نگاه

رجل مذهبی سیاسی را چگونه بشناسیم

رجال سیاسی و مذهبی حتما باید به میدان بیایند و با یک رقابت اخلاقی انتظارات مردم را در دهه چهارم انقلاب در نوع چینش قوه مجریه برآورده سازند. مردم به دنبال شناسایی رجال مذهبی و سیاسی هستند. کسانی که ثبت نام می‌کنند در این خصوص نباید با مردم شوخی کنند.
محمد کاظم انبارلویی- سیاست زدگی باعث می‌شود برخی دامن خود را از ورود به دنیای سیاست برکشند. سیاست زدگی و دورکردن مردم از حوزه سیاست از برنامه‌های استعمار است . روحیه تفرد ، تکروی و جمع ناپذیری هم از بیماری‌هایی است که اگر کسی هم وارد حوزه سیاست شد جمع‌های سیاسی را متلاشی و دچار انشعاب می‌کند. دعوت به خود در جامعه اسلامی یکی از شقوق روحیه تفرد است . اگر کسی دچار مشکلات فوق باشد نمی‌توان نام رجل مذهبی و سیاسی بر او نهاد.
مقام معظم رهبری روزی توصیه به نخبه پروری سیاسی فرمودند . اگر به این توصیه عمل می‌شد ما اکنون در سپهر سیاست ایران شاهد طلوع رجال سیاسی و مذهبی بودیم که به راحتی در رجوع آرای عمومی به عنوان رئیس جمهور و نماینده مجلس یا نمایندگی در شوراها می‌توانستیم به آنها امیدوار باشیم. البته نمی‌شود ناشکری کرد وگفت سپهر سیاست ایران از این ستارگان خالی است .
برای شناخت رجال سیاسی ومذهبی چند مشخصه وجود دارد که باید با تمسک به آن به کشف رجال سیاسی و مذهبی نایل شد.
1- یک رجل مذهبی باید حداقل شناخت از مذهب را داشته باشد و در تبلیغ دین دارای یک کارنامه شناخته شده باشد. مذهبی بودن کفایت نمی‌کند. چون همه ملت ایران مذهبی هستند وبه مذهب احترام می‌گذارند.
رجل مذهبی در دفاع از دین و مذهب شناخته شده است و در روزهای بحران بیش از هر زمان خود را در این مقام نشان داده است . وقتی حمله‌ای به دین می‌شود او در صف اول دفاع به چشم می‌آید.
2- رجل مذهبی و سیاسی کسی است که مستقیم و غیرمستقیم در موضوعات حکومتی حضور دارد صاحب نظر است ، اهل استنباط سیاسی است، اطلاعات او به روز است و مصالح ملی و امنیتی را خوب تشخیص می‌دهد.
3- رجل مذهبی و سیاسی کسی است که با افکار عمومی ارتباط وثیق دارد . لایه‌های افکار عمومی را می‌شناسد و به رای و دیدگاههای مردم احترام می‌گذارد.
4- رجل مذهبی و سیاسی کسی است که شگرد فریب‌های دشمن را خوب می‌شناسد ،حق طلب و حق مدار است ، در شناخت حق و باطل تردید ندارد و در روزحادثه در اردوگاه حق انجام وظیفه می‌کند.
5- رجل مذهبی و سیاسی کسی است که احساس مسئولیت اجتماعی دارد . مطالبات مردم را می‌داند و در مسیر پاسخگویی به این مطالبات گام بر می‌دارد.
6- رجل مذهبی و سیاسی کسی است که به انقلاب و اسلام و مردم وفادار است و الزام عملی به آن دارد و درکارنامه سیاسی او اوراق زرینی در این باره وجود دارد.
7- رجل مذهبی و سیاسی کسی است که قدرت تولید گفتمان سیاسی دارد . اهل نقد و نقادی است و به دنبال تحول در جامعه اسلامی است .
8- رجل مذهبی و سیاسی دغدغه تعالی جامعه را دارد ، در یک ارتباط دوسویه با دیگر نخبگان به این دغدغه پاسخ می‌دهد.
9- رجل مذهبی و سیاسی با هرگونه فساد و تباهی در جامعه مبارزه می‌کند و در راه اجرای عدالت در صف اول می‌ایستد.
10- رجل مذهبی و سیاسی متخلّق به اخلاق الله است و فعل سیاسی او مبنای دینی و اخلاقی دارد . لذا تکلیف محور است و در این وادی حاضر به پرداخت هزینه است و حریم و حرمت مردم و رقبا و... را رعایت می‌کند.
11- رجل مذهبی و سیاسی آزاد اندیش است . برای آزادی ارزش قائل است و ...
مردم در انتخابات آینده با یک پختگی خاص در شناخت مصادیق رجال مذهبی و سیاسی وارد خواهند شد. در سه دهه گذشته مردم انتخاب 6 رجل مذهبی و سیاسی را تجربه کرده اند.
مردم بزودی برای شکل گیری دولت یازدهم به پای صندوق‌های رای می‌آیند.
رجال سیاسی و مذهبی که صفات آنها درموارد فوق مذکور افتاد حتما باید به میدان بیایند و با یک رقابت اخلاقی انتظارات مردم را در دهه چهارم انقلاب در نوع چینش قوه مجریه برآورده سازند.
مردم به دنبال شناسایی رجال مذهبی و سیاسی هستند. کسانی که ثبت نام می‌کنند در این خصوص نباید با مردم شوخی کنند.

https://shoma-weekly.ir/UZaA50