نگاه

راه جلوگیری از تحریف امام بازخوانی اصول فکری امام خمینی(ره)

اسلام آمریکایی، در لسان و اندیشه امام همان اسلام بی تفاوتی، خمودی‌آفرین و واپس‌گرا و اسلام راحت‌طلبانی است که تمام همشان این است که طعمه‌ای پیدا کنند و بخورند و بخوابند، اسلام زراندوزان حیله‌گر و قدرتمندان بازیگر و مقدس‌نمایان بی هنر، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام سرمایه‌داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی درد، اسلام منافقین، اسلام فرصت طلبان است
حمیدرضا ترقی

الف) اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی

رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین مطلب در منظومه فکری امام خمینی(ره) را اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی دانستند و تأکید نمودند که امام، اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی قرار داد. 14/3/94

اسلام ناب محمدی(ص) چیست؟

اسلام ناب محمدی(ص) اسلامی است که توسط اهل بیت عصمت و طهارت تبیین و تشریح شده و در کتاب و سنت موجود است.

دین اسلام، اسلام انقلابی و مزیّن به جهاد و شهادت است و در مقابل هیچ قدرتی مرعوب نمیشود و همه قدرتها در شکست دادن آن ناتوانند.

اسلام ناب، اسلام تعبّد، اسلام صفا و معنویت و اسلام توکل به خدا و اسلام توحید و اسلام حسن ظن به وعده الهی است.

اسلام ناب، اسلام تعقّل و اسلام اصولگرای معتدل و عقلانی است.

اسلام ناب، اسلام دنیا و آخرت انسانهاست و نعمتهای الهی را از آن ملتها برای زندگی بهتر میداند و بر این باور است که دین تکفل امور زندگی بشر را میتواند داشته باشد.

اسلام ناب، اسلام اخلاق و فضیلت و پرهیزکاری است.

اسلام ناب، اسلام مردمسالاری و هراسان کننده مستکبرین عالم است که جز با تشکیل حکومت اسلامی تحقق نمییابد.

اسلام ناب، اسلام استقلال و عزت و هویت دینی ملت است.

اسلام ناب، اسلام فردی و اجتماعی است، اسلام قیام و عمل به دین و ارزشهای الهی است.

اسلام ناب، اسلام فعال در عرصه بینالمللی است.

اسلام ناب، اسلام نجاتبخش محرومین و مستضعفین و مدافع مظلومان و ناسازگار با ظلم است.

اسلام ناب، اسلام وحدت امت اسلامی بر مبنای اشتراکات شیعه و سنی و پرهیز ازجریحهدار کردن احساسات دیگر مسلمانان است.

اسلام ناب محمدی، ولایت فقیه را ولایت رسول الله(ص) میداند و همانطور که بین پیامبر و علی(ع) در اطاعت و رهبری جامعه اسلامی فرقی قایل نیست بین امام خمینی و مقام معظم رهبری نیز فرقی قایل نیست.

اسلام ناب محمدی(ص) همان قرائتی از اسلام است که امام خمینی(ره) مروج و مبلّغ آن بود و ملت ایران به این قرائت از اسلام رأی داد و پشت سر این نوع قرائت از اسلام انقلاب و امام را به پیروزی رساند.

اسلام ناب، هویّت فکری و اعتقادی تمام انقلابیون و مبارزین اسلامی است که تحت نظر مرجعیت دینی و انقلابی در طول سالهای مبارزه با رژیم ستمشاهی به جهاد و جانفشانی برای استقرار نظام اسلامی در ایران مشغول بودند.

اسلام ناب، اسلامی است که بخاطر آن خداوند دلهای ملتها را متوجه انقلاب و رهبر و ملت ایران کرده است.

اسلام ناب، اسلامی است که ابرقدرتها را به وحشت انداختند زیرا آنرا دارای قابلیت تمدنسازی میدانند.

