نگاه

رفاه و آسایش بر سر سفره مردم بیاید

امروز کشور به نیروهایی نیاز دارد که در کارآمدی به مردم ثابت شده باشند و این اصولگرایان بوده اند که در در سالهای اخیر ثابت کرده اند دغدغه های مردم را می شناسند و در حل آن کوشش می کنند. رئیس جمهور آینده نیز باید اولویت برنامه های خود را مساله اقتصاد قرار دهد تا رفاه و آسایش بر سر سفره های مردم بیاید.
مصطفی حسینی"- من به مسئولان برای حل موضوع گرانی توصیه مؤکد کرده ام "
مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان کشور بار دیگر بر رفع مشکلات اقتصادی تاکید کردند. امام امت،  برخی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها دانستند و برخی را نیز مربوط به مدیریت ها و سیاست های اقتصادی که قابل حل است.
امام خامنه ای از مسئولان کشور خواسته اند که به مردم گزارش دهند که چه کرده اند. سالهاست رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای به موضوع اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی مردم داشته اند و همانگونه که اینبار نیز تاکید فرمودند برخی از این مشکلات مربوط به مدیریت ها و سیاست های اقتصادی است.
گرانی،مشکلات اقتصادی، رفع مشکلات معیشتی از کلید واژه های امام امت است که باید در این مقطع حساس در کشور به آن توجه ویژه کرد. این مساله نشان می دهد رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه بر حل مسائل اقتصادی دارند و توقع شان از رئیس جمهور آینده نیز حل مشکلات اقتصادی است.
گرانی چیست؟
گرانی در واقع عبارت است از  فروختن جنس یا کالایی بالاتر از قیمتی که برای آن وجود دارد و این مساله برای بسیاری از افراد   سودهای کلانی داشته و بسیاری از توده های مستضعف مردم را رو به نابودی می کشاند.
درباره گرانی و راه های مقابله با آن، کارشناسان اقتصادی  نظرات مختلف و متفاوتی دارند اما صورت مساله که که همه دلسوزان به انقلاب و نظام و کشور بر آن تاکید دارند حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است.
همانطور که امام خمینی(ره) در گذشته و مقام معظم رهبری نیز بر آن اذعان دارند اینکه مردم ولی نعمت هستند و بار اصلی انقلاب بر دوش مردم مخصوصا توده های محروم و مستضعف است واگر غول گرانی ها و مشکلات اقتصادی باز هم بخواهد زنده بماند و این مشکلات رفع نشود و هیچ دستی از آستین همت مسئولان برای مهار کردن آن بیرون نیاید، بیم آن می رود که در آینده ای نه چندان دور، جمع محرومان و تهیدستان که قرار بود از تعداد آنان کاسته شود با افزایش جمعیت قابل توجهی روبرو گردد. این رخداد احتمالی اگرچه تلخ و ناگوار است ولی با تداوم رو به رشد گرانی، دور از انتظار نیست.
هر چند همه مسئولان در همه قوای کشور باید برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش و کوشش کنند اما دولت به عنوان مجری در کشور وظیفه ویژه ای بر عهده دارد.
امروز دشمنان کشور تمام سعی و تلاش خود را در جنگ اقتصادی و تحریم ها قرار دارده اند و این فشارها هر روز نیز بیشتر از قبل خواهد شد زیرا دشمنی دشمنان انقلاب و اسلام تمام نشدنی ست اما ناکارآمدی برخی مسئولان و برخی سیاست های نادرست اقتصادی لطمات بیشتری را به کشور می زند.
مسئولان امروز باید برای ملت توضیح دهند که چه میزان از گرانی ها ریشه بیرونی و به دلیل تحریم ها است و چه میزان از آن  سهم کم توجهی و یا بی خیالی و غفلت مسئولان است؟
دشمن امروز تمام تلاش خود را می کند که با فشارهای اقتصادی به مردم ایران القا کند که اصولگرایان ناکارآمد بوده اند و فضای یاس و نا امیدی را در کشور حاکم کنند که مردم متدین کشورمان در این سالها بارها با حضور پر شور خود در راهپیمایی ها و پای صندوق های رای محکم بر دهان دشمنان زدند و امروز وظیفه مسئولان است که قدر این ملت را بدانند و در حل مشکلات آنها تلاش مضاعف کنند.
کشور امروز در وضعیت ویژه و پیچ تاریخی قرار دارد زیرا سال آینده دو انتخابات بسیار مهم در کشور برگزار می شود و مطمئنا مردم رئیس جمهوری را انتخاب خواهند کرد که یک اقتصاد دان خبره و با برنامه باشد که بتواند با سیاستگذاری صحیح اقتصادی و برنامه های مختلف، مشکلات اقتصادی کشور را حل کند تا دشمنان نظام و انقلاب بار دیگر و در جبهه جنگ اقتصادی شکستی سخت از انقلاب اسلامی بخورند.
امروز کشور به نیروهایی نیاز دارد که در کارآمدی به مردم ثابت شده باشند و این اصولگرایان بوده اند که در در سالهای اخیر ثابت کرده اند دغدغه های مردم را می شناسند و در حل آن کوشش می کنند. رئیس جمهور آینده نیز باید اولویت برنامه های خود را مساله اقتصاد قرار دهد تا رفاه و آسایش بر سر سفره های مردم بیاید.


https://shoma-weekly.ir/eetzDj