نگاه

رمز مشارکت گسترده

در این انتخابات مقام معظم رهبری فرمودند آنهایی که حتی نظام را قبول ندارند به خاطر حب وطن در انتخابات شرکت کنند و این نشان دهنده غیرت وطنی است.
حجت الاسلام علی بنایی- دشمنان نظام از موج انسانی و حضور فعالانه مردم بیمناک هستند و برگزاری هرساله انواع انتخابات در ایران نشانه وجود مردم سالاری است؛ البته در مورد ادغام انتخابات مختلف بحث و بررسی زیاد است اما مهم این است که در کشور ایران انتخابات به طور میانگین هرساله برگزار میشود. اگر بخواهیم کشور ما نماد مردم سالاری دینی باشد باید سعه صدر داشته باشیم و از ناکامیها نهراسیم.

در این انتخابات مقام معظم رهبری فرمودند آنهایی که حتی نظام را قبول ندارند به خاطر حب وطن در انتخابات شرکت کنند و این نشان دهنده غیرت وطنی است.

رتبه بالاتر از غیرت وطنی، غیرت دینی است و این راه مستقیمی است که توسط امام راحل و مقام معظم رهبری ترسیم شده است و باید طی شود. متأسفانه در جامعه برخی می گویند تعصب خوب نیست اما غیرت و تعصب در حد متعارف نیاز است و باید اعتدال و میانه روی در این زمینه رعایت شود. غیرت دینی به قدری مهم است که حضرت علی از بی غیرتی مردم کوفه شکایت داشت و در چاه غصه هایش را می گفت اما مردم به جای درس گرفتن از علی(ع) از او کناره می گرفتند.

البته طبیعت انتخابات رقابت و طرفداری از افراد و سلایق مختلف است اما اصل حضور مردم را اعلام وفاداری به اصول نظام است. حضور مردم در انتخابات نشان میدهد نظام از پشتوانه مردمی برخوردار بوده و نظامی است که در قلب آحاد مردم جای دارد. جمهوری اسلامی هرگز دولت در سایه و پنهانی نداشته و این امر بیانگر شفافیت و صداقت نظام با مردم و اعتماد متقابل ملت و حکومت است. به ویژه آنکه مقام معظم رهبری با نامگذاری سال ۹۴ به نام «همدلی و همزبانی ملت و دولت» به دنبال ایجاد وحدت و همدلی میان ملت بوده و رقابت را در سایه وحدت کلمه قراردادند.

حتی رسانههای غربی از حضور پرشور مردم در صحنههای مختلف نظام نمیتوانند چشم پوشی کنند، این رسانهها ابتدا سعی میکنند با دروغ و دغل حضور مردم در صحنه را انعکاس ندهند اما بعد از مدتی مجبور به اعتراف و بازپس گیری ادعاشان میشوند.

https://shoma-weekly.ir/nEdmpM