نگاه

راه رضایت غرب

به معاونت زنان ریاست جمهوری پیشنهاد می کنم که به جای آنکه در پی پیاده کردن برنامه های سازمان ملل باشد، برای رفع مشکلات زنان شاغل، زنان سرپرست خانوار، تسهیل ازدواج و تسهیل فرزند آوری اقدام کند. زیرا ما هر کاری کنیم تا آنها از ما راضی شوند، آنها راضی نخواهند شد و باز مسئله تازه ای را مطالبه خواهند کرد مگر آنکه به طور کل تابع آنها باشیم.

لاله افتخاری- سازمان ملل و نهادهای همسو با آن، که تفکراتشان از فرهنگ غرب سرچشمه می گیرد طی سالیان گذشته شروع کردند به برگزاری اجلاس و همایش های که خروجی آن زیاد مطلوب خانم ها نبوده است و خشونت در باره زنان هر روز بیشتر از گذشته می شود، آمار اذیت و آزار آنها بالاتر می رود و حقوق شان بیشتر پایمال می شود.

مجموع این عوامل را باعث بی اعتمادی زنان به این اجلاسها است. سال گذشته در کشور روسیه اجلاسی در خصوص بررسی امور زنان در بالاترن سطح برگزار شد که کمتر سابقه داشته و من هم حضور داشتم، در این اجلاس بر خلاف گذشته، مطالبی مطرح شد که دیگر از جنس سخنان قبلی نبود و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت، جنس این سخنان بر خواسته از خواسته های واقعی زنان مانند احترام به کرامت خانواده، تاکید بر فرزند آوری و توجه به جایگاه زن در خانواده بود و به معنای واقعی الگویی مطرح شد که مورد استقبال قرار گرفت.

دنیا تشنه چنین مطالبی است و اینکه الان ما بخواهیم در داخل کشور دنباله روی از الگوهای بکنیم که قبلا آزمونش را پس داده، به نظر من کاری بیهوده و نادرست است.

این شعار ها شاید برای کشورهای توسعه نیافته ای که فرهنگ غنی ای هم ندارند، جذاب باشد، اما برای کشور ما که پشتوانه قوی فرهنگ ایرانی اسلامی را دارد و تمدن چندین هزاره آن چه در بحث محتوا و چه در ساختار در بالاترین رده است، این دنباله روی معنا ندارد و به سان سر چشمه نشستن و به سراب دیگران نگریستن است.

ما وقتی این طرح ها را ارئه دادیم مورد استقبال قرارگرفت و به آن توجه شد. به معاونت زنان ریاست جمهوری پیشنهاد می کنم که به جای آنکه در پی پیاده کردن برنامه های سازمان ملل باشد، برای رفع مشکلات زنان شاغل، زنان سرپرست خانوار، تسهیل ازدواج و تسهیل فرزند آوری اقدام کند. زیرا ما هر کاری کنیم تا آنها از ما راضی شوند، آنها راضی نخواهند شد و باز مسئله تازه ای را مطالبه خواهند کرد مگر آنکه به طور کل تابع آنها باشیم.

https://shoma-weekly.ir/QfH32e