نگاه

رد پای قاتلین حلبچه در «الحوله»

حسن شفیع زاده - الحوله؛ نامی که پس از جنایت هولناک تروریستها رسانه‌ای شد؛ آن هم با تصاویری که خیلی راحت، شما را به یاد حلبچه می‌انداخت.
نکته قابل تأمل اینکه رسانه‌های بیگانه در اقدامی هماهنگ تلاش کردند تا این جنایت را به دولت اسد نسبت دهنداما اینکه چرا رسانه‌های بیگانه دولت سوریه را عامل این قتل عام معرفی کرده‌اند؟ پاسخ به این سئوال از لابه لای اظهارات همین رسانه‌ها می‌توان یافت؛ مثل بی بی سی که همانند دفعه قبل، لقمه را می‌جود و دهان کارشناس‌اش می‌گذارد: «به نظر شما با این اتفاقی که افتاده چقدر محتمل است که کشورهای غرب و عربی در موضوع سوریه دخالت کنند؟ مانند ماجرای بوسنی و هرزگوین که ناتو خارج از شورای امنیت دخالت کرد؟»(!)
واقعیت آن است که نظام سلطه در موضوع سوریه از همان ابتدا با راهکارهای دیپلماتیک و از جمله طرح عنان مخالف بود اما با این توهم که سوریه این طرح را نخواهد پذیرفت، اجازه داد تا دبیر کل سابق سازمان ملل، طرح خود را مطرح و سفرهایی به این کشور و برخی دیگر از کشورها، از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. بدیهی است حال که این جریان مشاهده می‌کند که طرحهای مسالمت‌آمیز، آرام اما پیوسته به سمت پیشرفت حرکت می‌کند، با اقداماتی از این دست و مقصر جلوه دادن دولت سوریه، تلاش می‌کند تا پیشاپیش راهکارهای دیپلماتیک را شکست خورده، «جا» انداخته تا بر اساس آن زمینه اقدامات براندازانه خود را فراهم نماید.

https://shoma-weekly.ir/h2UVht