نگاه

روایت رسانه‌های صهیونیستی و بیگانه از یک ترور ناجوانمردانه در تهران

واکنش ها به خبر شهادت این مدافع حرم، به رسانه‌های اسرائیل ختم نشد، بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال هم برای اینکه از قافله جا نمانند تلاش کردند یک سر این ماجرا را برجامی کرده و طرف اسرائیل را بگیرند.

رضوانه باهری- عصر اولین یکشنبه خرداد ماه 1401 خیابان مجاهدین اسلام و در اندک فاصله‌ای از مجلس شورای اسلامی ساعت 16؛ عملیات ترور شهید حسن صیاد خدایی موجب ایجاد تازه رسانه‌ای شد، اندک زمانی بعد از اعلام خبر شهادت این مدافع حرم، توسط خبرگزاری تسنیم، سایر منابع خبری نیز به این واقعه تلخ پرداختند اما در همین فاصله زمانی رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اعلام دست داشتن عناصر اسرائیل در این جنایت به تعبیر خودشان پیغام مهم خود را به تهران مخابره کردند.

جروزالم پست در انتشار گزارش مربوط به ترور شهید صیاد خدایی این اقدام اسرائیل را پاسخی به تهدیدات پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی دانست، اما روزنامه تایمز اسرائیل این‌گونه عنوان کرد که شهید صیاد خدایی به دنبال ضربه زدن به منافع این رژیم در سراسر جهان بوده است. روزنامه هاآرتص در عملیات فریب رسانه‌ای خود این‌طور وانمود کرد که شهید صیاد خدایی در پشت پرده اقدامات ایران علیه بازرگانان و دیپلمات‌های اسرائیلی دست داشته است.

اما اظهارنظر شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل از همه جالب‌تر است و این شبکه تلویزیونی اشاره کرد که شهید صیاد خدایی مسئول انتقال فناوری موشک‌های پیشرفته به حزب‌الله لبنان است. همچنین روزنامه معاریو چاپ سرزمین‌های اشغالی در گزارش خود آورد که این ترور با مسائل امنیتی در سوریه مستقیم ارتباط دارد. روزنامه اینتل تایمز هم در گزارش خود شهید صیاد خدایی را یکی از نیرو‌های تهاجمی نیروی قدس نام برده است.

واکنش ها به خبر شهادت این مدافع حرم، به رسانه‌های اسرائیل ختم نشد، بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال هم برای اینکه از قافله جا نمانند تلاش کردند یک سر این ماجرا را برجامی کرده و طرف اسرائیل را بگیرند.

در قبال خباثت رسانه‌های معاند کاربران فضای مجازی با ایجاد طوفان توییتری و با هشتگ شهید صیاد خدایی تلاش کردند دنیا را از جریان تروری که سبک و سیاق ترورهای دهه شصت را داشت مطلع کنند و با انتشار تصویر خودرو و مادر و همسر شهید خدایاری و لحظه شهادت ایشان تصویر قتلگاه در عصر عاشورا را تداعی کردند.

اما عمده کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی اکنون منتظر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی هستند، ترور شهید صیاد خدایی قطعاً آخرین خباثت اسرائیلی‌ها بر علیه ایران نیست و در صورت عدم برخورد قاطع با این رژیم جعلی که نگران گسترش قدرت نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است آن‌ها عامدانه تهدید جدی‌تری برای ایران ایجاد خواهند کرد.


https://shoma-weekly.ir/5877Gd