای تکلیف شرعی به پای صندوق‌های رأی خواهیم رفت.

دکتر اسدالله بادامچیان
در آخرین روز تبلیغات این دوره از انتخابات مجلس هستیم.
بحمداله رقابت ها از فضای سالمی برخوردار است. بیش از ده برابر برای هر نماینده‌ای، داوطلب است همه سلائق و دیدگاهها و جریان‌ها و جناح ها حضور در صحنه دارند مگر آنها که یافته‌اند که هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند.
فهرست‌های متعدد هم مطرح شده‌اند. لذا انتخاب برای آنها که می‌خواهند دلخواه خود را رأی بدهند آسان است پیشنهادهای گوناگون هم در رسانه‌ها و در سطح گروهها، تا آخرین روز مطرح شده‌اند.
و این همان گواه روشن بر آزادی انتخابات است.
***
روز جمعه روز رأی و انتخاب نهایی است.
در مورد شرکت در انتخابات، امروز به فرموده مراجع تقلید و آیت الله مهدوی شرکت در انتخابات واجب و تکلیف شرعی است.
بنابر این روز جمعه همه ما با وضو، به قصد تقرب الی الله و ادای تکلیف شرعی به پای صندوق‌های رأی خواهیم رفت.
در تکلیف واجب شرعیه مثل نماز جای کاهلی و سستی نیست و باید به آن صادقانه و قاطعانه عمل کرد. تکلیف عقلی و سیاسی هم حکم می‌کند که با شرکت پرشور و دشمن‌شکن و دوست شاد کن، ترفندها و توطئه های دشمنان اسلام و ایران را خنثی و به نهضت بیداری اسلامی روحی تازه ببخشیم.
رهنمود نهایی را هم ولی امر مسلمین و نایب امام زمان(عج) خواهند داد.
***
در انتخاب اکنون کار آسان است.
1- یا خود می‌شناسیم، شخص نامزد را، سوابق خانوادگی و مبارزاتی و خدماتی او را، خانواده‌اش، لیاقت و کارآیی در هر مسئولیت را و شایستگی او را برای امر مهم نمایندگی ملت و قانونگذاری و نظارت و اداره امور قوه مقننه را می‌دانیم. لذا با خیال راحت امانت مردم و نظام جمهوری اسلامی را به او و امثال او می‌سپاریم.

2- یا در مورد نامزدها، تردید داریم
در این صورت حجت شرعی از حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی و تأیید جامعتین می‌یابیم و با خیالی آسوده به هر 30 نفر فهرست جبهه متحد اصولگرایان رأی می‌دهیم زیرا این دو آیت حق در بیانیه خود تصریح به تأیید این فهرست دارند چه صلاحیتاً و چه مصلحتاً.
و به هر حال نظر و تأیید آنها برای ما حجت الهی است. حالا اگر کسی هم دو سه نفری را واقعاً نتوانست رأی دهد می‌تواند از سایر نامزدهایی که آنها را اصلح می‌داند، اضافه نماید.  امید آنکه روز جمعه به برکت اینکه روز متعلق به امام زمان است و همه ما میهمان آن حضرت هستیم و انتظار گشایش و فتح و نصر مؤمنین را داریم همه با هم انتخاباتی را داشته باشیم که نتیجه آن رضایت خاطر مطهر امام زمان(عج) باشد و لبخند شادی بر لبان نایب امام زمانمان بنشاند و روح بلند امام و شهدا را شاد کند.  همه احساس کنیم که در پای صندوق رأی در حضور امام و شهدا و رهبر معظم داریم رأی می‌دهیم و شادی خاطر آنها را بدست آوریم.
انشاءالله


https://shoma-weekly.ir/FH13OH