نگاه

راه سخت دکتر روحانی

اگر اصحاب و تیم وی، مشخص شود که در جهت خواست ملت در رأی بالای به او آشکار است و در جهت رهنمودهای مقام معظم رهبری شخصیت‌های قومی، متعهد، کارآمد، دلسوز و دارای اعتدال انقلابی را تعیین نماید مسلماً در نگرش جهانی به او، تاثیر اساسی دارد و در حل مشکلات داخلی تا 30 درصد که فضای توهمی است تاثیر خواهد گذاشت.برای منتخب ملت،جناب دکتر روحانی، توفیق کامل و موفقیت روزافزون آرزومندم و به سهم خویش اعتماد رهبری و ملت و مسئولیت ریاست جمهوری را تبریک می‌گویم.
علی حق‌جو- انتخابات 24 خرداد 92، سراسر پیام است

پیامهای انقلابی

پیام حماسهای حضور، بالای 70 درصد حضور واجدان رأی، پس از 34 سال

پیام هوشیاری و بصیرت ملت که با این ملت آگاه دشمنان راهی جز احترام به خواستهای مردم ایران ندارند و دوستان میتوانند امیدوار و با دلگرمی خدمت کنند.

پیام انتخاب آگاهانه بر اساس شرایط روز و توجه به عملکرد سیاسیون

پیام استمرار شورانقلابی و نشاط دینی و ملی

پیام عزت و شرف و افتخار

پیام وحدت ناگسستنی امت و امامت و امامت و امت

پیام مقاومت منطقی و عقلایی و ارزشمداری

پیام (نه) به دشمنان طمعکار

پیام به دوستان انقلاب و آزادیخواهان که راه عزتآور ملت ایران را پی بگیرند و نه شرقی و نه غربی باشند.

پیام به منحرفان و التقاطیها که شاید باور کنند که این ملت نقابهای فریبنده آنها را میشناسد و پاره مینماید  و راه و خط خمینی، خامنهای را با شجاعت و اقتدار میپیماید.

پیام به قدرتطلبان که با صرف بودجههای میلیاردی و تبلیغات بی سابقه و بارش پول و وعده، باز بهجایی نمیرسند و ملت از این اعمال و ریخت و پاشها میفهمند که باید به اینان رأی ندهد زیرا کسانی که از اموال مشتبه به حرام استفاده میکنند و استفاده از بیتالمال و موقعیتهای نظام که امانت نزد آنهاست را برای خود مباح میدانند، شایسته سپردن امانت بزرگ ملت و نمایندگی این مردم شهید داده نیستند.

پیام به دشمنان انقلاب، اسلام و ایران

پیامی جهانی است که به آمریکا و انگلیس و صهیونیسم واذناب آنها داده شده است که علیرغم همه دشمنیها در این سه دهه برای چندمین بار تجربه گردید که این ملت متمدن و شجاع که توانسته 7 هزار سال استقلال و شکوه و افتخار خود را حفظ کند. مقتدرانه انقلاب و اسلام و استقلال ایران را پاسداری مینماید. پیامی که تحریم سی و چند سالهای که از طولانیترین تحریمهاست کمترین تأثیری در استقامت و پیمودن راه سعادت واقتدار این ملت نداشته است و فولاد آبدیده ایرانی، سربلندتر ازهمیشه در صحنه حاضر است. پیامی که این همه مسخرهبازی رسانهای غرب، تأثیری درعزم واراده این ملت ندارد و بیهوده آب در هاون میکوبند.

وظایف

همه این تحولات و نتیجه انتخابات با انتخاب حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی وظایف همگان را سنگینتر کرده است. در انتخابات این دوره اصولگرایی بارویکرد اعتدال انقلابی رأی ملت را آورده است.

اصلاحطلبان نامزدشان دکتر عارف بود او را کنار بردند تا رأی بسیار کم اصلاحطلبی آشکار نشود. والحق عاقلانه رفتار کردند. افراطیهای اصلاحطلب کلاً جایی نیافتند. لیبرالهای اعتدالی اصلاحطلب هم جایگاهی نداشتند. ناچار به اصولگرایی اعدالی تن در دادندتا حداقل حضور در صحنه را برای خود حفظ کنند. اصولگرایان تندرو نیز نامزدشان دکتر جلیلی بود آنها امید داشتند مردم آنها را پسند کنند و حاضر نشدند نامزدشان به نفع اصولگرایان اعتدالی کنار برود. رأی نامزد آنها با همه حمایتهای گوناگون حدود 12 درصد است.

اصولگرایانی که ضوابط را - به هر دلیل و توجیه – رعایت نکردند، رأی حدود 15درصد داشتند و معلوم شد که مردم ضابطهمندی را میپسندند.

اصولگرایان اعتدالی انقلابی با رویکرد دکتر ولایتی کمتر از 10درصد رأی را آوردند زیرا توده مردم چهره جدیدی را میخواستند که البته روحانی بودن آقای روحانی نکته مهمی برای آنها بود و دکتر ولایتی را با دکتر روحانی در یک رویکرد مییافتند لذا به یک روحانی رأی دادند.

با این همه رأی آور این دوره انتخابات یک اصولگرای روحانی است.

دکتر حسن روحانی با سابقه طولانی خدمت در انقلاب و سخنرانی بسیار برجسته و یک اصولگراست.

اول سخنرانی در مراسم شهید آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در مسجد ارک تهران که در آن روزگار سخت سال 56، شهامت انقلابی میطبید و او عنوان «امام» را برای امام خمینی بهکار برد که ملت آن را انتخاب کرد.دوم سخنرانی 23 تیر 78 که مردم درحضور حماسی خویش توطئه اصلاحطلبان منحرف در 18 تیر 78 را در هم کوبیدند و سخنران آن مراسم دکتر روحانی بود.

دکتر حسن روحانی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز،عضو مجلس خبرگان رهبری از سمنان، نماینده ولیامر مسلمین در شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام است وخندهدار است تحلیل خبرنگاری که دیروز میپرسید شکست اصولگرایان را چگونه تحلیل میکنید؟

***

دکتر روحانی راهی سخت و دورانی پیچیده در پیش دارد.

همت او بلند است و طایر خیر هم او را انشاءالله در این راه دراز و رساندن به مقصد مدد میرساند.

مهم گفتمان اوست که در پیامها و سخنان پس از انتخابات، سنجیده و جامع است و مهمتر برنامه او که در فرصت تا 12 مرداد باید آن را سامان دهد با مشورت صاحبنظران و تجربهداران پخته و قوی و مهمتر تیم اوست.

اگر اصحاب و تیم وی، مشخص شود که در جهت خواست ملت در رأی بالای به او آشکار است و در جهت رهنمودهای مقام معظم رهبری شخصیت‌های قومی، متعهد، کارآمد، دلسوز و دارای اعتدال انقلابی را تعیین نماید مسلماً در نگرش جهانی به او، تاثیر اساسی دارد و در حل مشکلات داخلی تا 30 درصد که فضای توهمی است تاثیر خواهد گذاشت.برای منتخب ملت،جناب دکتر روحانی، توفیق کامل و موفقیت روزافزون آرزومندم و به سهم خویش اعتماد رهبری و ملت و مسئولیت ریاست جمهوری را تبریک می‌گویم.


https://shoma-weekly.ir/QUm6VH