نگاه

رمی جمرات رمی استعمار و استکبار

فرمایش مقام معظم رهبری به تأسی از امام راحل خطاب به آنان که دل در گرو آمریکا دارند و یا امیدی به ترحم اروپایی‌ها دارند و دنیاپرستی و یا جهالت، چشم آنها را از آن همه جنایات آمریکا در ایران و جهان کور کرده است، تاسی دیگری از پیام عاشورایی حضرت امام حسین(ع) است که فریاد می‌زد اگر دین ندارید، حداقل آزاده باشید و امروز هم آقا در نکوهش و سرزنش این گروه می‌فرمایند دین و انقلابی‌گری و غیره به کنار، حداقل عقل و منطق محاسبه‌گری هزینه و فایده داشته باشید که اگر پای آمریکا به این کشور باز شود، نگاه مستکبرانه آنها به امثال سروش و کدیور و مهاجرانی و سازگارنژاد و نوری‌زاده و خوئینی‌ها و ده‌ها تیره بخت فراری و یا مشغول جاسوسی،نگاه حداکثری به مثابه یک تکه دستمال کاغذی مصرف شده است.
نصر عزیزی- ایام حج ابراهیمی فرا رسید، پیام زلزلهخیز امام راحل(ره) در سال 1366 به حجاج جهان اسلام آنچنان لرزهای بر کاخهای ستم ابرقدرتها و مزدوران منطقهای آنها بهوجود آوردکه کشتار بیرحمانه و مظلومانه حجاج بدون دفاع ایرانی از اثرات وحشت آن ندای ابراهیمی بود. آن روزها که در اوج جنگ هشت ساله بخش زیادی از خاک کشورمان در تصرف جنگافروزان نیابتی ابرقدرتها و مشارکت نظامی مستقیم بیش از 60 کشور جهان بود، امام امت در گفتمان تهاجمی سیاسی و فرهنگی و انقلابی خویش با اعلام فریاد برائت همه ابرقدرتهای ستمکار و ستمگر را به هماوردی طلبید و از مسلمانان خواست تا در حج ابراهیمی و رمی معرفت جمرات، رمی استعمار و استکبار را در دستور کار خود قرار دهند.

امام راحل در آن پیام الهی، پس از تشریح و تبیین فلسفه حج و فریاد برائت و دفاع از مسلمانان جهان و حمله به سلطهگران و ابرقدرتها فرمودند:

من با اطمینان میگویم اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت میکشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای جهان را فتح خواهد کرد. امام هم چنین فرمودند من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام میکنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی آنان از پای نخواهیم نشست. یا همه آزاد میشویم و یا به آزادی بزرگتر که شهادت است میرسیم.

امروز که 28 سال از صدور آن پیام میگذرد، در راستای آرمانهای استکبارستیز آن عزیز سفر کرده تحولات زیادی رخ داد آنچنان که خلف صالح او با عصای موسایی و تبر ابراهیمی در مبارزه بی امان و ایجاد ظرفیتهای همه جانبه داخلی و منطقهای و بینالمللی با دشمنان جهانی توفنده و غرنده به پیش میرود.

امروز ابرقدرت کمونیست فروریخت، اسرائیل مدعی از نیل تا فرات در لانه عنکبوتی خود از بیم حزبالله و مجاهدان فلسطینی حصار بلند ایجاد نمود، آمریکا از بخشی از مناطق عقبنشینی نمود، بیداری اسلامی تهدید جدید جهان اسلام میباشد.در میزهای مذاکرات ابرقدرتپوشالی آمریکا عاجزانه از ایران اسلامی التماس مذاکره دارد. قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج تهدیدات نظامی است، پیشرفتها و فناوریهای علمی ایران الگوها و مولفههای اثرگذار جهانی و منطقهای است و با وجود همه محدودیتها و حصرها و تحریمها کشورمان در اوج عزت و اقتدار و تاثیرگذاری و آمریکا و همپیمانانش در اوج استیصال و درماندگی و عکسالعملهای ناموفق است.

تجلی رمی جمرات شیطانشکنی در بخش دیگری از پیام امام راحل این است که فرمود: قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنها مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها بماند ، به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بتپرستی است ادامه میدهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنههای مغضوب دیکتاتورها خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و... سلب خواهد کرد.

امروز هم مقام معظم رهبری درتوصیف و تشریح سیمای شیطانی آمریکا پرده از چهرههای دیگر این بزرگ ابلیس قرن برداشته و نه تنها اغواگری که ظلم، جنایت،کشتار و تحریمها را با استناد یادآوری مینماید. تا درس و عبرتی باشد برای کسان و جریاناتی که به هر دلیل بنا دارند این چهره کریه و آن چنگهای آهنی روکشدار را بزک نموده و امیدواریهای برخی از سست عنصران و رفاه زدگان و مسئولیتگریزان و جاهلان بی بصیرت را نسبت به حضور آن غارتگران در دوره پساتحریم افزیش دهند.

فرمایش مقام معظم رهبری به تأسی از امام راحل خطاب به آنان که دل در گرو آمریکا دارند و یا امیدی به ترحم اروپاییها دارند و دنیاپرستی و یا جهالت، چشم آنها را از آن همه جنایات آمریکا در ایران و جهان کور کرده است، تاسی دیگری از پیام عاشورایی حضرت امام حسین(ع) است که فریاد میزد اگر دین ندارید، حداقل آزاده باشید و امروز هم آقا در نکوهش و سرزنش این گروه میفرمایند دین و انقلابیگری و غیره به کنار، حداقل عقل و منطق محاسبهگری هزینه و فایده داشته باشید که اگر پای آمریکا به این کشور باز شود، نگاه مستکبرانه آنها به امثال سروش و کدیور و مهاجرانی و سازگارنژاد و نوریزاده و خوئینیها و دهها تیره بخت فراری و یا مشغول جاسوسی،نگاه حداکثری به مثابه یک تکه دستمال کاغذی مصرف شده است. همچنان که انگلیسیها توسط سیدضیاءالدین طباطبایی و یارانش کودتای رضاخان را راه انداختند و در نهایت هم آنها دستمال کاغذی رضاخان شدند و هم رضاخان دستمال کاغذی فروغی و دیگران شد.

https://shoma-weekly.ir/NDKN11