اسلام ناب، اسلامی است که امید مستضعفان و آزادیخواهان جهان شده و لذا علت تمام دشمنیها و توطئهها و تهدیدهای استکبار جهانی و صهیونیسم بینالمللی علیه انقلاب اسلامی است.

امام خمینی(ره) چنین اسلامی را معرفی، ترویج و تبلیغ و تبیین و در شاکله نظام جمهوری اسلامی پیاده و اثبات کرد.

چرایی نفی اسلام آمریکایی

اسلام آمریکایی، در لسان و اندیشه امام همان اسلام بی تفاوتی، خمودیآفرین و واپسگرا و اسلام راحتطلبانی است که تمام همشان این است که طعمهای پیدا کنند و بخورند و بخوابند، اسلام زراندوزان حیلهگر و قدرتمندان بازیگر و مقدسنمایان بی هنر، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام سرمایهداری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی درد، اسلام منافقین، اسلام فرصت طلبان است. (صحیفه نور)

طرفداران اسلام آمریکایی، دچار فهم اشتباه و خطرناک از اسلام شدهاند، آنها دچار فهم ارتجاعی، فهم التقاطی، فهم انحرافی، فهم اجرایی و از همه خطرناک تر فهم اشرافی از دین و اسلام هستند.

آری اسلام آمریکایی، اسلام خرافه و بدعت و اسلام چشم پوشیدن از اصول است.

اسلام آمریکایی، اسلام قعود و اسارت و ذلّت و اسلام نوکری اجانب و متزلزل و مرعوب شدن در مقابل کفر است. اسلام آمریکایی، اسلام مطابق با اصول آمریکایی و غربی و اعتماد به آمریکا به جای اعتماد به وعده الهی است.

اسلام آمریکایی، اسلام مطلوب واشنگتن و لندن و پاریس و اسلام لائیک و غربگرا و اسلام تکفیری و خشونت است.

اسلام آمریکایی، اسلام مصرف زدگی و اسیر سرمایهداری غرب و وسیلهای برای منحصر کردن دین به مسجد است.

اسلام آمریکایی، اسلام مراسم و مناسک میان تهی و فاقد برائت از مشرکین است.

اسلام آمریکایی، اسلام بی ولایت فقیه و فاقد نقش فقیه و احکام اسلامی در اداره کشور است.

اسلام آمریکایی، اسلام منهای سیاست و در دام لیبرالیسم افتاده است. اسلام آمریکایی، اسلام تشریفات و بی خاصیت و بازیچه دست قدرتهای سلطهگر است.

اسلام آمریکایی، اسلام تفرقهافکنی میان مسلمین و آشتی با آمریکا و اسرائیل و جنگ میان مسلمین است.

رهبر معظم انقلاب اسلام آمریکایی را دارای دو شاخه میدانند: یکی اسلام سکولار، یکی اسلام متحجّر و معتقدند که امام آن کسانی را که تفکر سکولاری داشتند، یعنی دین را، جامعه را، رفتار اجتماعی انسانها را جدای از اسلام میخواستند، همواره در ردیف کسانی گذاشت که نگاه متحجرانه به دین داشتند، یعنی نگاه عقب افتاده غیر قابل فهم برای انسانهای نواندیش و متعصبانه بر روی مبانی غلط تحجّر. هر دوی اینها را امام در کنار هم همواره ذکر کرده است. امروز به تعبیر مقام معظم رهبری هر دوی این اسلامها مورد حمایت قدرتهای قلدر دنیا و مورد حمایت آمریکاست، حمایت آمریکا از دولت عربستان، بحرین، ترکیه، مصر، امارات و... بر همین اساس است.

حمایت امروز آمریکا و غرب از داعش و گروهکهای تروریستی در عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه به همین خاطر است.

بنابر این اگر کسی پیرو امام و در خط امام باشد، نمیتواند دنبال اسلام آمریکایی اعم از متحجّر و سکولار برود، بلکه باید خود را در چارچوب اسلام ناب محمدی(ص) قرار دهد.

(ادامه دارد)

https://shoma-weekly.ir/C5DmUM