نگاه

روایت امام از آقا

این بیان رهبری در تعظیم و تکریم امام خمینی (ره) هرگز از یاد ملت ایران نمی رود که فرمود : «امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است . نام او پرچم این انقلاب و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است.»
محمدکاظم انبارلویی- 33سال است امام (ره) به دیار باقی شتافته و روح پاک او از میان ملت به ملکوت اعلی رفت. اما هرگز از فکر و قلب ملت ما بیرون نرفته است . او پس از خود با تدبیر خبرگان ملت، فردی را برای هدایت ایران از گردبادها و طوفانهای سیاسی باقی گذاشت که در بسط گفتمان جمهوری اسلامی و مبانی امام (ره) در صف اول روشنگری است.

این بیان رهبری در تعظیم و تکریم امام خمینی (ره) هرگز از یاد ملت ایران نمی رود که فرمود : «امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است . نام او پرچم این انقلاب و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است.»

و نیز تأکید فرمود : «راه امام راه ما، هدف امام هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست.»

سهم مقام معظم رهبری در نگهداشت قدرت ملی و استمرار این قدرت در برابر قدرتهای متجاوز منطقهای و جهانی و باز تولید قدرت ملی در ابعاد جهانی پس از امام (ره) شگفتآور و حیرتانگیز است. کافی است به پشت سر نگاه کنیم و نمودار قدرت ملی را از یکصد سال قبل تا کنون به ویژه پس از ارتحال امام (ره) در صفحه تاریخ معاصر درست ترسیم کنیم.

امام خامنهای را باید از دریچه سخن و بیان امام خمینی (ره) شناخت. آنجا که خطاب به ایشان فرمود ؛ «در بین دوستان و متعهدان به اسلام از جمله افراد نادری هستید چون خورشید، روشنی میدهید»(۲۱/۱۰/۶۶)

امام خمینی (ره) بارها خامنهای عزیز را برادر خود و خدمتگزار ملت و اسلام معرفی کردند و آنروز که منافقان در سال ۶۰ تن پاک او را به بمب و ترور آلودند، فرمودند : « به کسی سوءقصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنینانداز است»(۷/۴/۱۳۶۰)

ویژگیهای رهبر انقلاب امام خامنهای و مختصات شخصیت علمی و روحی او بارها از سوی امام (ره) به مناسبتهای مختلف بیان شده است.

آقای خامنهای برای رهبری لیاقت دارند. (به نقل از یادگار امام (ره) سیداحمد خمینی)

آقای خامنهای راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب است. (۷/۴/۶۰)

آقای خامنهای طرفدار قشر مستضعف جامعه است.(۱۷/۷/۶۰)

آقای خامنهای در بیان مسائل، دست توانا دارند .

(۲۱/۱۰/۶۶)

آقای خامنهای از سلاله رسول اکرم (ص) و خاندان حسین بنعلی و معلمی آموزنده درمحراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات هستند.(۷/۴/۶۰)

و سخن آخر اینکه آن پیر فرزانه فرمود :«من خامنهای را بزرگش کردهام.» (۱۷/۶/۶۰)

و من در حیرتم از اینکه چرا برخی از شخصیتهای مدعی طرفداری از خط امام (ره) با این همه مشروعیت و مقبولیت رهبری معظم انقلاب و کارنامه روشن او در تولید «قدرت ملی» و پاسداشت راه و خط امام (ره) در جنگ شناختی دشمن در فتنه ۷۸ و ۸۸ حنجرههای خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی وام دادند و تا مرز «بغی» استکبار و استبداد جهانی را علیه نظام یاری کردند.

ما باید به این ادراک برسیم در کدام نقطه از تاریخ ایستادهایم؟ کجا بودیم؟ الان کجا هستیم؟ و در آینده به کجا خواهیم رفت؟

احزاب و رجال سیاسی و مذهبی باید به فکر افزایش سرمایه اجتماعی دولت به ماهو حکومت و نظام باشند. کسانی که دغدغه دینی و ملی ندارند و به فکر تخت قدرت و جیب ثروت خود هستند از خودشان دور کنند. ما باید در صیانت از جمهوریت نظام «دُز رقابت» را روی صیانت از منافع و مصالح ملی تنظیم کنیم تا دخالت خارجی در مقدّرات کشور را به صفر برسانیم.

ما اکنون به یُمن رهبری امام خامنهای روی ۷ قله با اقتدار ایستادیم.

https://shoma-weekly.ir/I9C1uU